ניתוח טכני: האם כדאי לנצל את גל העליות הזמני בוול סטריט כדי לברוח?

הזינוק של מדד S&P 500 משפל של 3,491 נקודות לאחרונה היה מהיר וברוטלי, אבל קצר-מועד • הטווחים הארוכים מעידים על מומנטום שלילי שלא התפוגג לגמרי • אז מי שקנה ברמות מחירי התחתית, מוטב לו שימהר לצאת עם הסימן הראשון של שינוי כיוון במדד

ניתוח טכני
ניתוח טכני

 

 
  

הכותב הוא מנתח טכני, בורסה גרף, מקבוצת Guideline

מה זה ניתוח טכני?

שיטה לקבלת החלטת השקעה בשוקי ההון, שמתבססת על התנהגות השוק. הגרף הוא התוצאה הסופית של משוואת קבלת ההחלטות של כל המשקיעים בשוק, ובכך מגלם את כל המידע הרלוונטי להחלטה

שוק המניות האמריקאי מצא תחתית לאחרונה - ועוד איזו תחתית. הזינוק משפל של 3,491 נקודות במדד S&P 500  היה מהיר וברוטלי, כמו עם כל תחתית זמנית בשוק יורד. הסימנים לטווח הארוך עדיין אינם מעודדים, ודומני שמי שנהנה כעת מגל העליות הזה מקבל "פס" כדי לצאת החוצה לפני תחילת הסרט. מבט על הטווח הקצר לא מגלה את התמונה האמיתית ועלול להוביל לפרשנות שגויה.

הטווחים הארוכים מלאים במומנטום שלילי שעדיין לא פג לחלוטין. אז מי שקנה סביב התחתית, שימהר לצאת עם הסימן הראשון, וזה אינו ממש רחוק. 

ניתוח טכני: אל תצפו לשינוי מגמה בקרוב - כל עלייה בוול סטריט תהיה זמנית 
ניתוח טכני: מה צריך לקרות כדי שה-S&P 500 ישוב לעלות
ניתוח טכני: רמת הסיכון של S&P 500 עדיין גבוהה. האם זה הזמן להיכנס?
ניתוח טכני: ה-S&P 500 מתקרב לתחתית. כמה זמן ייקח התיקון?
ניתוח טכני: מדד S&P 500 מאבד גובה? עכשיו מגיעות ההזדמנויות  

הממוצעים הנעים משופעים מטה

בניתוח הנוכחי אנסה להסביר את דעתי השלילית בדבר כיוונו של השוק. וגם אם היא תתברר בסופו של דבר כשגויה, הרי שהסימנים קיימים וכדאי להיות בצד הבטוח. הזדמנויות קנייה באות והולכות. ורק שתדעו באופן כללי - המשחק הבורסאי הוא לא על כסף אלא על החלטות, כמו כל דבר אחר בחיים. ומטרתו של הניתוח הנוכחי היא לקדם אתכם לקראת החלטה נכונה.

בואו נראה מה מספרים הנתונים:

1. בניתוח הנוכחי נביט בגרף השבועי ונתמקד במספר מרכיבים מרכזיים. הנתונים המתבלטים מאליהם מלמדים שהמגמה בגרף היא ירידה, כאשר נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה יורד הנראה בבירור על הגרף. נקודות השיא והשפל נוצרות על ידי המוכרים והקונים בהתאמה. וכשהן מסודרות במבנה יורד, המשמעות היא שהמוכרים מוכנים למכור את אותה הסחורה במחיר נמוך יותר מזה שמכרו אותה בפעם הקודמת. כך גם לגבי הקונים שמוכנים לשלם פחות ופחות.

2. הדבר היחיד שעבר שינוי בגרף השבועי הוא הרצף היורד, שנשבר והפך לרצף עולה. זה קרה בתום שבוע המסחר האחרון, כששער הסגירה העפיל מעל גובה של השבוע הקודם. כל עוד יישמר הרצף העולה בגרף השבועי, סיכוייו של השוק לעלות יהיו טובים.

3. אבל, אי אפשר בלי "אבל"... מהלך העליות האחרון החל בשפל נמוך מזה שקדם לו. ולא רק שהמגמה היא של ירידה, אלא שנקודת השפל האחרונה שנקבעה נמוכה מקודמתה, מה שמעלה מהותית את הסבירות שגל עליות זה אינו אלא זמני.

4. השוק נסחר מתחת לממוצעים הנעים ושניהם משופעים מטה. בניגוד לדעה הרווחת, ממוצעים נעים אינם כלי למתן איתותי קנייה ומכירה, אלא כלי עזר להבנת המגמה ומסנטימנט בשוק. וכפי שאפשר לראות, יחד עם סידור מבנה המחירים והאופן שבו ממוקמים הממוצעים הנעים, המגמה היא ירידה והמומנטום שלילי.

5. התיקון לאן? קשה לדעת, אם כי אפשר להניח שעד לרמת 4,000 הנקודות הדרך סלולה היטב. סביב רמה זו ומעליה (בהנחה ובתקווה) יורגש לחץ של מוכרים, שכן מדובר באזור התנגדות (אזור שמתאפיין בריכוז גבוה של מוכרים, שישמחו להיפטר מהסחורה הקלוקלת. שימו לב).

רמת ההתנגדות 3,800 מייצרת דרמות מ־2021

6. ההרים גבוהים יותר בדרך חזרה - ומדד S&P 500 סובל מהתנגדות סביב 3,800 נקודות. וזה לא משום שהוא נבלם שם הפעם, אלא משום שרמה זו מייצרת דרמות מאז תחילת 2021, לא ניתן להקל בה ראש. פריצה שלה מעלה תוכל לתדלק את השוק בעוד כמה אחוזים למעלה, ותו לא.

7. הטווחים הארוכים - עד כמה שהם זזים לאט, הם אלו שקובעים את כיוון השוק. והטווחים הארוכים שמיוצגים על ידי הגרף הרבעוני והחודשי, מגבילים את פוטנציאל העליות של השוק האמריקאי.

אז אם לסכם, המסר המרכזי בכל הניתוחים האחרונים היה שהכיוון כלפי מטה, וכל ניסיון עליות יהיה זמני באופיו.

שולחן הניתוחים: נטפליקס - עשתה את שלה

מוקדם יותר השנה, במהלך חודש יולי, ניתחתי את מניית נטפליקס . מי שהתאהב בה בזמנו אכל סרט אימה מהסוג המבעית ביותר, כשהמניה קרסה לשפל של 162.7 דולר. אבל אז קרה משהו: המניה חצתה רף מסוים שהכניס אותה לקטגוריה שאני מכנה "מניות במשבר".

במהלך הרבעון השני התדרדרה המניה בגרף הרבעוני, עמוק מתחת לרצועת בולינגר התחתונה. תפקיד הרצועות הללו להתריע על מצבי קיצון, ומבין הכלים הטכניים המעטים שאני עושה בהם שימוש, רצועות בולינגר הן בין הכלים הטובים ביותר שיש. אם כך, כל מניה שנסוגה מתחת לרצועה התחתונה בגרף הרבעוני היא בעלת פוטנציאל עליות גבוה. בסופו של דבר המפנה מגיע, וכל חצייה של אחת מהרצועות חייבת להדליק נורת אזהרה.

נטפליקס החלה לעלות בתחילת מאי השנה, אך בדרכה מעלה עצרה לפרק זמן של כחודשיים לתדלק ולצבור כוח. הזינוק של הימים האחרונים הוא המשך ישיר לכל מה שקרה מאז השפל האחרון.

כך אמור לקרות לכל מניה בעלת התנהגות זהה. זה רק עניין של סבלנות, שרובנו לא בורכנו בה.

כל מהלך עלייה מעכשיו יהיה רק בונוס

אז מה עכשיו? ברמות המחירים הנוכחיות נטפליקס אינה "קנייה"; היא מצויה באזור התנגדות שיכול לייצר קושי לא קטן, מה גם שמצבו של השוק האמריקאי רחוק מלהיות מזהיר. מבחינתי, היא עשתה את שלה, ומרמת המחיר הנוכחית כל מהלך נוסף הוא בחזקת בונוס.

לסיכום אציין שנטפליקס אינה היחידה בשוק האמריקאי שמוגדרת כ"מניה במשבר" - ישנן לא מעט כאלה, ועל כך בניתוחים הבאים.