דילמת המשלוחים: מהירות או חינמיות?

סקר שערכה חברת המשלוחים GetPackage מצא כי 75% מהמשלוחים נמצאים בטווח ה-20 ק"מ • בחברה גילו כי החסם העיקרי למשלוחים מהיום להיום הוא עלות השילוח • אירועים ומינויים

שליח של GetPackage / צילום: באדיבות GetPackage
שליח של GetPackage / צילום: באדיבות GetPackage

רגע לפני פורים, וכשפסח מעבר לפינה, חנויות וחברות רבות מתכוננות לתקופת עתירת משלוחים. סקר שערכה חברת המשלוחים GetPackage, בשיתוף מכון המחקר Panels, בקרב 502 בעלי עסקים קטנים ובינוניים מצא כי 75% מהמשלוחים שהם מבצעים נמצאים בטווח ה-20 ק"מ, וכי רבים מהם סבורים שמשלוחים מהיום להיום יעלו את פדיון המכירות שלהם. לפי סמנכ"ל השיווק של החברה, רם שטיין, מדובר בהעלאת הפדיון בכ-30%.

נזכיר כי בתקופת הקורונה עלתה קרנם של המשלוחים המהירים, אולם עם החזרה לשגרה בתחום המסחר, חלה ירידה בביקושים בתחום זה. למעשה, סקר אחר שפורסם לאחרונה, ובוצע על ידי חברת התוכנה האמריקאית SHIPPOבקרב אלף קמעונאים ואלף צרכנים, מגלה כי רוב הצרכנים מבכרים משלוחים חינם (75%) על פני משלוחים מהירים (25%).

בגט פקג' בחנו את חסמי השימוש באופציית המשלוח מהיום להיום מצד בעלי העסקים, וגילו החסם העיקרי הוא עלות השילוח (36%), ולאחר מכן היעדר דחיפות וצורך (26%), היעדר שירות כזה באזור (8%), חוסר זמן מספק להכנת ההזמנה (7%) וחוסר דרישה מצד הלקוחות (4%).

רם שטיין / צילום: תמונה פרטית
 רם שטיין / צילום: תמונה פרטית

החברה פועלת בישראל במתכונתה הנוכחית מאז 2018, ובין לקוחותיה נמנים גולדה, KSP, מקס ברנר, קימברלי קלארק, אייבורי ועוד 80 אלף חברות ואנשים פרטיים. בניגוד למקובל בשוק, המודל שלה אינו מחייב מינימום משלוחים. "מבחינת בעל עסק התחייבות כזו מעלה את הסיכון", אומר שטיין. "אצלנו בין אם זה משלוח אחד בחודש או אלף, המחיר יהיה 30 שקל בטווח האזורי".

בחברה מסבירים כי הרווח שלהם נובע ממודל עסקי שמזכיר את זה של וולט: השליחים בוחרים אילו משלוחים לקחת, ובחברה מועסקים רק אנשי טכנולוגיה. "אין לנו מחסנים, אין עלויות קבועות, נדל"ן, מלגזות, משאיות, ביטוחים ושכר נהגים. זה מאפשר לנו לתת מחיר נמוך", אומר שטיין. "עד כה ביצענו בארץ מעל מיליון משלוחים - כולם מהיום להיום".

להסתכל על הקנקן האקולוגי

הביטוי הידוע אומר שאין להסתכל על הקנקן אלא במה שיש בו, אך גם לאריזות יש משמעות, במיוחד כאשר נעשה מאמץ להפוך אותן לאקולוגיות.

החודש ערך ארגון האריזה העולמי את תחרות ה-World Star Packaging, וארבע חברות ישראליות זכו בהוקרה על ייצור מוצרים ידידותיים לסביבה. הראשונה היא גלידות שטראוס עם אריזת "גלידוניות ונישנונים", שמאפשרת חיסכון הטמנה של 40 טון קלקר בשנה. NotFromHere הציגה את המשחק GO cube, שכחלק ממגמת ה"אנבוקסינג" מעבירה את הצרכן חוויה משחקית כבר בעת הפתיחה, על ידי אריזה מקיימת, סיבובית ותלת ממדית התואמת את המוצר עצמו.

אריזת קנקן המים Mayu swirl / צילום: ירון מיטל
 אריזת קנקן המים Mayu swirl / צילום: ירון מיטל

חברת MEYAL PACK הציגה אריזת קנקן מים שהוטמעו בה חומרים ממוחזרים הייחודיים לעולמות אריזת הביצים, ו"דיקם עין חרוד" פיתחה גליל מדבקות מהראשונים מסוגו בעולם, שבו המדבקות מתגלגלות על פני עצמן, ללא נייר נושא המפריד ביניהן - מה שמצמצם את הפסולת המזהמת.

לדברי אורן הרמבם, מנהל איגוד תעשיות מוצרי צריכה ובנייה בהתאחדות התעשיינים, "מדובר בהישג משמעותי לתעשיית הייצור הישראלית, המשמר את מיצובה כמובילה ומתקדמת בזירה העולמית".

מצנח הזהב

נדב טוביאס, 44, מונה למנכ"ל DevRev ישראל. החברה פיתחה פלטפורמה המחברת בין מפתחי טכנולוגיה לבין הלקוחות הסופיים.

נדב טוביאס / צילום: ניב קנטור
 נדב טוביאס / צילום: ניב קנטור

עדי ניניו מונה למנכ"ל אלדר משכנתאות מבית קבוצת הנדל"ן אלדר.

עדי ניניו, מנכ״ל אלדר משכנתאות / צילום: רפי דלויה
 עדי ניניו, מנכ״ל אלדר משכנתאות / צילום: רפי דלויה

אדריכלית נועה ברעם נבחרה לסמנכ"לית בנייה ציבורית בה.ל.ר - החברה לפיתוח רחובות.

ניר רוזן מונה לסמנכ"ל הלקוחות של חברת הדאטה והבינה העסקית, קליק ישראל.

ניר רוזן / צילום: יח''צ
 ניר רוזן / צילום: יח''צ

גיא תנחומא מונה לסמנכ"ל כספים של חברת אקווה סקיוריטי, המפתחת פתרונות אבטחת מידע לסביבות ענן.

גיא תנחומא / צילום: יונתן בלום
 גיא תנחומא / צילום: יונתן בלום

חני שמש מונתה למנכ''לית בית גיל הזהב תל אביב, המונה מאות יחידות דיור.

חני שמש / צילום: מורג ביטן
 חני שמש / צילום: מורג ביטן

רועי קאשי, שותף-מייסד וה-CTO של Elsight, מונה לחבר דירקטוריון של חברת הרחפנים Wonder Robotics.

רועי קאשי וונדר רובוטיקה / צילום: יח''צ וונדר רובוטיקס
 רועי קאשי וונדר רובוטיקה / צילום: יח''צ וונדר רובוטיקס

חדשות טובות

לרגל יום האישה, חברת הביטוח AIG, בהובלת המנכ"לית יפעת רייטר, תיתן במה לנשים מצליחות - בין היתר באמצעות שלט ענק בעזריאלי ת"א ופעילות דיגיטלית.

בין הנשים נמנות - בין היתר - טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם; דניס בן אהרון, מייסדת ומנכ"לית עמותת Make a wish; בת שבע משה, יו"ר עמותת יוזמות עתיד ומנהלת הפעילות העסקית ב-WIX ישראל; רוני פוסט קורן, רופאה ומייסדת עמותת "שוות"; יונת קפלן, מלווה אסטרטגית של מותגים לחיבורים עם החברה החרדית; ואשרת עיני, פרשנית כדורגל ששברה את תקרת הזכוכית.

שלט החוצות בעזריאלי / הדמיה: יח''צ
 שלט החוצות בעזריאלי / הדמיה: יח''צ

לדברי רייטר, "כחברה שאחוז הנשים בה הוא 57% ואחוז המנהלות הוא 60%, אנו חיים את קידומן של נשים ביום יום. היוזמה הזו מתכתבת עם הערכים המרכזיים שלנו ב-AIG, שנועדו להצדיע לנשים מעוררות השראה שעושות את זה טוב יותר, כל יום".