בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אפל ירדה ב-2.1%, אלביט מערכות צנחה ב-10.5%

מדד הדאו ג'ונס עבר לעלייה קלה במהלך המסחר ובסיום ננעל ללא שינוי, ומדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.6% • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

יום מסחר רגוע יחסית בוול סטריט ננעל בירידות. מדד הדאו ג'ונס עבר לעלייה קלה במהלך המסחר ובסיום ננעל ללא שינוי. מדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.6%. 

אפל  ירדה ב-2.1%, אלביט מערכות צנחה ב-10.5%, פייבר  איבדה 3.2%, סנטינל וואן  השילה 3.8%, וטאבולה נפלה ב-6.4%.

בצד העולות בלטו בואינג  עם עלייה של 2.1%, שברון עם עלייה של 1.5% וג'יי.פי מורגן עם 1.6%.

21:30

מדד הדאו ג'ונס עבר לעלייה קלה לפני זמן קצר, אולם כעת חזר לירידה של כ-0.1%. הנאסד"ק נסוג בכ-0.6%. 

כלכלני דויטשה בנק מעריכים כי מאמצי הפד לבלום את האינפלציה בארה"ב עשויים להביא למיתון עד אמצע 2023 ולעורר ירידה חדה ו"כואבת זמנית" במניות. "כאשר המיתון יכה, נראה את שוקי המניות הגדולים צוללים ב-25%, אך לאחר מכן תתרחש התאוששות מלאה עד סוף שנת 2023, בהנחה שהמיתון יימשך מספר רבעונים בלבד", אמרו דיוויד פולקרטס-לנדאו, כלכלן ראשי של הקבוצה וראש המחקר הגלובלי, ופיטר הופר, ראש המחקר הכלכלי הגלובלי.

20:15

בוול סטריט רושמים מדדי המניות המובילים ירידות של עד 0.5%.

מניית ביליבילי מזנקת ביותר מ-20%, לאחר שחברת האינטרנט הסינית דיווחה על תוצאות טובות ברבעון האחרון.

מניית HSBC  רושמת עלייה חדה של כ-4%, לאחר שהבנק הודיע כי ימכור את החטיבה הקנדית שלו בכ-10 מיליארד דולר.

UPS  עולה בכ-2% על רקע המלצה חיובית מדויטשה בנק.

אפל מאבדת גובה בין השאר על רקע חששות המשקיעים מהמשך פגיעה בשרשראות האספקה של החברה.

18:45

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. בוול סטריט עברו מדדי המניות המובילים לירידות של 0.4%-0.7%.

אפל , אמזון , אנבידיה , אפלאבית, נטפליקס  ומיקרוסופט יורדות ב-1%-2%.

תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב יציבות. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה בנקודה ועומדת על 3.71%, ותשואת האג"ח לשנתיים היא 4.46%, בדומה לרמתה אתמול.

17:40

עליות קלות בוול סטריט כעת. מדדי המניות המרכזיים מטפסים ב-0.2%-0.3%.

מניות האנרגיה בולטות בעליות על רקע עליית מחירי הנפט, ביניהן אפאץ', הליברטון  ומרתון אויל .

צים  בולטת בעלייה של יותר מ-5%. גם וויקס , ראדא , נובה, פייבר  , אופקו ולמונייד  בולטות בעליות.

מאקרו ארה"ב: מדד ביטחון הצרכן עמד ברמה של 100.2 נקודות, בדומה לצפי הכלכלנים.

16:34

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת, ומדדי המניות המרכזיים רושמים תנודות מזעריות. מגמה מעורבת נרשמת כעת גם בבורסות אירופה.

אלביט מערכות  בולטת בירידה של כ-8% לאחר הדוחות שפרסמה היום. עוד בולטות בירידות פרוטליקס וטאבולה.

עליבאבא  מנגד מזנקת בכ-5%, וטסלה  רושמת עלייה קלה.

בגזרת המסחר בסחורות, החוזים על הנפט עולים בכ-2%. הזהב נסחר בעלייה קלה.

14:20

המסחר באירופה נמשך בעליות מתונות, וכך גם בזירת המסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט.

בשוק הסחורות נרשמות עליות של 2.5%-3% במחירי הנפט הגולמי. נפט אמריקאי נסחר סביב 79.2 דולר לחבית, ונפט מסוג ברנט נסחר סביב 85.5 דולר לחבית.

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, מציין בסקירתו השבועית כי היצע הנפט הגלובלי צפוי להצטמצם במהלך 2023, בעקבות הקיצוץ במכסות הייצור של OPEC+ יחד עם הירידה הצפויה בתפוקת הנפט של רוסיה. לצד זאת, תהליך השחרור של נפט גולמי מן הרזרבה האסטרטגית של ארה"ב מתוכנן להסתיים עד לסוף השנה, וארה"ב אף מתכננת הגדלה מחודשת של המלאים בהמשך, הוא אומר. "כמו כן, היחלשות הדולר לאחרונה, על רקע התמתנות מסוימת של הציפיות להעלאת ריבית, צפויה לתרום לעלייה של מחיר הנפט. במבט כולל, התחזית היא שמחיר הנפט מסוג ברנט יהיה בסביבות 90 דולר לחבית בסוף 2022. המחיר לחבית צפוי לרדת במהלך 2023, ירידה במחיר שבלעדיה השוק לא צפוי להתאזן, אלא להיות במצב של עודף היצע".

13:15

מאקרו בריטניה: בחודש אוקטובר ניתנו בבריטניה משכנתאות בהיקף של 3.97 מיליארד ליש"ט, נתון נמוך משמעותית מהתחזיות להיקף של 5.02 מיליארד ליש"ט. היקף ההלוואות נטו שניתנו לאנשים פרטיים הסתכם בחודש שעבר ב-4.7 מיליארד ליש"ט, גם במקרה זה נמוך בהרבה מהצפי (6.7 מיליארד ליש"ט).

תנודתיות באירופה: המסחר בבורסות העיקריות שוב מתנהל בעליות קלות. דאקס עולה ב-0.1%, קאק ב-0.2%,  פוטסי הבריטי שומר על עלייה של כ-0.6%. בוול סטריט החוזים על הדאו ג'ונס יציבים, ואילו החוזים על ה-S&P 500 והנאסד"ק עולים ב-0.3% וב-0.5%, בהתאמה.

11:50

המסחר באירופה עובר למגמה מעורבת. מדד דאקס בפרנקפורט נסוג כעת ב-0.3%, וקאק יורד בפריז ב-0.1%, וגם במדריד, במילאנו, בציריך ובבריסל נרשמות ירידות. מדד פוטסי בלונדון ממשיך לטפס בכ-0.5%, וגם בווינה המגמה עודנה חיובית.

בוול סטריט החוזים עולים ב-0.1% עד 0.5%. 

אלביט מערכות  הדואלית צונחת ב-8% במסחר המוקדם בניו יורק במקביל לירידה שלה בתל אביב. החברה הביטחונית דיווחה על ירידה בהכנסות הרבעון השלישי (1.34 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.36 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד) ועל ירידה משמעותית אף יותר בשורת הרווח הנקי (Non-GAAP), שהסתכם ב-62.6 מיליון דולר (4.6% מהמכירות), בהשוואה ל-103.1 מיליון דולר ברבעון המקביל (7.6% מהמכירות).

10:20

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית מתונה. מדד דאקס הגרמני עולה בכ-0.1%, פוטסי הבריטי מתקדם ב-0.7%, וקאק הצרפתי ב-0.3%.

מאקרו אירופה: הפתעה לטובה בשיעור האינפלציה בספרד - מדד המחירים לצרכן רשם עלייה שנתית של 6.8% בנובמבר, כאשר הצפי היה לקצב של 7.4%. מדובר בנתון ראשוני ולא סופי, אך בכל מקרה מדובר בהתמתנות ניכרת בהשוואה למדידה של 8.9% בספטמבר ושל 7.3% באוקטובר. ברמה חודשית מדובר בירידה של 0.1% במדד, בהשוואה לעלייה של 0.3% בחודש שעבר. מדד IBEX במדריד עולה ב-0.2%.

בשווייץ נרשמה הפתעה לרעה בגזרת התמ"ג: הכלכלה התרחבה ברבעון השלישי ב-0.2%, נמוך בעשירית האחוז מהתחזית. הקצב השנתי של הצמיחה עומד על 0.5%, כאשר הציפיות היו לצמיחה שנתית של 1%. מדד הדגל בציריך נסחר ביציבות.

בהונג קונג ננעל מדד הנג סנג בזינוק חד של 5.3%. לראשונה זה שבוע דווח כי יש ירידה בכמות ההדבקות בקורונה בסין.

09:15

מדד ניקיי בטוקיו ננעל בירידה של 0.5%, בניגוד למגמה החיובית השוררת בבורסות אסיה. מדד הקוספי הדרום-קוריאני טיפס ב-1%, וכך גם מדד הדגל הטייוואני, בורסת סידני התקדמה בכ-0.3%, בסין זינקו מדדי שנזן ושנגחאי ב-2.3%, ובהונג קונג מטפס כעת מדד הנג סנג ב-4.2%. 

החוזים בוול סטריט עולים ב-0.3% עד 0.6%, בעוד שתשואות האג"ח עברו לירידות קלות. תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת ב-2 נקודות ל-3.68%, ותשואת האג"ח לשנתיים נסוגה בכ-3 נקודות ועומדת על 4.43%.

07:55

באסיה נרשמות הבוקר עליות חדות לאחר דיווחים על מסיבת עיתונאים שתכנס הממשלה בסין, כאשר המשקיעים אופטימיים לגבי הקלה במגבלות הקורונה הנוקשות שהביאו להפגנות ומהומות במדינה. מדד הנג סנג ממריא בכ-4.5% בהובלת מניות הטכנולוגיה, ובבורסות סין יש עליות של 2% ויותר.

ענף הנדל"ן בבורסה: איפה מתחבאות ההזדמנויות להשקעה?
סין תתגבר על הקורונה, אבל האם גם שוק המניות ישתקם?
יאהו הופכת לבעלת המניות הגדולה בטאבולה; כך ייראה השת"פ ביניהן 

בולטות לטובה בהונג קונג ענקיות הנדל"ן קנטרי גרדן ולונגפור עם זינוק בשיעור דו-ספרתי. וגם רשת המסעדות היידילאו קופצת בכ-12.5%, בתקווה שתהיה הקלה במדיניות הסגרים במדינה. גם עליבאבא, מייטואן, פינג, ג'יי.די קום, באידו ושיאומי מרכזות עניין ומזנקות בשיעורים של 6%-7% כל אחת. כמעט כל מניות ההנג סנג צבועות בירוק.

מדד ניקיי בטוקיו נסחר בירידה קלה, ברקע אכזבה משיעור האבטלה ביפן שנותר 2.6% באוקטובר, על אף הצפי שיירד בעשירית האחוז. המכירות הקמעונאיות ביפן עלו ב-4.3%, כשהצפי היה שיעלו ב-5%. 

בניו יורק, החוזים העתידיים עולים במתינות לאחר נעילה אדומה אמש. הנאסד"ק איבד 1.5%, וכך גם ה-S&P 500, והדאו ג'ונס השיל 1.4%. תשואות האג"ח הממשלתיות, שנסוגו קלות אמש, יציבות הבוקר. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה בנקודה ועומדת על 3.71%, ותשואת האג"ח לשנתיים היא 4.46%, בדומה לרמתה אתמול.

מחירי הנפט האמריקאי הגיעו אתמול לשפל של 11 חודשים, אך לקראת סוף הערב שינו כיוון והחלו לעלות. בשעה זו נרשמות עליות של עד 2%, כאשר מחיר הנפט אמריקאי 78.4 דולר לחבית, ומחיר נפט מסוג ברנט 84.8 דולר.

הגז הטבעי צלל אמש בקרוב ל-19%, לאחר שגזפרום הרוסית הודיעה כי לא תבלום את משלוחי הגז למולדובה דרך אוקראינה, כפי שאיימה, מה שמקל על החששות שהיא תפסיק את האספקה בנתיב הפעיל האחרון שנותר לאירופה. הבוקר עולה המחיר בכ-1.5%.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות קלות. הביטקוין נסחר סביב 16.4 אלף דולר, והאת'ריום ברמה של 1,200 דולר.

בהמשך היום יפורסמו נתוני צמיחה בשווייץ (צפי לעלייה של 1%) ומדד המחירים לצרכן בספרד (שצפוי לרשום עלייה שנתית של 7.4%) ובגרמניה (צפי לשיעור אינפלציה שנתי של 10.4%). עוד יתפרסם מדד מחירי הבתים בארה"ב.