מוביל מותג רכב סיני לבורסה בניו יורק: ההשקעה החדשה של אמנון שעשוע

סבב A כולו היה בהיקף של 750 מיליון דולר לפי שווי של כ-13 מיליארד דולר • המותג צפוי להגיע לישראל ברבעון השלישי של השנה

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי, בהנפקת מובילאיי בנאסד''ק / צילום: Nasdaq, Inc
פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי, בהנפקת מובילאיי בנאסד''ק / צילום: Nasdaq, Inc

היזם ויו"ר מובילאיי, פרופסור אמנון שעשוע, מרחיב את השקעותיו הפרטיות גם לתעשיית הרכב. שעשוע הוביל אמש את הגיוס טרום-ההנפקה בנאסד"ק של מותג הרכב הסיני החשמלי ZEEKR, שמבצע בימים אלה ספין-אוף מתוך קבוצת הרכב הסינית GEELY. העיתונות הסינית מפרסמת כי שעשוע הוביל את סבב גיוס A של המותג שהיקפו 750 מיליון דולר ובו לקחו בין השאר חלק גם ענקית הסוללות הסינית CATL, הקבוצה האם של המותג "גילי אחזקות" וקרנות השקעה סיניות גדולות. ההנפקה בוצעה לפי שווי של 13 מיליארד דולר לחברה. היקף ההשקעה של שעשוע לא נמסר אולם הוא מוערך בעשרות עד מאות בודדות של מיליוני דולרים.

איך גבר האחיין של ברדוגו על 8 מועמדים אחרים לתפקיד יועמ"ש נתיבי ישראל | בדיקת גלובס 
שלושת דגמי הקרוס-אובר החדשים שמגיעים לישראל 
לוח הזמנים החדש של רכבת ישראל: קווים בשישי לחיפה והצפון 

לפני חודשיים ZEEKR הגישה לרשות לניירות ערך בארה"ב טיוטת תשקיף סודית לקראת ההנפקה, שאמורה להתבצע כנראה עוד ברבעון הנוכחי. יצוין כי ZEEKR נחשבת לשותפה העסקית והטכנולוגית העיקרית של מובילאיי בסין והיא גם יצרנית הרכב הראשונה, שחתמה עם מובילאיי על חוזה לאספקה סדירה של מערכת הנהיגה האוטונומית המתקדמת של מובילאיי המכונה "SUPER VISION". כלי הרכב של המותג ביצעו בשנים האחרונות ניסויי שטח נרחבים בישראל.

המותג ZEEKR, שמיועד להתחרות ישירות בטסלה בפלח הפרמיום החשמלי, מכר כ-75 אלף כלי רכב בשנה ומתכנן להגיע להיקף מכירות שנתי של כ-650 אלף כלי רכב עד 2025. המותג נמצא כיום בהליכים מתקדמים להשלמת תקינה אירופאית מלאה לשני דגמים שלו, מכונית הספורט-סאלון החשמלית היוקרתית 001 ורכב פנאי-שטח קומפקטי יוקרתי חדש, שהוצג החודש.

רכב של חברת ZEEKER הסינית / צילום: יח''צ
 רכב של חברת ZEEKER הסינית / צילום: יח''צ

לשתי המכוניות אמורות להיות גרסאות עם טווח של למעלה מ-600 ק"מ. במסגרת ההכנות לכניסה לאירופה ברבעון השלישי של השנה מבקרים בימים אלה בארץ נציגי החברה במטרה לאתר יבואן לרכבי המותג. בין השאר נפגשו הנציגים בימים האחרונים עם נציגים של כלמוביל, קרסו מוטורס, קבוצת "מאיר", יוניון מוטורס ואחרים. בענף מעריכים כי המועמדת המובילה לקבלת הזיכיון היא יוניון מוטורס, שמייצגת בארץ את המותג החשמלי העממי "GEOMETRY" של קבוצת גילי וזוכה להערכה רבה בקבוצה.