ללא סנקציה פלילית: בני שטיינמץ הגיע להסדר עם הפרקליטות

לפי ההסדר בין הפרקליטות ורשות המסים עם בני שטיינמץ, יחולט במסגרת הליך אזרחי 17 מיליון שקל והתיק הפלילי ייסגר • כמו כן, רשות המסים הגיעה להסדר נוסף עם שטיינמץ לפיו ישלם סכום לא ידוע על רקע המחלוקת האם היה תושב ישראל והיה חייב בתשלום מס

בני שטיינמץ / צילום: Reuters, Denis Balibouse
בני שטיינמץ / צילום: Reuters, Denis Balibouse

לאחר חקירה פלילית של להב 433 ודרישה של רשות המסים לתשלום בסך 4 מיליארד שקל על רקע טענת תושבות, הפרקליטות ורשות המסים הגיעו להסדר עם איש העסקים בני שטיינמץ במסגרתו ייסגר התיק הפלילי נגדו.

על פי ההסדר, יחולט במסגרת הליך אזרחי 17 מיליון שקל של שטיינמץ והתיק הפלילי ייסגר. כמו כן, רשות המסים הגיעה להסדר נוסף עם שטיינמץ לפיו ישלם סכום לא ידוע על רקע המחלוקת האם היה תושב ישראל והיה חייב בתשלום מס.

יש לציין כי מדובר בהליך שמתנהל כבר מזה 5 שנים וכי המשא ומתן של הפרקליטות עם סנגוריו של שטיינמץ, עו''ד נתי שמחוני, עו''ד אורי קורב ועו"ד רונן רוזנבלום מתנהל מאמצע 2019.

נגד שטיינמץ התנהל כאמור תיק שומה, במסגרתו דרשה רשות המסים מאיש העסקים מס בסכום כולל של 4 מיליארד שקל. במסגרת התיק הפלילי נחשד שטיינמץ במתן שוחד לעובד ציבור זר בגינאה וכן בביצוע עסקה פיקטיבית ברומניה.

במסגרת ההסדר שאליו הגיעו הצדדים, שתי הפרשות יסתיימו בתשלום מס ותשלום כספי בלבד וללא סנקציה פלילית.

בימים אלה מתמודד שטיינמץ עם הרשעה בשוויץ וגזר דין של 5 שנות מאסר, עליהם ערער. על שטיינמץ נגזרו 5 שנות מאסר נוספים בבית המשפט ברומניה.

במסגרת ההסדר, אברהם לב-רן ישלם 3 מיליון שקל נוספים כחילוט אזרחי .

עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג, המייצגים את אברהם לב-רן, מסרו בתגובה : "אנו שמחים, שתוך עמידה על זכויות מרשנו ואמונה בטענותינו, הצלחנו לשכנע את המדינה לסגור את התיק נגדו ולהביא לסיום את הסאגה ארוכת השנים הזו, שעניינה בפרשה כלכלית מורכבת וחוצת יבשות. לצערנו, פעמים רבות הליכי תפיסת הרכוש לפי חוק איסור הלבנת הון גורמים בפועל לחשודים ולנאשמים לוותר על זכויותיהם, רק כדי לקבל חזרה את כספם ולהיות מסוגלים לנהל חיים תקינים. במקרה זה עמידת מרשנו על זכויותיו הביאה בסופו של יום לתוצאה הנכונה והצודקת".

עורכי דינו של איש העסקים בני שטינמץ, עוה"ד נתי שמחוני, רונן רוזנבלום, ואורי קורב מסרו כי הם מברכים על החלטת פרקליטות מחוז ת״א (מיסוי וכלכלה) לסגור את תיק החקירה נגד מר שטיינמץ, וזאת אף ללא צורך בקיומו של הליך שימוע.

עוד מסרו עוה"ד כי הצדדים הגיעו גם להסכמה על סיום המחלוקת האזרחית שנוהלה בין רשות המסים לבין מר שטיינמץ ונאמנויות בהן הוא נהנה בנוגע לשומות מס הכנסה. מחלוקת אזרחית אשר נגעה לשאלת חיוב נאמנויות אשר הכנסתן בחו"ל ואשר הנהנה הינו תושב ישראל.

באי כוחו של מר שטיינמץ: "אנו מברכים על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד מר שטיינמץ. החלטת הפרקליטות מאששת את עמידתו האיתנה והעיקשת של מר שטיינמץ, והנאמנויות בהן הוא נהנה, על חפותו וצדקתו לאורך השנים. מר שטיינמץ מתמודד בשנים האחרונות אל מול אתגרים רבים שמקורם בטענות חסרות כל שחר. סגירת התיק מצטרפת לזכייתו של מר שטיינמץ בתביעה אזרחית בגין אותו נושא כנגד חברת VALE הברזילאית. אנו חדורי אמונה כי גם ערעורו בשוויץ יתקבל ושטיינמץ יזוכה מכל אשמה״.