למרות ההצהרות על שביתת עורכי דין, הדיונים בבתי המשפט יתקיימו מחר כרגיל

עורכי דין המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט שהציג שר המשפטים יריב לוין, הודיעו כי ישביתו מחר ב-13:00 את עבודתם בבתי המשפט למשך שעה, כאות מחאה • אלא שהנהלת בתי המשפט לא קיבלה כל פנייה רשמית בעניין מטעם המוחים, ומבחינתה כלל הדיונים ייערכו כמתוכנן

מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר / צילום: שלומי יוסף
מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר / צילום: שלומי יוסף

מטה המאבק של עורכי הדין המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט המתוכננת על-ידי שר המשפטים יריב לוין, הודיע כי מחר (ה') בשעה 13:00 ישביתו את עבודתם בבתי המשפט למשך שעה.

על-פי ההודעה של "מאבק הגלימות", אלפי עורכי דין הודיעו על הצטרפותם להשבתה ולמחאה; והפגנות צפויות מחוץ לבתי המשפט בתל אביב, בנצרת, בירושלים ובחיפה. 

מהומה בוועדת חוקה בדיון על הרפורמה המשפטית; לוין: לא אירתע
השותפים החדשים במשרדי עורכי הדין הגדולים: מי צירף הכי הרבה, ואיפה מונו יותר מ-50% נשים? 
התפתחות דרמטית בפרשת יונט קרדיט: ראיית זהב נגד משה כחלון | בלעדי

אלא שהנהלת בתי המשפט לא קיבלה כל פנייה רשמית בעניין זה מטעם המוחים, ומבחינתה כלל הדיונים יתקיימו ויימשכו כמתוכנן.

בפורום המשפטי למען ארץ ישראל פנו למנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, בבקשה לפרסם הודעת הבהרה לכלל שופטי מדינת ישראל, לפיה עורך דין אשר ישבית את דיוני בית המשפט, יחויב בהוצאות אישיות.

בפנייה צוין כי "מן המוסכמות הוא שבית המשפט אינו מקום פוליטי, ואסור לו לנקוט צד בעניין פוליטי הנדון במדינת ישראל". עוד נכתב כי "עורכי דין אשר בשל דעותיהם הפוליטיות בוחרים לפגוע בהליך השיפוטי ולמנוע את פעילות בית המשפט, פוגעים למעשה בכלל אזרחי ישראל הנזקקים לשירות בית המשפט וגורמים לסחבת יתירה בענייניהם".

הנהלת בתי המשפט לא הגיבה לפנייה זו, אולם במענה לפניית גלובס נמסר מהנהלת בתי המשפט ביחס למחאה המתוכננת כי "מדובר ביוזמה שהרשות השופטת אינה שותפה לה. פעילות בתי המשפט מתוכננת להמשך כסדרה".