"מספקים פתרונות תקשורת לתיירים": הלוחמים שיצאו לטיול אחרי צבא וחזרו עם רעיון לסטארט־אפ

רועי שוורץ, בן 30 מתל אביב, נשוי • מנכ"ל חברת simtex • "יצאנו עם המוצר לפני הקורונה, ומכיוון שהתיירות נפגעה, נוצר מצב שהפלטפורמה לא רלוונטית. אתגר גדול לא פחות היה התחרות מול ענקיות הסלולר, ארגונים חזקים ששולטים בזירת התקשורת המקומית" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

רועי שוורץ, מנכ"ל simtex / צילום: תמונה פרטית
רועי שוורץ, מנכ"ל simtex / צילום: תמונה פרטית

"המנוע הראשוני להקמת עסק ופיתוחו אלו המשקיעים, וכמו כולם יצאנו לגיוס כספים. בתור שלושה לוחמי שריון ולא יוצאי 8200, היינו צריכים להביא סיפור טוב ואיכותי, ולייצר מוצר מושך מספיק במטרה לגייס משקיעים", מספר רועי שוורץ, מנכ"ל חברת simtex.

"פנינו לקרנות מימון, אך בשל הפוזיציה בה היינו וסוג המוצר שלנו, לא השגנו מימון, חיצוני והחלטנו להשקיע בעצמנו. עכשיו כשהחברה פועלת כמה שנים וגייסה משקיעים, היא נמצאת בצמיחה".

simtex נוסדה בשנת 2018 על ידי שוורץ, מנכ"ל החברה, וברק כץ' סמנכ"ל תפעול ומייסד. החברה מספקת פתרונות תקשורת לתיירים, המבוססים על esim. "אני וברק הכרנו בצבא בשריון", מספר רועי. "היינו לוחמים ומפקדי טנקים ועם שחרורנו מצה"ל יצאנו לטיול הגדול ונקלענו לבעיות תקשורת וחיבור סים מקומי.

"עם החזרה לארץ החלטנו לפתח מוצר שינגיש את עולם התקשורת אל התייר. פיתחנו מוצר שיציע מענה למי שמחליט לטוס לארץ זרה, כזה שיאפשר חיבור למפעיל סלולרי מקומי במחיר אטרקטיבי. הרעיון דומה לפלטפורמת שירותי ה־airbnb המאפשרת לתיירים להתחבר לבעלי נכסים מקומיים בעלויות מקומיות, שלרוב הן זולות בהרבה מבתי המלון".

תקופת הקורונה זימנה אתגרים לא פשוטים לחברה. "חווינו קשיים רבים מול הרשויות בשל היותנו סטארט־אפ בתחילת דרכו. בשלב בו כל בתי העסק התחילו לדבר על מענקים היינו שקופים במדינה. כל מי שהיה זכאי למענקים היו חברות שהציגו מחזורים, ואילו אנחנו במהלך השנתיים שקדמו לקורונה עסקנו רק בפיתוח המוצר.

"שלושה שבועות לפני פרוץ הקורונה יצאנו עם המוצר לשוק, ומכיוון שהתיירות הייתה הראשונה להיפגע, גם אנחנו נפגענו. נוצר מצב שהפלטפורמה שפיתחנו לא רלוונטית, הרגשנו שנפלנו בין הכיסאות. אתגר גדול לא פחות היה התחרות אל מול ענקיות הסלולר, ארגונים חזקים וגדולים ששולטים בזירת התקשורת המקומית".

כדי להוזיל עלויות, רועי והחברה שלו החליטו להתייעל ולעבור למשרדי ספייס. "כמו כן, העובדים שבחרנו להעסיק הם ברובם מתמחים מהארץ, מארצות־הברית ומדרום אמריקה וכך יוצא שכולם מרוויחים: הם כוח עבודה זול באופן יחסי, שזה טוב עבורנו, והם יכולים לעבוד בשלט רחוק וגם להתפתח תוך כדי תקופת הלימודים, ככה שזה win־win situation״.

לסיום, רועי מסכם את השנתיים האחרונות שעברו על החברה. "מתוך אפס פעילות בתקופת מגפת הקורונה, באמצע 2021 חזרנו למכור ובמשך שנה וחצי היקף המכירות עלה בממוצע ב־20־30 אחוזים מחודש לחודש. בשנה האחרונה אנחנו בעלייה של מעל 600 אחוזים בהיקף המכירות והגענו לכ־100 אלף לקוחות. עבדנו על רשת שותפים רחבה שקיימת בעולם, ברמה של מפעילים סלולריים. אנו פועלים מול 600 מפעילים ב־190 מדינות".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il