מיקרוסופט עקפה את תחזיות הרווח וההכנסות, חטיבת הענן איכזבה

ענקית הטכנולוגיה עקפה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות, אך פספסה קלות בהכנסות מחטיבת הענן החכם • תחזיות האנליסטים היו לרווח מתואם של 2.3 דולר למניה על הכנסות של 49.5 מיליארד דולר

סאטיה נאדלה, ​מנכ''ל מיקרוסופט העולמית / צילום: Associated Press, Ted S. Warren
סאטיה נאדלה, ​מנכ''ל מיקרוסופט העולמית / צילום: Associated Press, Ted S. Warren

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  פירסמה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הפיסקלי הראשון לשנת 2023, ויורדת במסחר המאוחר בוול סטריט למרות שעקפה את תחזיות ההכנסות והרווח. 

שיא עונת הדוחות בוול סטריט: מה צפוי בתוצאות של ענקיות הטכנולוגיה? 
המהפכה שחוללה הקורונה בתחום הענן מתעצמת ומייצרת הזדמנויות להשקעה 

החברה דיווחה על רווח מתואם של 2.35 דולר למניה, כאשר תחזיות האנליסטים היו לרווח של 2.3 דולר למניה. לצורך ההשוואה, ברבעון המקביל אשתקד החברה רשמה רווח של 2.27 דולר למניה.

מבחינת ההכנסות, החברה דיווחה על מכירות רבעוניות בהיקף של 50.12 מיליארד דולר, כאשר ציפיות האנליסטים היו להכנסות של 49.5 מיליארד דולר. ברבעון המקביל של השנה שעברה דיווחה מיקרוסופט על הכנסות בהיקף של 45.3 מיליארד דולר, כך שמדובר בעלייה במבט שנתי.

בחטיבת הענן החכם שלה, האנילסטים ציפו כי החברה תדווח על הכנסות של 20.36 מיליארד דולר בהכנסות, ובפועל החברה דיווחה שהן הסתכמו ב-20.33 מיליארד דולר. 

תקופה מאקרו-כלכלית מאתגרת לענקיות הטכנולוגיה

בתקופה האחרונה כל ענקיות הטכנולוגיה מתמודדות עם משבר סביב המצב הכלכלי המורכב בעולם והאינפלציה שמשתוללת, וברבעון הקודם מיקרוסופט אף פספסה את תחזיות הרווח וההכנסות לרבעון.

בחודש יולי הודיעה מיקרוסופט על פיטורים של פחות מ־1% מעובדי החברה, בסבב שכלל לפי ההערכה 1,500-2,000 איש, ועוד 200 עובדים פוטרו כמה שבועות לאחר מכן מלינקדאין, הרשת החברתית שרכשה מיקרוסופט בעבר. באחרונה אף פורסם באתר אקסיוס כי החברה מצויה בעיצומו של סבב פיטורים נוסף, לפי ההערכות כ-1,000 עובדים.

בשנה שעברה, מיקרוסופט ישראל הודיעה כי תחנוך חמישה מרכזי מחקר ופיתוח חדשים: אחד נוסף בהרצליה, וסניפים בתל אביב, באר שבע וירושלים ועוד אחד ביעד שטרם פורסם. במקביל, תכננה החברה לגייס 2,000 עובדים חדשים לאותם המרכזים, ולהגדיל את חטיבת המו"פ בארץ ל־4,500 עובדים בתוך ארבע שנים. לפי מקורבים, הפיטורים לא יגיעו לישראל והחברה תוציא לפועל את התוכניות הללו.

שני שת"פים מרתקים שפורסמו ברבעון האחרון יכולים להראות את הכיוונים שהחברה פונה אליהם: ראשית, שיתוף-הפעולה בין נטפליקס למיקרוסופט לשידור הפרסומות בשירות המוזל שלה שיושק ב-3 בנובמבר, ויעלה כ-7 דולרים. חבילת הבסיס עם פרסומות תכלול בממוצע בין 4 ל-5 דקות של פרסומות בשעה, שיהיו בין 15 ל-30 שניות, ויופיעו לפני תוכניות וגם במהלכן. בנוסף, המשתמשים לא יוכלו להוריד סרטים וסדרות למכשירים, רזולוציית הווידיאו באפליקציה תעמוד על 720 פיקסלים ולא כל התכנים של נטפליקס יהיו זמינים. 

בנוסף, במסגרת אירוע ההשקה השנתי של חברת מטא (פייסבוק) , מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה הפתיע ועלה לשידור והכריז על שיתוף-פעולה מפתיע עם מארק צוקרברג: כלי הפרודוקטיביות של מיקרוסופט (Teams, מיקרוסופט 365 ועוד) ישתלבו בתוך מוצרי ה-Quest של מטא. בנוסף, נאדלה הודיע שגרסת הבטא של Xbox Cloud Gaming תגיע גם היא בקרוב ל-Meta Quest Store. זו לא רק הבעת אמון של מיקרוסופט במטא, אלא גם כיוון מרתק כי בעבר מיקרוסופט בעצמה בחנה את הכיוונים השונים בעולמות המטא-וורס.

לצד כל זאת - מיקרוסופט עדיין מתמודדת עם אישור רכישת הענק שלה: רכישת חברת הגיימינג Activision Blizzard  בתמורה לכ-68 מיליארד דולר במזומן - העסקה הגדולה ביותר בתולדות הגיימינג. גם בארה"ב וגם בבריטניה חוששים שמדובר בפגיעה בתחרות, ולכן הרגולטורים עדיין בודקים ובוחנים את הרכישה שהוכרזה בתחילת השנה.