היזם שמציע פתרונות בטיחות לילדים ברכב: "המחסור ביצרנים בישראל הוביל אותי לחפש במזרח הרחוק"

בן כהן גזית, תל אביב, בן 53 • גרוש פלוס 3 • יזם ומנכ"ל Headovations • "המוצר שייך לעולם הרפואי־שיקומי ומצריך עמידה בתקינה אחרת לחלוטין, רפואית, כמו ה־FDA האמריקאי או ה־MDR הקשוח. גם תהליכי הייצור והשיווק אחרים ודרשו אדפטציה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

בן כהן גזית / צילום: יח''צ
בן כהן גזית / צילום: יח''צ

"כאבא לשלושה ילדים, התקשיתי לראות אותם נרדמים ברכב כשראשם מתנדנד מצד לצד. הדבר הטריד את מנוחתי ולכן התחלתי לחפש פתרונות והמצאתי את NapUp, אותו רשמתי כפטנט", מספר בן כהן גזית, מנכ"ל חברת Headovations.

"זה בעצם תומך ראש לילדים על מושבי בטיחות. לאחר כשנה של פיילוט, התחלנו לשווק את המוצר בכל העולם, עם כל המשמעויות של ההגנה על הפטנט ועמידה בתקני בטיחות ואיכות. החברה ערכה מחקר מקיף של מבחני ריסוק על פי תקנים בינלאומיים של כסאות בטיחות. במבחנים הוכח שהמוצר בטוח אבל לא רק זאת - גילינו שהמוצר מפחית את פגיעת הראש והצוואר ואת חומרתה, במקרה חלילה של תאונת דרכים, בכ־40%".

Headovations היא חברה שמתמחה בפיתוח ושיווק של פתרונות בטיחותיים ושיקומיים בתחום שליטת הראש. המנעד של מוצרי החברה נע בין שני תחומים - האחד הוא לילדים מכל העולם הנוסעים ברכב על כסאות הבטיחות ובוסטרים, והשני הוא לאנשים עם צרכים מיוחדים המאותגרים ביכולת שליטת הראש שלהם.

"לאחר זמן מסוים של שיווק" משתף בן. "התחלתי לקבל פניות מהורים לילדים עם צרכים מיוחדים. לטובת כך התגייסתי ופיתחתי את HEADALOFT, מוצר שמבוסס על אותו נכס אינטלקטואלי ראשוני כמו NapUp, אך שונה בתכנונו ובתכליתו. מטרתו היא לתמוך בראשם של אנשים מאותגרי שליטת ראש מכל קשת הגילאים. לא רק בנסיעה ובשינה אלא בכל אספקט של החיים. הפיתוח של HEADALOFT, ובעיקר תהליך השיווק, מלווה באתגרים אחרים לחלוטין מ־NapUp".

בן מספר על האתגר הרגולטורי. "המוצר שייך לעולם הרפואי־שיקומי ומצריך עמידה בתקינה אחרת לחלוטין, רפואית, כמו ה־FDA האמריקאי או ה־MDR הקשוח שהונהג לאחרונה באיחוד האירופי. גם תהליכי הייצור והשיווק אחרים ודרשו אדפטציה. אחד השותפים המקצועיים החשובים של החברה בתחום הרפואי הוא בית החולים השיקומי לילדים אלין מירושלים.

"אחד הקשיים בהם נתקלות חברות סטארט־אפ כמו שלנו, שנמצאות בעולם הייצור, הוא המחסור ביצרנים בישראל ובמחירים הגיוניים לייצור המוני. Headovations, שחלק ניכר מהייצור שלה מבוסס על טקסטיל ותפירה, נאלצה לחפש יצרנים מתקדמים מתאימים במזרח הרחוק לכל מוצריה הטקסטיליים כי פשוט אין תעשייה מתאימה כזו בישראל. בטח לא בהיקפי ייצור המוני וטכנולוגי, ובמיוחד לא בעולם מוצרי הילדים בהם נדרשים תקני איכות גבוהים ביותר לבדים".

לחברה מספר משקיעים, כאשר המשקיע המוביל והשותף העיקרי הוא קלמן שחם, מבעלי בית ההשקעות אלטשולר שחם. "בתקופת הקורונה, כאשר הייתה עצירה ארוכה במכירות הבינלאומיות והמקומיות, שחם עמד מאחורי החברה ואיפשר לה להמשיך להתקדם ולפתח".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il