מטא בוחנת צמצום משרדים בעולם. מה יקרה לחוזי השכירות שלה בתל אביב?

בזמן שרבים בחברה ממשיכים לדבוק בעבודה מהבית, מנהל הנכסים של מטא אמר לאחרונה לוול סטריט ג'ורנל כי החברה בוחנת לצמצם את שטחי המשרדים שלה • האם מטא בוחנת מחדש את הכניסה למגדל לנדמרק שנבנה בימים אלה בתל אביב?

מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: Associated Press, Nick Wass
מארק צוקרברג, מנכ''ל מטא / צילום: Associated Press, Nick Wass

מטא לא מסתפקת רק בהקפאות גיוסים, אלא בוחנת מחדש את נכסי הנדל"ן שלה. בזמן שרבים בחברה ממשיכים לדבוק בעבודה מהבית, או לנהל סידור עבודה היברידי, מנהל הנכסים של מטא, ג'ון טננס, אמר לאחרונה לוול סטריט ג'ורנל כי החברה בוחנת לצמצם את שטחי המשרדים שלה, לרכז עמדות עבודה מאוישות בסמיכות ולהושיב עובדים מאותו הצוות זה בקרבתו של זה.

חברת השקעות למארק צוקרברג: תפטר עובדים ותקצץ עלויות
כלכלני בנק אוף אמריקה מזהירים מפני קריסת שוק האג"ח בארה"ב 
● דוחות פייסבוק אכזבו, שיחת המשקיעים אחריהם רק החמירה את המצב | פרשנות

הוא הודה כי מטא עשויה שלא לחדש חוזי שכירות בבניינים מסוימים וכי החברה תצמצם משרדים הפרושים על פני מספר קומות לקומה אחת. "אנחנו בוחנים מחדש את הכניסה למשרדים במגדלים שטרם עברנו אליהם, או האם להמשיך ולבנות שטחים חדשים", אמר.

הכניסה למגדל בשרונה: "לא ידוע על שינוי בהסכם"

האם מטא בוחנת מחדש את הכניסה למגדל לנדמרק שנבנה בימים אלה במתחם שרונה בתל אביב? כזכור, הרשת החברתית חתמה על הסכם לשכירת 51 אלף מ"ר משרדים ב- 20 קומות בפרויקט, הנמצא בבעלות משותפת על ידי מליסרון שבשליטת ליאורה עופר, ואפי נכסים שבשליטת ביג, מהן נמסר כי "בין החברות נחתם הסכם שכירות בפרויקט לנדמרק. לא ידוע לנו על כל שינוי בהסכם".

בין כה וכה מטא החלה כבר לצמצם את שטחי השכירות שלה בניו יורק ובעמק הסיליקון. על פי בלומברג, מטא סוגרת את משרד הדגל שלה בשדרה הרביעית, ולטענת החברה הדבר נעשה כחלק ממעבר לסניף חדש במערב מנהטן. במאונטן וויו שבעמק הסיליקון החליטה מטא להפסיק את חוזה השכירות שלה בשני בניינים של ווי־וורק שמשתרעים על פני 45 אלף מ"ר. על פי הדיווחים, בחוזה השכירות הייתה אופצייה להארכה עד 2034, כך שהחברה עוזבת את הבניין למעשה 12 שנה לפני תומו. יש לציין, עם זאת, שמטא פתחה לאחרונה סניף במידטאון - בבניין יוקרתי ששימש בעבר סניף דואר - ואף פתחה מרכז בסן דייגו.

כלל לא בטוח שמטא נדרשת לכל חללי העבודה ששכרה ברחבי העולם. החברה נחשבת לליברלית יחסית במדיניות העבודה מהבית שלה. על פי טננס, משרדי מטא מלאים בשגרה בפחות ממחצית מהעובדים בדרך כלל. טרם הקורונה, הם היו מאוישים רק בכ־75% בכל יום נתון.