הניסוי החשוב שנכשל ומפיל את מניית אורמד ב-70%

גלולת אינסולין בבליעה היא המוצר המוביל של החברה, אך ניסוי שלב 3 במוצר לא הצליח להוכיח יעילות • בעקבות כך הודיעה חברת התרופות שהיא מפסיקה את פעילותה בתחום האינסולין בבליעה לסוכרת מסוג 2

הניסוי נכשל, ומניית אורמד צנחה ב-70% / צילום: Shutterstock
הניסוי נכשל, ומניית אורמד צנחה ב-70% / צילום: Shutterstock

חברת התרופות אורמד , המנוהלת על ידי נדב קידרון, הודיעה היום (ה') על כישלון בהשגת היעד העיקרי בניסוי שלב III בטיפול בסוכרת באמצעות גלולת אינסולין בבליעה. בעקבות כך המניה מתרסקת ב-71% במסחר בתל אביב ובמסחר המוקדם בנאסד"ק. החברה נסחרת כעת בתל אביב לפי שווי של 463 מיליון שקל בלבד, כאשר את הוים פתחה בשווי של 1.5 מיליארד שקל.

"זייפו מיליוני לקוחות כדי להוכיח שהחברה צומחת": תביעה נגד יזמי הסטארט-אפ שנמכר במיליונים

אורמד פיתחה טכנולוגיה ייחודית למתן תרופות לסוכרת בבליעה במקום בהזרקה, והאינסולין בבליעה שנמצא בניסוי קליני הוא המוצר המוביל שלה. אין לה עדיין מוצרים בשוק. בניסוי, החברה ביקשה להראות את תרומת מתן גלולת אינסולין על השליטה ברמות הסוכר לטווח ארוך, כפי שמתבטאות במדד A1C כ-26 שבועות אחרי תחילת הטיפול. לא נמצא הבדל מובהק בין קבוצת הטיפול לבין קבוצת הביקורת במדד זה ובמדד משני נוסף, שבדק את רמות הסוכר בצום לאחר 26 שבועות טיפול.

אורמד לא ניסתה ליפות את התוצאות ואמרה כי היא מפסיקה את פעילותה בתחום האינסולין בבליעה לסוכרת מסוג 2. זו כנראה הסיבה לעוצמת התגובה של המניה.

קידרון אמר היום כי: "אנחנו מאוד מאוכזבים לאור התוצאה של ניסויים קודמים. נפעל ללמוד את התוצאות במלואן כדי להפיק מהן לקחים לגבי המוצרים האחרים שלנו".

ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, דורש שני ניסויי שלב III ממוצרים במסלולים שאינם מוגדרים כמקוצרים. אורמד בחרה לערוך את שני הניסויים במקביל, כדי לקצר את הזמן ההגעה לשוק, ומתוך ביטחון בתוצאות. הניסוי הזה הוא הראשון שמניב תוצאות, ומהודעת החברה אפשר להבין כי הוא מייתר את המשך הניסוי השני.

לאורמד מוצרים נוספים בצנרת, בהם חיסון בבליעה לקורונה שנמצא לקראת תחילת הניסויים הקליניים, וכן מוצר לטיפול בכבד שומני אצל חולי סוכרת, הנמצא בשלב II של הניסויים הקליניים. אולם, התוצאות השליליות של הניסוי הנוכחי, עלולות להשליך גם על האמון של המשקיעים בפלטפורמה הטכנולוגית של החברה.

במכתב למשקיעים מיולי האחרון אמר קידרון כי החברה מחפשת הזדמנויות אסטרטגיות, כנראה בעיקר יישומים נוספים לפלטפורמה הטכנולוגית שלה, אך גם הזדמנויות כאלה עלולות להיות מושפעות מן התוצאות הנוכחיות. בקופת החברה היו כ-159 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון השלישי של שנת 2022.

לפני הירידות, אורמד נסחרה במחיר גבוה ב-320% מהמחיר בו נסחרה באוקטובר 2020, וזאת בניגוד למגמה הכללית בתחום הביומד. החברה עלתה 900% עד אוקטובר 2021, בעקבות התקדמותה בניסוי הקליני של המוצר הנוכחי, ובעקבות החלטתה לפתח חיסון בבליעה לקורונה, תוכנית שעדיין נמשכת. המנייה נפגעה מהטרנד הכללי בביומד ומן הירידה בעניין בקורונה, אך החלה שוב לטפס מאמצע 2022, בציפיה לתוצאות הניסוי.