נבחרה האישה שתנהל את המוסד לביטוח לאומי

שר הרווחה מאיר כהן הודיע על מינוי ירונה שלום לתפקיד מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי • היא תחליף בתפקיד את מאיר שפיגלר שמסיים את שנתו החמישית כמנכ"ל

המוסד לביטוח לאומי / צילום: Shutterstock, KiyechkaSo
המוסד לביטוח לאומי / צילום: Shutterstock, KiyechkaSo

שבוע לפני הבחירות לכנסת, שר הרווחה מאיר כהן הודיע על מינוי ירונה שלום לתפקיד מנכ"לית המוסד לביטוח לאומי. שלום, סמנכ"לית מערך הנכויות והשיקום בביטוח הלאומי, תכהן על תקן ממלאת מקום, שכן אין אפשרות למינוי קבוע בתקופת הבחירות.

ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ''ל ביטוח לאומי / צילום: דוברות הביטוח הלאומי
 ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ''ל ביטוח לאומי / צילום: דוברות הביטוח הלאומי

גם אם לא אהיה המנכ"ל: התיקונים שנדרשים, ומהר, בביטוח הלאומי
הוועדה לבדיקת מינויים פסלה את מינויו של יובל אלבשן למנכ"ל המוסד לביטוח הלאומי 

שלום תחליף בתפקיד את מאיר שפיגלר, שלאחר סאגה ארוכה יעבור למנכ"ל את חברת החשמל. שפיגלר מסיים בימים אלה את השנה החמישית שלו כמנכ"ל הביטוח הלאומי, וזאת לאחר הארכה של שנה נוספת מסיום כהונתו, כשמהלך זמן זה נבחר להיות מנכ"ל חברת החשמל. שלום, שתיכנס לנעליו של שפיגלר עד לבחירת מנכ"ל קבוע אחרי הקמת ממשלה חדשה, עובדת למעלה מ-33 שנים בביטוח הלאומי ותפקדה במגוון רחב מאוד של תחומים בארגון. בין היתר, עבדה בביקורת הפנים של הביטוח הלאומי, ניהול אגפים במנהל הגמלאות עד לתפקידה הנוכחי כסמנכ"לית נכויות ושיקום.

לפי גורמים המקורבים לנושא, ההתלבטות של השר כהן לאיוש התפקיד הייתה בעיקר בין שלום לבין אריאל כזום, סמנכ"ל קצבאות קיום, תעסוקה והגיל השלישי בביטוח הלאומי.