כצמן מטיס את נורסטאר: יזרים 90 מיליון שקל ומציע פדיון והחלפת האג"ח

מחירי אגרות החוב של נורסטאר, המחזיקה בחברת המרכזים המסחריים ג'י סיטי, מזנקים בעשרות אחוזים, לאחר שבעל השליטה מתכנן לבצע הזרמה מסיבית ולקדם תוכנית לחיזוק איתנותה הפיננסית של החברה • ניירות הערך של הקבוצה מזנקים בבורסה - הן במניות והן באג"ח

חיים כצמן / צילום: יוסי כהן
חיים כצמן / צילום: יוסי כהן

חיים כצמן, בעל השליטה בחברת נורסטאר , המחזיקה בחברת המרכזים המסחריים ג'י סיטי  (לשעבר: גזית גלוב), יוצא במהלך משמעותי לטובת מחזיקי האג"ח של החברה. דירקטוריון החברה פרסם לפני שעה קלה תוכנית שנועדה "לחיזוק איתנותה הפיננסית של החברה", צעד שתכליתו הזרמת הון משמעותית לנורסטאר מצד כצמן, הצעה לפדיון מלא של אחת משתי סדרות האג"ח, והצעה להחלפה וולנטרית של הסדרה השנייה בסדרה חדשה עם שיעבוד למניות ג'י סיטי.

בשבועות האחרונים סבלה ג'י סיטי, הנכס העיקרי של נורסטאר, מהחמרה במצבה העיסקי לנוכח מצבת חובות גדולה והתאוששות איטית בנכסיה השונים. בין היתר חטפה החברה הורדת דירוג על ידי מידרוג כשכלכלני החברה מביעים חשש מהעלייה במינוף שלה. כתוצאה מכך חלק מאגרות החוב של ג'י סיטי הגיעו לתשואה דו-ספרתית של כ-13% כיום, קודם להודעה. התשואה לפדיון של שתי סדרות האג"ח (י"א ו-י"ב) של נורסטאר עצמה, נסחרו קודם לפרסום ההודעה בתשואה של 26.5% ו-24.5% בהתאמה. זאת לאחר שכבר היו ברמות של מעל ל-60% בשבועות האחרונים.

דירקטוריון נורסטאר הודיע למשקיעים כי בעל השליטה כצמן, המכהן כסגן היו"ר שלו וכמנכ"ל החברה, יצא בתוכנית משולבת שמטרתה לחזק את איתנות החברה. כצמן מתכוון להשתתף ולהזרים 90 מיליון שקל לנורסטאר כחלק מהליך להגדלת ההון שלה. בנוסף כחלק מהמהלך מתוכנן פדיון מלא של סדרת אג"ח י"א , שממנה נותרו לפדיון 327 מיליון שקל נכון להיום.

במקביל בוחנת נורסטאר את האפשרות להנפיק סדרת אג"ח חדשה (י"ג) אשר לה ישועבדו מניות של ג'י סיטי. נורסטאר תציע למחזיקים מסדרה י"ב, שמהן נותר לפדיון חוב של 364 מיליון שקל כיום, להחליף באופן וולנטרי את האג"ח שלהם בסדרה החדשה עם השיעבודים, לפי אותו שווי. זאת כאשר המניות של ג'י סיטי יועמדו כבטוחה לפי מחיר מניה של 12.35 שקל, לפי מחירן הממוצע בימים שקדמו לפרסום התוכנית.

ההצעה מפיחה רוח חיים חיובית בניירות הערך של הקבוצה. אגרות החוב של נורסטאר ממריאות בבורסה ומחירן מטפס ב-12% (י"א) ו-18% (י"ב). זינוק זה במחירן מפיל את התשואה לפדיון שלהן לרמה של 7.7% באג"ח י"א (מרמה של מעל ל-26%) ו-16.8% באג"ח י"ב. מניית נורסטאר מזנקת ב-15% למחיר המגלם לה שווי של מעל ל-720 מיליון שקל. מניית ג'י סיטי עולה ב-12% לשווי שוק של 2.4 מיליארד שקל.