מנכ"ל נייס: הרפורמה המשפטית עלולה לפגוע בהייטק

ברק עילם, מנכ"ל נייס, הזהיר בפוסט בפייסבוק כי חובת החברה היא לבעלי מניותיה וייתכן שאלו כבר החלו להביע חששות מפני השינויים בישראל וזכה לתמיכה של לא מעט מגיבים • וגם: פלטפורמת ההתנדבויות Helpi מסכמת את שנת 2022, עם עלייה של 237% בשעות ההתנדבות בהשוואה לשנה שעברה • אירועים ומינויים

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media
מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

הרפורמה המשפטית החדשה מסעירה גם את ענף ההייטק, כפי שעולה מפוסט שפרסם בפייסבוק ברק עילם, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה נייס - מהחברות הגדולות בבורסה המקומית.

עילם מזהיר מפני החלשת מערכת המשפט, וכותב כי "למנכ"לים ודירקטוריונים של חברות טכנולוגיה יש חובת נאמנות כלפי בעלי המניות, להגן על הקניין הרוחני ונכסים משמעותיים. אלו מופקדים אך ורק במדינות עם מערכת משפט חזקה ועצמאית. לחקיקה שתביא לנטרול מערכת המשפט בישראל יהיו השלכות מרחיקות לכת ובלתי הפיכות על מעמדה של ישראל כמרכז עסקים בינלאומי".

במילים אחרות, עילם מזהיר כי חובת החברה היא לבעלי מניותיה, וייתכן שאלו כבר החלו להביע חששות מפני השינויים בישראל. הפוסט זכה לתמיכה של לא מעט מגיבים, ביניהם גם אנשי הייטק מוכרים: היזם רון גורה, מנכ"ל חברת אמפתי, כתב "קול חשוב ואמיץ"; שלמה גדות, יזם סדרתי שעומד בראש חברת השבבים אינואיטיב, כתב כי "חשוב שקולה של התעשייה החשובה הזו יישמע מגרונם של אנשים כמוך"; ואיש ההון סיכון טל ברנוח, שהקים ומנהל את קרן דיסרפטיב, ציין "כל מילה ברק, חשוב שאתה מהדהד את זה!".

בעלי המניות הגדולים בנייס הם גופים מוסדיים מארה"ב. החברה, שמספקת פתרונות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 12.6 מיליארד דולר. עילם מנהל את נייס מ-2014, ובניגוד לבכירים אחרים, לא היסס לאורך השנים להביע את דעתו ולנקוט עמדה בסוגיות שבמחלוקת. כך, לדוגמה, ב-2018 הכריז שנייס לא תטוס יותר באל על, בעקבות מקרה שבו מטוס עוכב שעה ורבע בשל סירוב של נוסעים חרדים לשבת ליד נשים.

עם פלישת רוסיה לאוקראינה כתב עילם כי אלו "ימים מבישים להנהגה הישראלית הממלמלת לאור המראות הקשים באוקראינה", ולאחרונה, על רקע ניסיונות לתיקון חוק איסור אפליה שיאפשרו לעסק פרטי להימנע מהענקת שירות בשל אמונה דתית, כתב "אנחנו מרגישים מבוכה ובושה גדולה מתוכניותיה של ממשלת ישראל החדשה".

גידול בשעות ההתנדבות ב-2022

פלטפורמת ההתנדבויות Helpi מסכמת את שנת 2022, עם עלייה של 237% בשעות ההתנדבות בהשוואה לשנה שעברה. מדובר ב-33,465 שעות התנדבות של כ-100 חברות וארגונים, לעומת 14,076 שעות ב-2021.

הסקטור העסקי שהתנדב הכי הרבה באמצעות הפלטפורמה הוא חברות ההנדסה והבנייה, ובראשן החברות דניה סיבוס ותדהר. גידול משמעותי נרשם גם בהתנדבויות של משרדי עורכי הדין, כאשר המשרדים המובילים הם ארדינסט ומיתר. מדובר בשעות התנדבות פרונטלית המתואמות דרך הלפי, לא כולל טיפול בתיקי פרו בונו.

רוב שעות ההתנדבות היו עבור אוכלוסיות הנחשבות לאוכלוסיות קצה או בסיכון גבוה. כך, למשל, השנה בוצעו 548 שעות התנדבות לטובת מתמודדי נפש והארגונים המסייעים להם, לעומת 239 שעות בשנה שעברה. גם בתחום הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית חלה עלייה של יותר מ-500% בשעות ההתנדבות.

לדברי דנה כהן, מנכ"לית Helpi, "למרות ש-2022 הייתה שנה מורכבת מאוד, החברות והעסקים המרכיבים את המשק הישראלי נתנו מעצמם ומזמנם, אם בשיפוץ מבנים, עזרה לקשישים או תמיכה בנפגעים".

סיקס סנסס תפעיל מלון בתל אביב

קבוצת תדהר והיזם זיו אבירם, מייסד שותף במובילאיי ואורקם, חתמו עם קבוצת המלונות Six Senses (סיקס סנסס) על הסכם שבמסגרתו היא תנהל את המלון בפרויקט "רוטשילד 10".

הפרויקט, שממוקם בין הרחובות רוטשילד, הרצל ולילינבלום בתל אביב, נבנה כחלק ממתחם היסטורי אשר כולל חמישה מבנים לשימור, שנבנו ב-1909 כחלק מ-66 הבתים הראשונים של אחוזת בית. הפרויקט, שכולל 42 קומות, משלב מלונאות, מגורים ומסחר, וסך ההשקעה בו עומדת על כמיליארד שקל.

אזור התעשייה סיקס סנסס / הדמיה: סטודיו 84
 אזור התעשייה סיקס סנסס / הדמיה: סטודיו 84

המלון של סיקס סנסס ישתרע על פני 10 קומות ויכלול 140 חדרים, בנוסף לכ-55 יחידות דיור מעוצבות ב-21 קומות, שינוהלו גם הן על ידי סיקס סנסס. "זה המלון הראשון בישראל שנבנה בתקן Leed Platinum" (התקן האמריקאי לבנייה ירוקה), אומר גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר.

"פרויקט שימור המבנים ההיסטוריים הוא מהשאפתניים והמורכבים בעיר. המתחם כולו הינו מהפרויקטים ההנדסיים המורכבים המבוצעים כיום בישראל, והוא צפוי להסתיים בשנת 2025".

חדשות טובות

רשת ללין תרמה מוצרים בשווי עשרות אלפי שקלים, ובהם גרביים מחממות, שמיכות חורף וקרמים, עבור ילדים וילדות עם צרכים מיוחדים המתגוררים בבית יהלום בבני ברק של רשת עלה, המטפלת בילדים ואנשים עם מוגבלות.