אחרי ההאשמות בבגידה: כך מגיבה הנהלת משרד גרוס למכתב של עו"ד חודק

המכתב החריג שהפיץ עו"ד דוד חודק, שנחשף לראשונה בגלובס, בו הודיע על עזיבת המשרד תוך שהוא מאשים בבגידה את שותפיו, מסעיר את פירמת עורכי הדין הגדולה בישראל • בשעות שלאחר ההכרזה הקיצונית שררה דממה מתוחה, ובהנהלה נדרשו להתמודד עם פניות מקולגות ומלקוחות שנדהמו מהמהלך

עו''ד דוד חודק / צילום: איל יצהר
עו''ד דוד חודק / צילום: איל יצהר

עו"ד דוד חודק, ראש משרד גרוס ושות', פרש מתפקידו. המכתב שהפיץ עו"ד חודק לבכירי משרד גרוס ושות', בו הודיע על עזיבת המשרד והאשים את שותפיו בבגידה, הסעיר את משרד עורכי הדין הגדול בישראל. בין היתר תקף חודק במכתב את ההנהלה וכתב: "אם זו לא בגידה, אינני יודע בגידה מהי".

לאחר האמירה הבעייתית: עו"ד דוד חודק מתפטר ממשרד גרוס ושות' ומאשים את שותפיו בבגידה | בלעדי
החקירה נגד עו"ד דוד חודק: תיק שסגירתו נולדה עם פתיחתו | עו"ד דן אלדד, דעה
עו"ד חודק קרא לאלימות גם בכינוס עובדים של משרד עורכי הדין הגדול בישראל | בלעדי
עו"ד חודק אימץ רטוריקה מלחמתית גם באוניברסיטה, המרצה נאלץ להתנער | בלעדי

הביקורת של חודק היא על כך ששותפיו למשרד התנערו ממנו, לאחר דבריו הבעייתיים לאחרונה בכנס לשכת עורכי הדין, שבעקבותיהם אף נפתחה נגדו חקירה. "אנשים מוכנים להילחם עם נשק. אז כולם מזדעזעים - מה, איך אתה אומר דבר כזה? אני אומר, אם נצטרך להגיע לזה, ואם יגררו אותי לשם, זה מה שאני אעשה... הם הולכים על זה בכל הכוח, ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח", אמר אז.

בשעות שלאחר ההכרזה הקיצונית של חודק שררה דממה מתוחה במשרד. הנהלת גרוס ושות' ההמומה סירבה להגיב ולהתייחס, והתקשתה להבין מה בפועל יקרה עם חודק.

במכתב שהפיץ היום (ג') כתב חודק בין השאר: "אעזוב את המשרדים בעזריאלי ואעבור למשרדים בבניין אלקטרה, כפי שהוצע לי. איני יכול להמשיך ולשהות במקום שמוביליו הרעילו את ערכיו". מתוך דבריו, נראה כי הוא מתכנן להישאר יו"ר משותף של המשרד המאוחד ולשבת בבניין של משרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן, עמו משרד גרוס ושות' התמזג לאחרונה. בספטמבר אמור חודק לפרוש גם כך לאור הגיעו לגיל 70, אלא שהרוחות סוערות ולוהטות במשרד.

המתקפה הבוטה והפומבית של חודק על הנהלת משרד גרוס השאירה את בכירי המשרד פגועים עד עמקי נשמתם, זאת בזמן שהם צריכים להגיב לאין-סוף הודעות מלקוחות ומקולגות שנדהמו מכיבוס הכביסה המלוכלכת בחוץ על-ידי עו"ד חודק. מן הצד השני, חודק נפגע מכך שהשותפים המנהלים של המשרד התנערו מדבריו בכנס לשכת עורכי הדין, מבלי שעדכנו אותו על כך מראש. 

עקיצה למקורות

בתווך נמצאת חברת מקורות, לקוחה של משרד גרוס ושות', שהוזכרה באור מאוד לא חיובי במכתבו הפומבי של עו"ד חודק. לטענת חודק, השותפים הבכירים במשרד התנערו ממנו בגלל רצון שלא לאבד לקוחה של הפירמה. על הדרך, חודק עקץ את הלקוחה: "זאת, בעבור איום על חופן דולרים מחברת מקורות, שהיא הלקוח שמושקעות בו שעות רבות ומניב תוצאה הכי לא רווחית במשרד".

עו"ד חודק גם התייחס במכתבו שהופץ ברבים לפניות מחברת מקורות שהתקבלו במשרד גרוס בתגובה לדבריו בכנס לשכת עורכי הדין, והציג את מקורות האור שלילי. כאמור, מדובר בלקוחה של משרד גרוס.

במשרד מעריכים כי הדם הרע והצעד חסר התקדים של כיבוס הכביסה המלוכלכת בחוץ תוך אזכור שלילי של לקוח גדול של המשרד, לא יאפשרו המשך עבודה משותפת, גם אם חודק יחליט לגזור על עצמו גלות ולעבוד מבניין אלקטרה בו שוכנת פירמת גולדפרב-זליגמן שהתאחדה כאמור עם משרד גרוס ושות'.