אחרי הפיצוץ בישיבה הקודמת: אושר מינויה של ירונה שלום לתפקיד מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי

מינויה של ירונה שלום לממלאת מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי אושר "תחת מחאה אבל מתוך אחריות" • הפגישה הקודמת של ועדת המינויים לאישור שלום התפוצצה במחאה על כך שהוועדה עודכנה ברגע האחרון

המוסד לביטוח לאומי / צילום: Shutterstock, KiyechkaSo
המוסד לביטוח לאומי / צילום: Shutterstock, KiyechkaSo

לאחר הפיצוץ בישיבה הקודמת: היום (ה') אושר מינויה של ירונה שלום לתפקיד ממלאת מקום מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי. שלום התראיינה בצהריים במשך כשעה וחצי מול ועדת המינויים של הביטוח הלאומי, בה חברים נציגי משרד הרווחה, ההסתדרות והמעסיקים. בתום הישיבה נחתם המינוי של שלום כמחליפה של מאיר שפיגלר, שיעבור לנהל את חברת החשמל ביום שלישי הקרוב.

כפי שנחשף בגלובס, חברי הוועדה למעט מנכ"לית משרד הרווחה, התנגדו ביום שלישי למינוי הבהול של שלום שביקש להעביר שר הרווחה, מאיר כהן. הם מחו על כך שעודכנו על המינוי ברגע האחרון, במקביל לפרסום המינוי בתקשורת, וניסו לעשות בהם שימוש כ"חותמת גומי" מבלי שהובאו בפניהם המועמדים.

לבסוף התרצו הצדדים לאשר את מינוייה של שלום, "תחת מחאה אבל מתוך אחריות בפני הביטוח הלאומי", כפי שאמר נציג ההסתדרות, אופיר אלקלעי. זאת, למרות שלא הובאו בפניהם מועמדים נוספים, ועל אף שאלקלעי סבור כי "ההליך התנהל בצורה לא תקינה".

בחוות משפטית שנשלחה אתמול למנכ"לית משרד הרווחה, סיגל מורן, נקבע כי אין מניעה משפטית למנות את שלום. עם זאת, נקבע כי "לאור דרישת הוועדה בישיבתה מאמש (ביום בשלישי - א"ד) ולמען מראית העין, נכון בעיני שתועבר לועדה הנמקתו של השר, להחלטתו לבחור בגב' שלום לתפקיד", כתב היועץ המשפטי רועי קרת.