דונלד טראמפ חוזר לפוליטיקה: הכריז על מועמדותו לנשיאות ארה"ב

נשיא ארה"ב לשעבר הודיע כי יתמודד לנשיאות בשנת 2024 "על מנת להפוך את אמריקה לגדולה שוב" • טראמפ לא התייחס לנסיון ההפיכה בקפיטול ב-6 בינואר 2021 בנאום שנשא, ביקר את נשיאות ביידן וטען כי מהגרים מרעילים את אמריקה

דונלד טראמפ, נשיא ארה''ב לשעבר, מכריז כי ירוץ לנשיאות 2024 / צילום: Associated Press, Andrew Harnik
דונלד טראמפ, נשיא ארה''ב לשעבר, מכריז כי ירוץ לנשיאות 2024 / צילום: Associated Press, Andrew Harnik

דונלד טראמפ הכריז כי הוא חוזר למרוץ לנשיאות ארה"ב ויתמודד על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות ב-2024. הנשיא לשעבר הכריז על תחילת הקמפיין שלו לנשיאות באחוזתו מאר-א-לאגו בפלורידה כשבוע לאחר שהחלו לזרום התוצאות בבחירות האמצע בארה"ב, בהן המפלגה הרפובליקנית לא צלחה בהשגת כמות מושבי הקונגרס שהיא כיוונה אליהם. 

הבחירות בארה"ב: מגע הקסמים של דונלד טראמפ לא התממש בקלפיות | פרשנות
סיקור הבחירות בעולם: מסתכלים על נתניהו וחושבים על טראמפ 

בנאום שארך מעט יותר משעה ושודר חי בערוצי החדשות בארה"ב, טראמפ נשא דברים למאות תומכים, ביניהם משפחתו, תורמיו וחברי סגל הבית הלבן מהקדנציה שלו, באולם אירועים שקושט בדגלי ארה"ב. "על מנת להפוך את אמריקה לגדולה שוב, אני מודיע הערב על מועמדותי לנשיא ארה"ב", אמר טראמפ לקהל שהריע.

מוקדם יותר, עוזריו של הנשיא לשעבר הגישו בקשה רשמית לוועדת הבחירות הפדרלית להקמת ועידה בשם "דונלד ג'יי טראמפ לנשיא 2024".

דונלד טראמפ מכריז על מועמדותו לנשיאות ארה''ב ב-2024 / צילום: Associated Press, Rebecca Blackwell
 דונלד טראמפ מכריז על מועמדותו לנשיאות ארה''ב ב-2024 / צילום: Associated Press, Rebecca Blackwell

בנאומו, טראמפ נמנע מהפניית אצבעות מאשימות או התייחסות למועמדים פוטנציאליים אחרים, כיוון את עיקר הביקורת שלו כלפי נשיאות ג'ו ביידן ומנה את הישגיו כנשיא. "לפני שנתיים היינו אומה אדירה", אמר טראמפ, "ובקרוב נחזור להיות אומה אדירה שוב".

בהמשך הנאום הוא התייחס למהגרים שלדבריו פוגעים בארה"ב ואמר "אנחנו מורעלים", לאחר מכן תיאר את הערים באמריקה מוצפות בגלי פשיעה שהותירה אותן ב"בריכות דמים". הנשיא לשעבר ציין כי הוא ינהיג מדיניות של עונשי מוות לסוחרי סמים ויגביל כהונה של מחוקקים. עוד ציין טראמפ כי הוא יעסיק מחדש גורמי צבא שפוטרו בשל סירובם לקבל חיסון נגד קורונה.

טראמפ לא התייחס כלל למאבק שלו נגד הליך הבחירות בארה"ב או לנסיון ההפיכה שקרה ב-6 בינואר 2021, אז תומכיו פרצו למבני הקפיטול ואיימו על חבריו קונגרס.

עוד בנאום, הנשיא לשעבר התנבא כי קבוצות שמאל יתנגדו לקמפיין הנשיאות שלו, יחד עם הממסד בוושינגטון והתקשורת. "אבל לא יפחידו אותנו", התפאר טראמפ, "אנחנו נתמיד. אנחנו נצעד קדימה לתוך הזרם".