אחרי שיותר מחצי מהעובדים עזבו: גל פיטורים נוסף בטוויטר

דיווח ב"ניו יורק טיימס" חושף כי טוויטר פיטרה במהלך סוף השבוע כ-10% מכוח העבודה שלה • מדובר בסבב פיטורים נוסף אחרי חודש נובמבר, אז אילון מאסק פיטר כמחצית מהחברה לאחר שרכש אותה

טוויטר / צילום: Shutterstock, Michael Vi
טוויטר / צילום: Shutterstock, Michael Vi

טוויטר פיטרה לפחות 200 עובדים, כ-10% מכוח העבודה שלה, כך לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס". מדובר בסבב פיטורים נוסף מאז שמנכ"ל החברה אילון מאסק רכש אותה והפך אותה לפרטית. לחברה היו כ-7,500 עובדים כשמאסק רכש אותה. 

ההייטקיסטים מעלים שלב במחאה: הפיצו מסמך - כך תפתחו חשבון בנק בארה"ב
חברת הסייבר וויז מגייסת 300 מיליון דולר: "הכסף לא ייכנס לישראל" 

לפי הדיווח, הפיטורים השבוע השפיעו על מנהלי מוצר, מדעני נתונים ומהנדסים שעבדו על למידת מכונה ועל אמינות אתרים - כך לפי אנשים המכירים את הפרטים ששוחחו עם ה"טיימס". בדיווח צוין כי צוות תשתית המוניטיזציה, ששומר על הכלים והשירותים שדרכם טוויטר מרוויחה כסף, הצטמצם מ-30 עובדים לכ-8 עובדים. בחודש שעבר אמר מאסק כי לטוויטר יש כ-2,300 עובדים פעילים.

נזכיר, הפיטורים הללו באים ברקע פיטורי הענק בחודש נובמבר, אז מאסק פיטר כמחצית החברה, כ-3,700 עובדים - מיד לאחר שרכש את הרשת החברתית ב-44 מיליארד דולר והפך אותה לחברה פרטית. אז מאסק אמר שהרשת החברתית חוותה "ירידה משמעותית בהכנסות" כשמפרסמים הביעו דאגה אם טוויטר תהפוך למערב פרוע מבחינת תוכן. מאסק אמר לעובדים בפגישה בסוף נובמבר כי אין עוד תוכנית לצמצום עובדים.

בדיווח הוזכר כי השבוע טוויטר הקשתה על עובדיה לתקשר זה עם זה. שירות ההודעות הפנימי של החברה, Slack, היה לא זמין ומנע מהעובדים לשוחח זה עם זה או לחפש נתונים של החברה. בשבת בערב כמה עובדים גילו שהם מנותקים מחשבונות הדוא"ל הארגוניים והמחשבים הניידים שלהם - כך הבינו שהם בדרך החוצה.

בין אלו שמצאו את עצמם בחוץ - אסתר קרופורד, שהייתה האחראית על תמחור שירות הוי הכחול בטוויטר והייתה מהפרצופים הציבוריים של החברה והדוברים לטובתה כשחטפה ביקורת מכל כיוון.