בכירי מערכת הביטחון לשעבר לנשיא הרצוג: אל תחתום על חוקי הרפורמה המשפטית

מעל 400 חברי תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" - ובהם מתן וילנדאי, תמיר פרדו, נדב ארגמן ועוזי ארד - קוראים לנשיא יצחיק הרצוג שלא לחתום על חוקי הרפורמה המשפטית, וזאת בשל פגיעתם בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית • "מהלכי החקיקה הנמהרים מהווים מהפכה משפטית שתביא בכייה לדורות"

הרמטכ''ל לשעבר מתן וילנאי, יו''ר תנועת ''מפקדים למען ביטחון ישראל'' / צילום: ויקיפדיה
הרמטכ''ל לשעבר מתן וילנאי, יו''ר תנועת ''מפקדים למען ביטחון ישראל'' / צילום: ויקיפדיה

בצל מאמצי התיווך של נשיא המדינה יצחק הרצוג, הלחץ עליו להתערב ברפורמה המשפטית נמשך. מעל 400 חברי תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל" קוראים לנשיא הרצוג שלא לחתום על חוקי הרפורמה המשפטית, וזאת בשל פגיעתם במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. 

ביום שני: מחאה מול הכנסת בזמן הקריאה הראשונה ברפורמה במשפט
למעלה מ-150 מנהלים כבר הצטרפו לקריאה להידברות בנוגע לרפורמה המשפטית
מומחים משרטטים מתווה ליציאה מהפלונטר של הרפורמה המשפטית |פרויקט מיוחד

התנועה, בה חברים מפקדים בכירים מצה"ל, מערכות הביטחון המשטרה ושירות החוץ, פנו היום (ה') לנשיא במכתב רשמי והצהירו כי הם רואים בחוקי הרפורמה פגיעה בחוסן הלאומי.

בין החותמים על המכתב: סגן הרמטכ"ל והשר לשעבר מתן וילנאי, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן, המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי וראש המל"ל לשעבר עוזי ארד.  

"בכייה לדורות" 

"כפי שגם אתה ציינת בנאומך", כתבו חברי התנועה לנשיא, "מהלכי החקיקה הנמהרים מהווים מהפכה משפטית שתביא בכייה לדורות". 

בהמשך נכתב כי המהלכים יביאו למצב של רוב אקראי בכנסת לכל סוגיה: "המהלכים מאפשרים את הכפפת כל מגנוני המדינה לרוב קואליציוני מזדמן ללא הפרדה אמיתית בין רשויות". לכן רואים חותמי המכתב חשיבות עליונה במניעת החוקים, וקוראים "למנוע בחרדת קודש" פגיעה בהם.

בסיומו של המכתב מבקשים חברי התנועה לחזק את הנשיא הרצוג על היותו מבוגר האחראי, ופונים אליו בפנייה חריגה: "תשקול היטב, בטרם תחתום על חוקים הסותרים את האופי היהודי-לאומי והדמוקרטי ומתקדם של ישראל ברוח מגילת העצמאות"; ומבהירים: "לשם כך ניתנה לך הסמכות לחתום על חוקים כתנאי לכניסתם לתוקף".