מצטרפת לגל: החברה המרכזית למשקאות הודיעה כי תעלה מחירים בכ-6.7%

העלאת המחירים על המשקאות הקלים מיועדת ל-16 באפריל • במקביל, מחירי המשקאות האלכוהוליים שמשווקת החברה, וביניהם בירות קרלסברג וטובורג, יעלו כבר ב-19 במרץ • ההתייקרות לא מגיעה בהפתעה: בפברואר אמר מנכ"ל קוקה-קולה העולמית כי החברה תמשיך בהעלאת מחירי מוצריה ב-2023

קוקה-קולה ישראל / צילום: Shutterstock, defotoberg
קוקה-קולה ישראל / צילום: Shutterstock, defotoberg

החברה המרכזית למשקאות (המייצרת ומשווקת את מוצרי קוקה-קולה) הודיעה היום (א') לקמעונאים כי בכוונתה להעלות את מחירי המוצרים. מחיר המשקאות הקלים יעלה מיד לאחר חג הפסח, ב-16 באפריל, בכ-6.7%, ומחירי המשקאות האלכוהוליים יעלו גם כן כבר בעוד שבועיים, ב-19 במרץ. בירות קרלסברג וטובורג יעלו ב-6.7%, בעוד שבירות גינס ווינשטיפין יעלו ב-4.7%. מחירי המשקאות המוגזים בבקבוקי חצי ליטר יעלו בכ-2%. 

הסכם שופרסל-ספאר: התחרות על המדפים מתחזקת, מי ייפגע? | ניתוח
הרפורמה להגבלת כוח היבואנים ירדה מהפרק, ובדיפלומט נושמים לרווחה

בחברה הסבירו במכתב שנשלח לקמעונאים כי עדכון המחירים מתבצע עקב עלייה בתשומות וכן עקב עליית מחירי המוצרים המיובאים על-ידי החברה. העלאת המחירים האחרונה עליה הודיעה החברה היתה בשנת 2018.

בפברואר האחרון פורסם ברויטרס כי מנכ"ל קוקה-קולה העולמית, ג'יימס קווינסי, אמר כי החברה תמשיך להעלות את מחירי המוצרים ברחבי העולם השנה, אך בקצב מתון.

שלוש חברות המשקאות - החברה המרכזית, טמפו ויפאורה - היו האחרונות מבין 20 הספקים הגדולים שלא הודיעו על התייקרויות בצונאמי העלאות המחירים ששטף את המדינה בחודשים האחרונים. טמפו היא הראשונה מבין שלושתן שהודיעה לקמעונאים לפני כחודש וחצי על העלאות מחירים שנכנסה לתוקף בתחילת החודש, וגם היא ציינה כי היא חווה התייקרויות משמעותיות בכל מרכיבי העלות של המוצרים בשנה האחרונה, במוצרים המיובאים ובחומרי הגלם והאריזה, האנרגיה והוצאות חרושת למיניהן. 

ברקת לקמעונאים: אל תעלו מחירים לפני פסח

רק היום הודיע שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת כי זימן את הקמעונאים הגדולים במשק למשרד הכלכלה והתעשייה בירושלים בימים הקרובים. מטרת הפגישה, הצהיר, היא להתריע בפניהם שלא ינצלו את התקופה ויעלו מחירים לפני פסח, "בתקופה בה העול הכלכלי על אזרחי ישראל קשה ממילא", ציין ברקת.

עוד הוסיף השר כי "מי שינצל את התקופה לעליית מחירים שקטה, יגלה שאנחנו נילחם בו ללא פשרות".

בהודעת ברקת לא מוזכרים היצרנים והיבואנים, אולם קשה להאמין שגם כעת, עם האזהרה של ברקת כלפיהם, הקמעונאים יספגו את העלאות המחירים האחרונות, ואלה לא יגולגלו לצרכן, כאשר הקמעונאים התריעו במהלך כל החודשים האחרונים על שולי רווח נמוכים שיקשו עליהם לספוג את ההתייקרויות.