בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות בנעילה בוול סטריט; אמזון קפצה ב-2.9%, נטפליקס בכ-4%

באירופה ננעל המסחר בירידות של עד 0.5% במדדי המניות המרכזיים • יו"ר הפד, ג'רום פאוול: "יציבות מחירים היא סלע הקיום של כלכלה בריאה, והיא מספקת לאזרחים יתרונות רבים לאורך זמן"

בורסות וול סטריט / צילום: Shutterstock
בורסות וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

המגמה החיובית בוול סטריט התחזקה בשעה האחרונה של המסחר. מדד הדאו ג'ונס ננעל בעלייה של כ-0.6%, ה-S&P 500 עלה בכ-0.7% והנאסד"ק רשם עלייה של כ-1%.

עליות בולטות רשמו בין השאר אמזון, נטפליקס, מטא , קוינבייס, סנטינל וואן , למונייד, סיוה, צים  ודריו הלת' .

מנגד, טסלה , בואינג , פייזר , צ'ק פוינט  ואיי.סי.אל רשמו ירידות.

21:35

מתחזקות העליות בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.4%, ה-S&P 500 בכ-0.6% והנאסד"ק מטפס בכ-0.9%.

בשוק האג"ח הממשלתיות של ארה"ב התשואות חוזרות לעלות: תשואת האיגרת לעשור רושמת עלייה של 10 נקודות לרמה של כ-3.61%; תשואת האג"ח לשנתיים עולה בכ-5 נקודות ל-4.25%. 

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים כי במהלך השנה שחלפה, שוק האג"ח האמריקאי רשם את אחת מהתקופות המאתגרות ביותר לאורך ההיסטוריה. שילוב של אינפלציה, הגבוהה ביותר ב-40 השנים האחרונות, והידוק מוניטרי אגרסיבי שננקט ע"י הפד, הוביל לתשואות שליליות דו-ספרתיות. "עם תחילת השנה החדשה, אנו סבורים כי לנוכח ההסתברות לשינוי בסביבה האינפלציונית וסיומו של מחזור ההידוק בטווח הקצר, לצד האטה ניכרת או תרחיש של מיתון, מייצרים הזדמנות השקעה ראויה באג"ח דולריות בדירוג השקעה, ובאג"ח הממשלתיות בארה"ב בדגש על חלקו הארוך של העקום".

20:25

עליות קלות בניו יורק. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2%, ה-S&P 500 בכ-0.3% והנאסד"ק מטפס בכ-0.5%.

מניית בד באת' אנד ביונד  מזנקת בכ-20% למרות שהחברה פרסמה דוחות חלשים לרבעון האחרון. לפני מסמך שהגיע לידי CNBC בהנהלת החברה מתכננים לצאת בתוכנית התייעלות נוספת שתכלול סבב פיטורי עובדים, שמטרתה לצמצם הוצאות ולמנוע הכרזה על פשיטת רגל.

18:50

באירופה ננעל המסחר בירידות של עד 0.5% במדדי המניות המרכזיים. בוול סטריט המגמה מעורבת - מדד הדאו ג'ונס שומר על יציבות והנאסד"ק מטפס בכ-0.1%.

עליות בולטות רושמות אמזון , נטפליקס , עליבאבא,  פייבר, טאבולה , למונייד  וסיוה .

בבית ההשקעות אופנהיימר פרסמו סקירה במסגרתה הם מציינים כי אירועי 2022 והעלאת הריבית החדה של הפד מסמנים "תחילת מחזור חדש רב-שנתי של ביצועי יתר באפיקי "ערך", הממוצבים בעמדה חזקה יחסית במשבר הנוכחי, הן בתרחיש מיתון והן בתרחיש "נחיתה רכה". בסקירת האסטרטגיה לשנת 2023 המלצנו על ארבעה סקטורים במדד ה-S&P 500: בריאות, פיננסים, שירותי תקשורת ואנרגיה".

באופנהיימר מוסיפים לרשימת המניות המומלצות שלהם את ג'נרל אלקטריק , HCA ,  גיליאד סיינס , ו-ג'י.פי מורגן צ'ייס 

17:05

עליות קלות בוול סטריט כעת. מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.1% והנאסד"ק מטפס בכ-0.2%.

באירופה רושמים מדדי המניות המרכזיים ירידות של עד 0.7%.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות מאנדיי , סיירן ואלביט מערכות . מנגד, עליות חדות רושמות נייס , פייבר  ונאייקס.

בשוק הסחורות החוזים על הנפט רושמים עליות של 0.5%-0.6% והזהב מטפס ב-0.3%.

16:31

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס שומר על יציבות ואילו הנאסד"ק רושם ירידה קלה.

טסלה  בולטת בעלייה של 2.2%, אפל  ואנבידיה רושמות עליות קלות.

קוינבייס , בורסת הקריפטו המובילה בארה"ב, מקצצת כחמישית מכוח העבודה שלה, תוך שהיא מבקשת לשמור על נזילות במהלך השפל בשוק הקריפטו. הבורסה מתכננת לקצץ 950 משרות, כך על פי פרסום ב-CNBC. קוינבייס, שבה היו כ-5,000 עובדים נכון לסוף ספטמבר שנה שעברה, כבר קיצצה 18% מכוח העבודה שלה ביוני , תוך ציון צורך בניהול עלויות וצמיחה "מהירה מדי" במהלך השוק השורי. 

16:10

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול אמר היום כי חשוב לשמור על עצמאות הבנק המרכזי מהשפעות פוליטיות, בעת שאנחנו נלחמים באינפלציה. בסימפוזיון של הבנק המרכזי השבדי, שנערך בשטוקהוהלם, הדגיש פאוול כי "יציבות מחירים היא סלע הקיום של כלכלה בריאה, והיא מספקת לאזרחים יתרונות רבים לאורך זמן. עם זאת, על-מנת להגיע בחזרה למצב של יציבות מחירים בתקופה של אינפלציה גבוהה, יש לבצע צעדים שאינם פופולריים, כמו העלאת ריבית במטרה להאט את הפעילות הכלכלית".

עוד אמר פאוול כי "היעדר השפעות פוליטיות על פעילות הבנק המרכזי מאפשר לנו לקבל החלטות הכרחיות מבלי להתחשב בשיקולים פוליטיים קצרי-טווח".

הנאום של פאוול לא כלל רמזים כלשהם לגבי המשך המדיניות של הפדרל ריזרב, שצפוי להעלות את הריבית בארה"ב בעוד 0.25%-0.5% ב-1 בפברואר.

פאוול התייחס גם לפניות של פוליטיקאים להפעיל את השפעת הפד על-מנת להילחם בהתחממות הגלובלית, ואמר כי את התחום הזה הפוליטיקאים צריכים להוביל, בעיקר מכיוון שהם נבחרי הציבור, ויש להם כוח להשפיע על חלקים שונים בממשל. "ללא חקיקה ברורה מצד הקונגרס, לא נוכל לפעול בתחום הזה", הוא הוסיף.

בשוק האג"ח הממשלתיות של ארה"ב התשואות חוזרות לעלות: תשואת האיגרת לעשור רושמת עלייה של 6 נקודות, ורמתה 3.58%; תשואת האג"ח לשנתיים עולה בכ-4 נקודות ל-4.24%. 

15:05

מדד דאקס הגרמני נסוג ב-0.5%. דויטשה בנק  משיל כ-1.1% במחזור גבוה, ואדידס מאבדת 1.4%. עוד ירידות בולטות רושמות זלנדו , היידלברג סימנט , סימנס אנרג'י  ואייר בוס. לעומתן, חברת התרופות באייר  מטפסת ב-2%, וגם יצרניות הרכב BMW ופורשה רושמות עליות קלות.

בצרפת, שם מאבד מדד קאק 0.7%, הבנקים מאבדים גובה: קרדיט אגריקול  נסוג ב-1% במחזור הגבוה במדד, וסוסייטה ג'נרל  מאבד 2.2%. גם בתי האופנה הרמס  ולואי ויטון  נסוגים. בראש המדד מניית רנו  שעולה ב-2.7%.

בלונדון נרשמת ירידה מתונה של כ-0.2% במדד פוטסי. רולס רויס  בולטת בירידה של 2.2%, קמעונאית האופנה נקסט  משילה 2.9%, וגם לוידס, נאטווסט וברקליס יורדים מעט. 

בוול סטריט מתחזקות הירידות במסחר על החוזים העתידיים: החוזים על הנאסד"ק יורדים ב-0.7%, חוזי ה-S&P 500 נחלשים ב-0.5%, וגם החוזים על הדאו ג'ונס יורדים בשיעור דומה. באג"ח, תשואת האיגרת הממשלתית ל-10 שנים עולה ב-5 נקודות ל-3.57%.

13:20

המסחר באירופה ממשיך להתקיים בירידות בשיעורים של 0.3%-0.7% בבורסות המרכזיות, וגם בוול סטריט הירידות על החוזים שוב מגיעות עד ל-0.3%.

מחירי החוזים על הנפט עברו לעליות מתונות: הנפט מסוג ברנט עולה ב-0.5% ל-80 דולר לחבית, והנפט האמריקאי מתקדם בשיעור דומה לרמה של 74.9 דולר לחבית. הגז הטבעי באירופה (חוזי ה-TTF) צונח ב-4.5% לרמה של 70.9 אירו למגה-וואט לשעה.

פלוס500  הישראלית שנסחרת בלונדון עדכנה כי הכנסותיה בשנת 2022 הסתכמו בכ-832 מיליון דולר (לעומת 718.7 מיליון דולר בשנת 2021), וה-EBITDA עמד על כ-454 מיליון דולר (בשנת 2021: 387.1 מיליון דולר). הרווח הבסיסי למניה בשנה כולה צפוי לעמוד על 3.8 דולר למניה, בהשוואה ל-3.06 דולר רווח למניה בשנה הקודמת.

11:45

הירידות בבורסות אירופה נמשכות, בעוד החוזים בוול סטריט יציבים או רושמים ירידות של עד 0.1%.

בנאום באירוע של מועדון רוטרי באטלנטה אתמול, אמר נשיא הפד של אטלנטה, רפאל בוסטיק, כי הוא מאמין שהריבית צריכה לעלות מעל 5%, ולאחר מכן להישאר ברמה זו עד 2024. היום לפני המסחר יו"ר הפד, ג'רום פאוול, אמור להשמיע דברים בוועידה שעורך הבנק המרכזי של שבדיה.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, התייחס בסקירתו להתפשטות הקורונה בסין, לצד הדיווחים על הרחבת היקף שיתוף-הפעולה בין חברת פייזר  לסינים, וציין כי הדברים "מלמדים על החשש הגובר בסין מאפקט התפשטות המגפה על הפעילות הכלכלית. הממשל הסיני ככל הנראה מסתיר נתונים ועובדות הנוגעות להיקף התחלואה. לכן הוא מוכן להרחיב את שיתוף-הפעולה עם פייזר. האטה בפעילות הכלכלית בשל משבר בסין צפויה להעצים את עוצמת ההאטה הכלכלית הגלובלית, דבר המחייב תשומת-לב ועשוי למתן את פעולתם של הבנקים המרכזיים במלחמתם באינפלציה". 

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית, בדומה למגמה בבורסה המקומית. מדד דאקס הגרמני יורד ב-0.3%, וכך גם פוטסי הבריטי, ומדדי קאק ויורו סטוקס 50 הכלל-אירופי נחלשים ב-0.6%.

בוול סטריט מצטמצמות הירידות במסחר על החוזים העתידיים, והם נסוגים כעת בכ-0.1%. באג"ח הממשלתיות נרשמות עליות קלות בתשואות - תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה ב-3 נקודות ל-3.55%, ותשואת האג"ח לשנתיים מתקדמת בקרוב ל-4 נקודות לרמה של 4.23%.

מדד הנג סנג בהונג קונג ננעל בירידה של 0.2%. בעוד שג'ילי זינקה בכ-6%, נרשמו ירידות בקרב מניות הנדל"ן הגדולות וכן בקרב מניות הטכנולוגיה, בהן עליבאבא, מייטואן, לנובו וטנסנט, וכן בסקטור האנרגיה. 

09:25

מאקרו טורקיה: שיעור האבטלה בטורקיה עמד בנובמבר על 10.2%, ללא שינוי מהחודש הקודם. 

מדד ניקיי בטוקיו ננעל בעלייה של 0.8%, מדד ASX האוסטרלי השיל 0.3%, ובסין הסתיים המסחר במגמה מעורבת - מדד שגנחאי ירד ב-0.2%, ואילו מדד שנזן עלה ב-0.5%. הקוספי בסיאול ננעל ביציבות, מדד הדגל הטייוואני עלה ב-0.3%. בהונג קונג, שם עדיין מתקיים מסחר, מדד הנג סנג יורד בכ-0.4%.

07:55

באסיה המגמה מעורבת הבוקר: מדד ניקיי בטוקיו עולה ב-0.6%, בהונג קונג מדד הנג סנג יורד ב-0.2%, וגם בבורסות סין, אוסטרליה ודרום קוריאה המגמה שלילית.

הבוקר פורסם כי מדד המחירים לצרכן (ליבה) בטוקיו, ללא מחירי אנרגיה ומזון, עלה בדצמבר ב-0.2%, כך שקצב האינפלציה השנתי בבירת יפן עומד על 4%. התחזיות היו לאינפלציית ליבה שנתית של 3.8%. בהמשך היום יפורסמו נתוני אינפלציה בהולנד ובאוקראינה ושיעור האבטלה בטורקיה.

חזון הפחתת הריכוזיות מתרחק: ענף הביטוח בדרך להשתלטות על חברות כרטיסי האשראי | ניתוח
●  לאן נעלמו האקזיטים: מה אפשר ללמוד מסיכומי השנה בהייטק
הפד מזהיר מהסיכון של הקריפטו למערכת הבנקאית  

בראש משש ניקיי בולטת לטובה חברת התרופות איסאי שמזנקת ב-5%, ואילו חברת החשמל של טוקיו מאבדת 4% במחזור מסחר גבוה. בהונג קונג ג'ילי נהנית מהרוח הגבית של מניות הרכב החשמלי בוול סטריט אמש ומזנקת בקרוב ל-7%, ואילו עליבאבא, שיאומי ומייטואן רושמות ירידות קלות.

בוול סטריט החוזים יורדים ב-0.2%-0.4%. אמש נרשמה נעילה מעורבת - הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סיימו את היום בירידות של 0.3% וכ-0.1%, בהתאמה. הנאסד"ק, שפתח בעלייה חדה של 2%, עלה בסופו של יום ב-0.6% בלבד. יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול צפוי לנאום לפני פתיחת המסחר בניו יורק (16:00 שעון ישראל), ודבריו עשויים כמובן להשפיע על כיוון המסחר.

בשוק האג"ח הממשלתיות בוול סטריט התשואות ירדו: תשואת האיגרת לעשור נחלשה ב-4 נקודות, ורמתה 3.53%; תשואת האג"ח לשנתיים ירדה ב-5 נקודות ל-4.20%. הבוקר הן עולות בנקודה כל אחת.

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט רושמים הבוקר ירידות של 0.8%, לאחר שטיפסו אתמול בכ-1.5%. החוזים נמסרים תמורת 74 דולר לחבית לנפט אמריקאי ותמורת 79 דולר לחבית ברנט.

במט"ח, שער הדולר היציג נפל אתמול ב-1.7% ביחס לשקל עד לרמה של 3.49 שקלים, והדולר ממשיך לאבד גובה גם בשעה זו בכ-0.7% עד לשער של 3.47 שקלים. האירו נותר די יציב לאחר קביעת השער יציג, וכעת הוא נסחר ברמה של 3.73 שקלים.

בשוק הקריפטו נרשמת יציבות בשעה זו, לאחר שאתמול המטבעות העיקריים טיפסו. ערך הביטקוין 17.2 אלף דולר, וערך האת'ריום 1,327 דולר.

ביום חמישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב לחודש דצמבר (ב-15:30 שעון ישראל), שצפוי לרשום עלייה של 0.1% בחודש ועלייה של 6.7% בשנת 2022 כולה. מדד הליבה צפוי לעלות ב-0.3% בדצמבר וב-5.9% בשנה כולה.