התפרצות קורונה בפארק דיסני בשנגחאי: המבקרים לא יכולים לצאת

השלטונות בשנגחאי הורו על סגירת שערי פארק דיסני בעיר בשל התפרצות קורונה, המבקרים יידרשו להציג בדיקת קורונה שלילית לפני שיורשו לצאת • זו לא הפעם הראשונה שמדיניות אפס קורונה בסין אוסרת על כניסה או יציאה מהפארק: בשנה שעברה כ-30 אלף אורחים נתקעו באתר דיסני ליומיים שלמים

פארק דיסני בשנגחאי. נסגר שוב בשל חשש להתפרצות קורונה / צילום: Reuters, Huang Haihong
פארק דיסני בשנגחאי. נסגר שוב בשל חשש להתפרצות קורונה / צילום: Reuters, Huang Haihong

פארק דיסני בשנגחאי עצר את פעילותו הבוקר (ב') כדי לעמוד במדיניות הנוקשה של אפס קורונה בסין. המבקרים בפארק השעשועים נדרשו להישאר בתוך האתר עד שיקבלו בדיקת קורונה שלילית.

לקראת 12 בצהריים, לפי השעון המקומי, בפארק הודיעו כי האתר המרכזי והסביבה הסמוכה ייסגרו למבקרים. מדובר גם ברחוב קניות מרכזי באזור הפארק.

השלטון המקומי בשנגחאי הודיע בערוץ ה-WeChat (אפליקציית מסרים מיידים סינית) הרשמי שלו כי הכניסה והיציאה מהפארק נאסרו, וכי כל האורחים שנמצאים בתוך האתר ייאלצו להמתין לתוצאות שליליות בבדיקות הקורונה לפני שיורשו לעזוב את המקום. בערוץ דווח גם כי כל אדם שביקר בפארק מאז 27 באוקטובר יידרש להיבדק לקורונה 3 פעמים בשלושה ימים.

סרטונים בפלטפורמה החברתית הסינית Weibo מציגים מאות בני אדם שועטים לכיוון שערי הפארק שכבר ננעלו.

כדי להקל על המבקרים שנותרו נעולים בתוך הפארק, בדיסני שנגחאי בישרו כי הם ימשיכו להפעיל את המתקנים בפארק השעשועים, ומפוסטים ברשתות החברתיות אפשר לראות כי הפארק ממשיך לתפקד. דובר דיסני שנגחאי אמר כי פארק השעשועים ימשיך לפעול "באופן מוגבל", וכי החברה המפעילה עוקבת באדיקות אחר הנחיות משרד הבריאות הסיני.

בדיסני שנגחאי הודיעו כי הם החלו לצמצם פעילות עוד ביום שבת האחרון, כדי להישמע להוראות אפס הקורונה של הממשלה.

10 מקרי הדבקה בקורונה דווחו בשנגחאי ב-30 באוקטובר (אתמול, א'), כולם חולים א-סימפטומטיים.

זו לא הפעם הראשונה שהפארק העצום סוגר את שעריו: מוקדם יותר השנה הופסקה פעילות הפארק ל-3 חודשים לאחר התפרצות רחבה של קורונה בשנגחאי. בשנה שעברה בנובמבר דיסני נסגר ליומיים, כאשר בפנים נתקעו 30 אלף מבקרים. השלטונות דרשו אז מאלפי האנשים להיבדק על-מנת שיוכלו לאתר את מקור ההדבקה.

גם פארק יוניברסל בבירת סין, בייג'ינג, נסגר בשבוע שעבר ל-5 ימים ברציפות בעקבות החשש להתפרצות הנגיף, ונפתח מחדש הבוקר.