מלחמת הבינה המלאכותית: מה הפיל את גוגל ב-8% בוול סטריט?

אלפאבית, החברה האם של גוגל, רשמה את הירידה היומית החדה ביותר שלה זה ארבעה חודשים • השתיים הודיעו השבוע על הטמעת כלי בינה מלאכותית במנועי החיפוש שלהן • האם מיקרוסופט תצליח לנגוס בנתח השוק העצום של גוגל בתחום?

מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave
מטה גוגל בקליפורניה / צילום: Reuters, Paresh Dave

המרוץ לבינה המלאכותית ממשיך, והתחרות בין גוגל למיקרוסופט בשיאה: המניה של ענקית הטכנולוגיה גוגל (אלפאבית ) צנחה במסחר בוול סטריט בכ-8%, הירידה היומית הגבוהה ביותר בארבעת החודשים האחרונים. מיקרוסופט  טיפסה לאורך יום המסחר אך לבסוף המגמה השלילית בוול סטריט משכה גם אותה מטה, בכ-0.3%. שתי החברות הכריזו בשבוע האחרון על תוכניותיהן להטמיע כלי בינה מלאכותית יוצרת במנועי החיפוש שלהן ופירטו את צעדיהן לפיתוח התחום - ובכך אולי טמון הפער בביצועי המניות כעת.

המרוץ של גוגל ומיקרוסופט ל-AI: מי תשלוט בדור הבא של מנועי החיפוש
גוגל לא מפקירה את הזירה: זו התשובה שלה ל-ChatGPT
מגוגל ועד פייבר: ה-AI משבשת את המודל העסקי גם של הגדולות ביותר

שתי הענקיות הכריזו איך הן מתכננות בסופו של דבר לשלב את הבינה המלאכותית היוצרת במנועי החיפוש שלהן. בעוד שהכלי של מיקרוסופט ו-OpenAI, ה-ChatGPT, מוכר יותר ופופולרי במיוחד, הכלי של גוגל, BARD, עדיין נמצא בפיתוח ובבדיקה במומחים מהימנים. רק בשלב מאוחר יותר, בשבועות הבאים, הכלי ייפתח לציבור הרחב.

באירוע שקיימה היום (ד') סיפקה גוגל פרטים נוספים, בהם הדגמות שונות - כמו משתמש שמתייעץ בקניית רכב ומקבל יתרונות וחסרונות של רכב חשמלי. עם זאת, עוד טרם האירוע של גוגל, הציגו מיקרוסופט ו-OpenAI את היכולות שלהן, שנראות דומות ואף בשלות ובוגרות יותר. מיקרוסופט כבר עכשיו מציעה רשימת המתנה לפיצ'רים החדשים שלה. בעוד שמיקרוסופט דוהרת לקראת שחרור הכלי לציבור, גוגל אומרת שתמשיך לבדוק את הפיתוח שלה עד שתגיע ל"רף גבוה לבטיחות" בחברה.

אנליסטים טוענים כי מיקרוסופט עולה כי הפרזנטציה שביצעה נתפסה בצורה חיובית יותר, ואף נטען שהיא אולי מסוגלת לנגוס בנתח השוק של גוגל - ששולטת ביותר מ-90% משוק מנועי החיפוש באינטרנט.

בנוסף לכך, בפרסומת שהופיעה ברשת מטעם גוגל, הכלי החדש שלה פישל בפומבי. בציוץ של החברה בטוויטר בו הכלי נשאל "על אילו תגליות חדשות מטלסקופ החלל ג'יימס ווב אני יכול לספר לילד בן ה-9 שלי?", הוא מציע כמה תשובות, באחת מהן נטען כי ג'יימס ווב צילם את התמונות הראשונות של כוכב לכת מחוץ למערכת השמש של כדור הארץ - וזו תשובה לא מדויקת.

גוגל הזהירה בהכרזה כי הכלי כרגע "עלול לתת מידע לא מדויק או לא הולם". למרות הירידה של היום, מניית גוגל מתחילת השנה עלתה בכ-13%.