ברקשייר האת'וויי מציגה עלייה של 20% ברווח התפעולי לעומת השנה שעברה

בנוסף לעלייה ברווחים הרבעון, וורן באפט, בעלי החברה, הוציא כמיליארד דולר על רכישה עצמית של מניות החברה • עיקר העלייה בהכנסות מגיע מחברות בתחומי הביטוח, האנרגיה והתשתיות

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

היום (ש') פרסמה חברת ההחזקות ברקשייר האת'וויי, של משקיע העל וורן באפט את דוח הרבעון השלישי של השנה. הדוח הראה עליה יציבה בהכנסות, למרות החשש בשוק ממיתון. במקביל, קצב הרכישה העצמית של מניות החברה נשאר יציב.

בדוח הרבעוני מציגה ברקשייר האת'וויי רווחים המורכבים ממספר רחב של חברות בת בתחומי הביטוח, האנרגיה ועוד. הרווח התפעולי של החברה ברבעון מגיע לכ-7.76 מיליארד דולרים, עלייה של 20 אחוזים מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

השקעות בתחום הביטוח הניבו לברקשייר האת'וויי 1.4 מיליארד דולרים הרבעון, עלייה משנה שעברה, בה הרווח עמד על 1.16 מיליארד. גם בתחומי האנרגיה והתשתיות עלו הכנסות החברה בכמיליארד דולר מהשנה שעברה, לסכום של כ-1.6 מיליארד דולרים.

אולם, לא בכל התחומים החברה יצאה ברווח הרבעון, חברות בת בתחום חיתום הביטוח סבלו מהפסדים של כ-962 מיליון דולרים.

ברקשייר הוציאה מעל למיליארד דולר ברכישה עצמית של מניות הרבעון, ומתחילת השנה הסכום מגיע להוצאות של כ-5.2 מיליארד דולר. קצב הרכישה המתון של המניות הפתיע את האנליסטים, שצפו קניה בסדר גודל של 3.2 מיליארד, דולר, בדומה לרבעון הראשון השנה.

אולם, החברה פרסמה הפסד נקי של 2.7 מיליארד דולר, בניגוד לרווח של 10.3 מיליארד דולר בשנה שעברה. ובאפט הזכיר למשקיעים ש"הסתכלות רבעונית על הפסדים בדרך כלל חסרת משמעות".

מניות החברה הראו ביצועים טובים השנה, עם ירידה של 4 אחוזים, לעומת 20 אחוזים במדד ה- S&P 500.