סבב פיטורים שני בקלטורה: מפטרת 11% מעובדיה, כולל 39 בישראל

חברת פתרונות הווידאו קלטורה הודיעה על סבב פיטורים שני לאחר שכבר פיטרה כ-10% מהעובדים • דירקטוריון החברה אישר תוכנית רה-ארגון שכוללת הקטנת מצבת כוח האדם ב-11% והתאמה של המבנה הארגוני של החברה שתחסוך לחברה 16 מיליון דולר בשנה

צוות קלטורה / צילום: מיכה לובטון
צוות קלטורה / צילום: מיכה לובטון

סבב פיטורים שני בחברת פתרונות הווידאו קלטורה: לאחר שפיטרה בקיץ האחרון כ-10% מעובדיה, היא מודיעה כעת על פיטורי עוד 11%. בסוף 2021 העסיקה החברה 758 עובדים, ולאחר פיטורי קרוב ל-80 עובדים בקיץ, מדובר כעת על פיטוריהם של עוד כ-75 עובדים, 39 מהם בישראל.

הפיטורים חוזרים: סיילספורס תפטר כ-7,000 עובדים בשבועות הקרובים
לראשונה מאז מאי: השכר הממוצע למשרת שכיר ירד מתחת ל-12 אלף שקל 
בי-קיור לייזר שמחקה מאות מיליונים, רבה על סנדביץ' עם המנכ"ל שפוטר 

קלטורה דיווחה ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב), דירקטוריון החברה התכנס אתמול (ג') אישר תוכנית רה-ארגון שכוללת הקטנת מצבת כוח האדם ב-11% והתאמה של המבנה הארגוני של החברה. בכך תחסוך החברה 16 מיליון דולר בשנה.

לפי קלטורה, התוכנית תגדיל את היעילות של החברה והיא מהווה תגובה לסביבה המאקרו-כלכלית הנוכחית. היעד המרכזי של התוכנית הוא להתאים את קלטורה למצב הנוכחי של ביקוש נמוך יותר וירידה בתקציבים ארגוניים בסגמנט השוק של החברה, וכן לתמוך במנועי הצמיחה של קלטורה ובחזרתה למתווה של צמיחה רווחית. גם עם פרסום הפיטורים הקודמים, נמסר מהחברה שהמטרה היא להאיץ את החזרה לצמיחה רווחית.

החברה צופה עלויות לפני מס של כמיליון דולר הקשורות לתוכנית הרה-ארגון, והיא תכיר בסכום זה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2023. התוכנית תושלם במהלך המחצית הראשונה של השנה.

קלטורה מספקת מערכות לניהול וידאו, שנמכרות לארגונים עסקיים (כ-72% מההכנסות) ולחברות מדיה. היא הוקמה בשנת 2006 על-ידי המנכ"ל רון יקותיאל, ד"ר שי דוד, ד"ר מיכל צור וערן איטם. החברה הונפקה לראשונה בנאסד"ק בשנת השיא של הנפקות הטכנולוגיה, 2021, לפי שווי של 1.24 מיליארד דולר ובמחיר של 10 דולר למניה. עם זאת, מאז היא איבדה 82% מערכה וכיום שווי השוק שלה מגיע ל-240 מיליון דולר (מחיר מניה של 1.8 דולר).

דחתה הצעה לרכישה במחיר של 383 מיליון דולר בקיץ האחרון

כזכור, בקיץ האחרון הגישה המתחרה פנוטפו, המגובה בקרן ההשקעות K5, הצעה לרכוש את קלטורה ב-3 דולר למניה, שהם 383 מיליון דולר. הקרן אף רכשה אז 6.9% ממניות קלטורה. בהמשך הודיעה קלטורה על אימוץ מנגנון גלולת רעל, שיאפשר לה למנוע המשך איסוף מניות על-ידי פנופטו. בספטמבר הודיעה קלטורה רשמית על דחיית ההצעה.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 רשמה קלטורה הכנסות של 125 מיליון דולר, צמיחה צנועה של 2% לעומת התקופה המקבילה ב-2021. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות, בסך 53.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 51.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. על בסיס Non-GAAP ההפסד הנקי הסתכם ב-34.1 מיליון דולר. החברה "שרפה" בשלושת הרבעונים הראשונים כ-41 מיליון דולר ובסיום התקופה היו לה בקופה 94.3 מיליון דולר.

מקלטורה נמסר: "לאחר שנה של האטת הכלכלה העולמית וכניסה לשנת מיתון נוספת, אנו ממשיכים בנקיטת גישה אחראית ומתונה, על מנת לנווט את החברה חזרה לרווחיות. החברה השכילה להתאים את פעילותה ולפעול להבטחת יציבותה במהלך התנודתיות בשווקים כפי שחווינו עם היציאה ממשבר הקורונה והיא ממשיכה במימוש תוכניותיה העסקיות תוך שמירה על יציבות ותנופת עשייה ופיתוח.

"לצד פעילות זו, עלינו להמשיך ולנקוט בצעדי התייעלות עסקיים ומבניים נוספים כחלק מהיערכותנו גם למציאות הנוכחית. כתוצאה מכך, אנו מקצצים בהוצאות החברה ונאלצים בצער להיפרד מעובדים מוכשרים ושותפים לדרך, כ-11% מהעובדים גלובלית, מהם 10% מעובדי ישראל המהווים 39 עובדים.

"כדי לסייע לעובדים בתהליך נעניק להם חבילת עזיבה מורחבת ואת התמיכה המתבקשת במציאת עבודה חדשה, על מנת להבטיח שימצאו את מקומם הבא במהירות ובקלות ככל שניתן. כולנו בקלטורה אסירי תודה ומלאי הערכה על התרומה המקצועית והאישית של כל אחד ואחת מהעובדים העוזבים, ועל השותפות שלהם בחזון, העשייה והתרבות של החברה. אנחנו מחויבים לסייע להם בהמשך דרכם".