דיסני מתכוננת לקצץ 7,000 משרות, תחסוך עלויות של 5.5 מיליארד דולר

רוברט איגר, המנכ"ל החדש שחזר לתפקיד לאחר שנה בלבד, התווה תוכנית התייעלות וארגון מחדש עבור ענקית התקשורת דיסני • הודעתו נמסרה במסגרת שיחת המשקיעים שהתקיימה אתמול לאחר פרסום הדוחות

בוב איגר, מנכ''ל דיסני / צילום: Associated Press, Jordan Strauss/Invision
בוב איגר, מנכ''ל דיסני / צילום: Associated Press, Jordan Strauss/Invision

ענקית המדיה דיסני הודיעה כי היא מתכננת תוכנית התייעלות שבמסגרתה תפטר כ-7,000 עובדים, כ-3% מכוח העבודה שלה. במסגרת הארגון מחדש החברה צפויה לחסוך הוצאות בהיקף של כ-5.5 מיליארד דולר. בכך היא מצטרפת לשורת ענקיות שהודיעו על קיצוצים נרחבים, ובהן מיקרוסופט, גוגל, פייסבוק ואמזון. 

מפסידה למיקרוסופט במגרש הביתי: גוגל ב"מצב חירום", ויש לה סיבות טובות לחשוש
מייסד מטבע האת'ריום מתאר איך נכשלו "המשקיעים הכי משוכללים בפלנטה שלנו"  

דיסני מקווה לקצץ כך עלויות של 5.5 מיליארד דולר, בהם 3 מיליארד דולר ביחידות התוכן (לא כולל ספורט) ו-2.5 מיליארד דולר ביחידות אחרות, וכן תארגן מחדש את פעילותה תחת שלוש חטיבות: דיסני בידור (מדיה וסטרימינג), ESPN (שידורי הטלוויזיה והספורט של ESPN והרשתות-הבנות) וחטיבת פארקי השעשועים, חוויות ומוצרים.

בוב איגר, מנכ"ל דיסני המיתולוגי ששב לתפקידו בנובמבר, הכריז על תוכניותיו אתמול (ד') בשיחת המשקיעים הראשונה שלו מאז מינויו מחדש. במהלך השיחה איגר התווה תוכניות לשינויים משמעותיים בלוח הסרטים ותוכניות הטלוויזיה של החברה, החזרת הדיבידנד של דיסני ושינויים אפשריים בתמחור עבור שירותי הסטרימינג. 

"אומנם זה הכרחי כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפנינו היום, אבל אני לא מקבל החלטה זו בקלות-ראש", אמר איגר. "יש לי כבוד והערכה עצומים לכישרון ולמסירות של העובדים שלנו ברחבי העולם, ואני מודע להשפעה האישית של השינויים".

במקביל פרסמה דיסני את דוחותיה הרבעוניים ועקפה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט. החברה דיווחה על רווח מתואם של 99 סנט למניה (הצפי היה 78 סנט למניה), ההכנסות הסתכמו ב-23.51 מיליארד דולר (לעומת תחזית של 23.37 מיליארד דולר), וגם סך המנויים של שירות הסטרימינג דיסני פלוס עלה על הצפי, 161.8 מיליון לעומת 161.1 מיליון שבשוק קיוו להם.

מניית  דיסני   עלתה אמש ב-5.4% במסגרת המסחר המאוחר בעקבות הודעתו של איגר בנוגע לקיצוצים בצוות והפחתת העלויות.