בעלת חברה המתמחה בצמחי מרפא: "להקים מפעל בישראל זה אתגר אמיתי, לא עוזרים בכלל ליזמים"

לינוי הופמן בת 42 מכפר הרואה • נשואה פלוס 3 • בעלת חברת ד"ר K • "בילדות, הייתי רואה חברים מהגן מקבלים סירופים מתוקים וצבעוניים והייתי מקנאה בהם. אבל אמא שלי האמינה שלגוף יש יכולת ריפוי משלו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

לינוי הופמן, בעלת חברת ד''ר K / צילום: ענת מחנאי
לינוי הופמן, בעלת חברת ד''ר K / צילום: ענת מחנאי

"להקים מפעל בישראל ולדעת את כל נושא הרגולציה והדרישות, זה אתגר אמיתי. בכלל, זה לא משנה אם אתה מקים מפעל של 1,000 מטר מרובע או 100 מ"ר כמו שלי - הדרישות של משרד הבריאות הן אותן דרישות", אומרת לינוי הופמן, הבעלים של חברת ד''ר K המתמחה בתמציות המבוססות על צמחי מרפא.

אמא של לינוי, אופליה כנס, נולדה בקוסטה ריקה, שם עולם הצמחים המרפאים נחשב למאוד מפותח. כך בדיוק גדלה והתחנכה בתה בארץ - לא על תרופות וסירופים כמו בבתים של אחרים, אלא על תמציות של צמחים מרפאים. "הייתי רואה ילדים מהגן או מהכיתה מקבלים סירופים מתוקים וצבעוניים והייתי מקנאה בהם. אבל אמא האמינה שלגוף יש יכולת ריפוי משלו ואת כל מה שצריך כדי להזין ולרפא אותנו אפשר למצוא בטבע", מספרת לינוי. "היום אני מבינה את ערך המתנה שקיבלתי מאמא".

את דרכה המקצועית לינוי החלה במעבדה בבית מרקחת מקומי. במקביל, אביה, שהיה יזם ואיש חזון, החליט להקים את ד"ר K ורשם את המותג כחברה, מתוך אמונה והבנה שזו השליחות של בתו. בהתחלה, לינוי לא עשתה עם זה דבר. אך כשהביקוש עלה והכמויות הפכו למסחריות היא החלה לטפח את החברה. ד"ר K מוכרת תמציות צמחי מרפא שמוגדרות בארץ לפי משרד הבריאות כתוסף תזונה, כמו באירופה.

בנוסף, ללינוי יש עבר בתחום הפריון, ההריון והלידה, והיא הנחתה את קבוצת התמיכה בבית חולים הלל יפה, לנשים בטיפולי פוריות. היא למדה להיות דולה, תומכת לידה והייתה מהחלוצות בארץ שהכניסו ושילבו את עולם תמציות הצמחים בחדר הלידה. עם השנים ליוותה מאות יולדות בחדר הלידה והתאימה להן את התמצית הנכונה עבורן.

"למדתי הכל בתנועה, במיוחד בהתנהלות מול משרד הבריאות, כי אין עזרה אמיתית ליזמים. באוגוסט 2021, באמצע הקורונה, קיבלתי את הרישיונות לפתיחת מפעל באזור התעשייה של בנימינה. זאת, לאחר שנתיים של התאמת המקום, ביקורות והתנהלות רגולטורית, כדי לא להיות יותר תלויה במפעלים ובספקים חיצונים שנמצאים במרחק נסיעה גדול ממני.

"תהליך הייצור דרש את הנוכחות המלאה שלי והיה לי קשה להיות תלויה בזמנים ויכולות של מישהו אחר. כעת, במפעל שלי הכל נמצא בשליטתי המלאה וזה חשוב לי. היום אני יכולה בפועל לייצר גם עבור אחרים".

במפעל היא מייצרת תמציות טבעיות על בסיס רכיבים טבעיים, ללא חומרים משמרים, ונעזרת בחיבור לרוח כדי להמשיך לדייק את עצמה בתהליכים ובעשייה. "בתמציות שלנו יש הרבה רוח ובעולם העסקי הגשמי קל לשכוח למה אתה עושה את מה שאתה עושה. יש דיסוננס בין החוקים של עולם העסקים לבין הדיוק והפשטות שבתמציות, אבל הרצון שלנו תמיד נשמר וזה לעשות טוב. אכפת לנו מאנשים ומאימהות, זו הסיבה שבשבילה אנחנו קמים בבוקר".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il