טלי גורן מקימה חברת אימפקט ומסיימת את תפקידה כסמנכ"לית קשת

גורן, סמנכ"לית התקשורת והרגולציה בקשת 12, מסיימת את תפקידה לאחר עשור לטובת הקמת חברת אימפקט עצמאית להשקעות חברתיות ו-ESG • במסגרת החברה החדשה גורן תפתח עבור קשת את תחום ההשקעות החברתיות, ובהמשך תוסיף לקוחות נוספים

טלי גורן / צילום: רוני כנעני
טלי גורן / צילום: רוני כנעני

טלי גורן, סמנכ"לית התקשורת והרגולציה בקשת 12, תסיים את תפקידה לאחר עשור. גורן מקימה חברת אימפקט עצמאית להשקעות חברתיות ו-ESG. מדובר למעשה בחברת השקעות ירוקות, השקעה שמתחשבת ברווחה חברתית בנוסף לשיקולי רווח כלכלי. בין התחומים בהם השקעות אלה מתמקדות: שמירה על הסביבה, צדק חברתי וממשל תאגידי. זהות המחליף של גורן לא ידועה כרגע. 

קרעי מציג את התוכנית שלו למשרד התקשורת: התאגיד יורד מהפרק, בינתיים 

לפי הודעת קשת, גורן תסיים את תפקידה ב-1 ביוני, אבל נשארת עדיין בסביבה: במסגרת החברה החדשה גורן תפתח עבור קשת את תחום ההשקעות החברתיות וה-ESG. בהמשך היא צפויה להוסיף עוד לקוחות תחת החברה העצמאית שלה.

התפיסה של ה-ESG נובעת מכך שחל שינוי באופן שבו עסקים מתייחסים לפעילות החברות. משקיעים בוחנים את השקעותיהם בפרמטרים חברתיים לצד פרמטרים עסקיים, ולכן עולה נושא השקעות האימפקט (Impact Investments). הפעילות של החברה "תתמקד באחריות חברתית תאגידית, בכלל זה שותפויות כלכליות ותוכניות במותגי תכן דרך ערכים חברתיים וקידום מטרות אימפקט של גופים חיצוניים", נכתב בהודעה. 

עשייה פילנתרופית

גורן מועסקת בקבוצת קשת למעלה מ-20 שנה, וקודם לתפקידה כסמנכ"לית התקשורת והרגולציה של קשת, הייתה הדוברת ומנהלת יחסי הציבור של החברה. במסגרת תפקידה גורן הייתה אחראית לניהול ולאחריות התאגידית בתחומי הרגולציה, לניהול אסטרטגיה רגולטורית ותקשורתית וניהול משברים. במסגרת אחריותה היא הייתה שותפה ליוזמת כתיבת הקוד האתי של הערוץ.

תחת ניהולה של גורן, קשת הובילה כמה מהלכים גדולים כמו מעבר מזיכיונות לרישיונות, מעבר מזיכיון בערוץ 22 לרישיון בערוץ 12, מיזוג חברת החדשות לקשת ועוד.

לגורן יש תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, לימודי M.A בתקשורת פוליטית באוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון בתקשורת וניהול מהמכללה למינהל.

עשייה פילנתרופית ופעולות חברתיות לא זרות לגורן: גורן הייתה ממקימי הפרויקט החברתי "רואים רחוק", פרויקט שהחל בקשת לפני יותר מעשור ופועל לחיבור בין בני נוער בכל רחבי הארץ לבין יצירה קולנועית וטלוויזיונית. גורן גם מחזקת בני נוער בסיכון במסגרת הפרויקט. ב-2015 הפרויקט הפך לעמותה שמטרתה לייצר מובילות חברתית באמצעות מסלול הכשרה ארוך-טווח שמלווה בני נוער בני נוער בסיכון מהפריפריה החברתית והגאוגרפית. בשנת 2020 קיבלה גורן בשם העמותה את אות הנשיא.