בגיל 37 בלבד, סם אלטמן עומד מאחורי המיזם ששינה את העולם

המנכ"ל שמאחורי ChatGPT מנווט את הדרך בין פיתוח בינה מלאכותית בחוד החנית לבין דחיפת הטכנולוגיה לדיסטופיה • לדברי מקורבים, סם אלטמן נטה להרהר ברעיון שטכנולוגיה שדומה ל־OpenAI יצרה את היקום שלנו, וזה זמן רב שהוא חסיד הרעיון שבני אדם ומכונות יתמזגו יום אחד

סם אלטמן, מייסד ומנכ''ל OPENAI.  לא לקח חלק פיננסי ישיר בעסק שבנה / צילום: Associated Press, Stephen Brashear
סם אלטמן, מייסד ומנכ''ל OPENAI. לא לקח חלק פיננסי ישיר בעסק שבנה / צילום: Associated Press, Stephen Brashear

סם אלטמן, גורו בן ה־37 ליצירת סטארט־אפים, העומד בחזית תנופת הבינה המלאכותית, חלם זמן רב על עתיד שבו מחשבים יוכלו לשוחח וללמוד כמו בני אדם. באחד מזיכרונות הילדות הכי ברורים שלו הוא יושב עד מאוחר בחדר השינה שלו בפרברי סנט לואיס, משחק עם מחשב המקינטוש LC II שקיבל במתנה ליום הולדתו השמיני, כשלפתע הוא מגיע להבנה: "יום אחד, המחשב ילמד לחשוב".

הורדת תחזית הדירוג של מודי'ס: תסריט האימים לא התממש אבל גם לא חלף | פרשנות
הרומן הסיני-סעודי: שני הרודנים שמשנים את פני המזרח התיכון 
מתחת לרדאר: כך זורמים כספי בית המלוכה הסעודי להייטק הישראלי | בדיקת גלובס

בחודשים האחרונים, עשה אלטמן יותר מכל אחד אחר כדי לקרב את העתיד הזה - ולמסחר אותו. OpenAI, החברה שהוא מוביל, הוציאה בנובמבר את ChatGPT, הצ'אט־בוט בעל היכולת המדהימה לייצר כתיבה אנושית, שהפך לאחד המוצרים הוויראליים בתולדות הטכנולוגיה. OpenAI הפכה מעמותה קטנה לחברה של מיליארדי דולרים, במהירות שיא כמעט, בין היתר הודות להשקת זרוע למטרות רווח שאפשרה לה לגייס 13 מיליארד דולר ממיקרוסופט, כך לפי מסמכי משקיעים.

סאם אלטמן

אישי: בן 37, מתגורר בסן פרנסיסקו

מקצועי: הקים את מעבדת המחקר OpenAI יחד עם אילון מאסק, וב־2019 התמנה למנכ"ל. הנשיאּ לשעבר של Y Combinator. אלטמן עזב את לימודי מדעי המחשב בסטנפורד לטובת ייסוד Loopt, שירות רשתות חברתיות מבוסס מיקום

עוד משהו: הפעיל את מכשיר הווידאו של המשפחה בגיל שנתיים

ההצלחה הזו באה כחלק מפעולת איזון עדינה. אלטמן אמר שהוא חושש ממה שיכול לקרות אם בינה מלאכותית תתגלגל לחברה בפזיזות. הוא הקים את OpenAI לפני שמונה שנים כעמותת מחקר, בטענה שזה מסוכן במיוחד שהרווח יהיה המניע העיקרי לפיתוח מודלים חזקים של בינה מלאכותית.

הוא כל כך חושש מרווחים כתמריץ בפיתוח בינה מלאכותית שהוא לא לקח חלק פיננסי ישיר בעסק שבנה - מהלך חריג בעמק הסיליקון, שבו מייסדי סטארטאפים מצליחים בדרך כלל מתעשרים מההון העצמי שלהם.

"כמו רוב האנשים האחרים, אני אוהב לראות את התוצאות עולות", כשזה מגיע לרווחים כספיים, אמר. "ואני פשוט אוהב שזה לא מהווה שום גורם" (החברה מסרה שהוא מרוויח משכורת "צנועה", אך סירבה לחשוף כמה). אלטמן אמר שיש לו נתח קטן בקרן סיכון שהשקיעה ב־OpenAI, אבל זה "לא מהותי".

הוא הסביר שהוא הרוויח "יותר כסף ממה שאוכל אי פעם להזדקק לו" בתחילת הקריירה, כשהרוויח הון מהשקעה בסטארט־אפיסטים צעירים. בבעלותו שלושה בתים, כולל אחוזה בשכונת הגבעה הרוסית בסן־פרנסיסקו ובית סופ"ש בעמק נאפה. הוא מעסיק כמה עשרות עובדים כדי לנהל אותם ואת משרד ההשקעות והמלכ"רים המשפחתי שלו.

לדבריו, המטרה שלו היא לגבש סדר עולמי חדש שבו מכונות מאפשרות לאנשים את החופש לעסוק בעבודה יצירתית יותר. לפי החזון שלו, הכנסה בסיסית אוניברסלית - הרעיון של קצבת מזומן לכולם, ללא תנאים - עוזרת לפצות על משרות שהוחלפו ב־AI.

בטווח הארוך, הוא אמר, כי הוא רוצה להקים מבנה ממשלתי גלובלי שיפקח על החלטות לגבי עתיד הבינה המלאכותית ויצמצם בהדרגה את הכוח שיש לצוות ההנהלה של OpenAI על הטכנולוגיה שלה.

התומכים שלו אומרים שסוג הקפיטליזם בעל תודעה החברתית שאלטמן מציג הופך אותו לאדם האידיאלי להוביל את OpenAI. אחרים, כולל כמה שעבדו אצלו, טוענים שהוא בעל אופי מסחרי מדי, ושקוע מדי בסגנון החשיבה של עמק הסיליקון כדי להוביל מהפכה טכנולוגית שכבר מעצבת מחדש את חיי העסקים והחברתיים.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ביקורות על התמסחרות ממקורות בלתי צפויים

OpenAI חתמה בינואר על עסקה של 10 מיליארד דולר עם מיקרוסופט, שתאפשר לענקית הטכנולוגיה להחזיק ב־49% מהגוף למטרות רווח של החברה, כך עולה ממסמכי משקיעים. השותפות הארגונית, יחד עם הדחיפה של אלטמן, עוררו מנהיגי מפתח ראשונים ב־OpenAI שחשו שההחלטות מפרות את המחויבות הראשונית לפתח AI מחוץ להשפעת בעלי המניות.

אחד המבקרים של OpenAI היה אילון מאסק, שייסד את העמותה ב־2015 אך עזב ב־2018 לאחר מחלוקת על שליטה והכוונת העמותה. מנכ"ל טסלה צייץ בפברואר ש־OpenAI נוסדה כעמותת קוד פתוח "כדי לשמש משקל נגדי לגוגל, אך כעת הפכה לחברת קוד סגור עם רווח מרבי שנשלטת בפועל על ידי מיקרוסופט. לא מה שהתכוונתי בכלל".

אלטמן השתהה כשנשאל על הביקורת של המייסד. "אני אוהב את אילון," הגיב לבסוף. "אני מקשיב למה שיש לו להגיד".

במכתב פתוח שפורסם השבוע, מאסק ומשפיענים אחרים מעמק הסיליקון, כולל מייסד שותף של אפל, סטיב ווזניאק, קראו לשישה חודשים של הקפאה בפיתוח בינה מלאכותית מתקדמת יותר מצ'אט GPT-4, הטכנולוגיה העדכנית ביותר שפורסמה על ידי OpenAI במרץ, כדי לבלום מירוץ טכנולוגי שעלול לצאת משליטה.

OpenAI קבעה תקרת רווח למשקיעים, כאשר כל התשואה מעבר לרמות מסוימות - מפי 7 ועד פי 100 מההשקעה - זורמת לעמותת־אם, לפי מסמכי משקיעים. OpenAI ו־Microsoft יצרו גם מועצת בטיחות משותפת, הכוללת את אלטמן ואת סמנכ"ל הטכנולוגיה של מיקרוסופט קווין סקוט, ולה הכוח למשוך את המוצרים של Microsoft ו־OpenAI אם הם ייחשבו מסוכנים מדי.

האפשרויות של AGI (בינה מלאכותית חזקה - כזו שמסתגלת למשימות שלא למדה בעבר, בשונה מהבינה המלאכותית הקיימת היום שמתבססת על למידת מכונה) הובילו את אלטמן להרהר ברעיון שטכנולוגיה דומה יצרה את היקום שלנו. לדברי איש ההון סיכון המיליארדר פיטר ת'יל, חבר קרוב של אלטמן ותורם מוקדם בעמותה, זה זמן רב שהוא חסיד הרעיון שבני אדם ומכונות יתמזגו יום אחד.

המטרה: לתת עדיפות לבטיחות האנושות

השחרור של ChatGPT הפעיל זרם של הכרזות למתחרות על AI. "הם מיהרו לשחרר הודעות לעיתונות", אמר אלטמן על מתחריו. "ברור שהם בפיגור עכשיו". גוגל הודיעה בפברואר שהיא בוחנת צ'אט־בוט משלה, "בארד", ופתחה גישה לציבור במרץ.

באמנת ההקמה שלה, OpenAI התחייבה לנטוש את מאמצי המחקר שלה אם פרויקט אחר יתקרב לבניית AGI לפניה. המטרה, אמרה החברה, הייתה להימנע ממירוץ לעבר בניית מערכות בינה מלאכותית מסוכנות הניזונות מתחרות, ובמקום זאת לתת עדיפות לבטיחות האנושות.

המטה של ​​OpenAI, ברובע מישן בסן פרנסיסקו, מעורר אוטופיה ניו־אייג'ית עשירה יותר מאשר כל עמותה שמנסה להציל את העולם.

אלטמן מדבר ארוכות על גרם המדרגות המפותל והמרכזי שהגה כדי שלכל 400 עובדי החברה תהיה הזדמנות לעבור זה את זה מדי יום - או לפחות בימי שני עד רביעי כשהם נדרשים להגיע לעבודה. המשרד כולל קפיטריה בסגנון קולג', בר בשירות עצמי וספרייה בסגנון המשלב את חנות הספרים האהובה עליו בפריז וחדר 'בנדר', חלל לימודי שקט בקומה העליונה של הספרייה הגדולה ביותר של אוניברסיטת סטנפורד.

לבוש במדי מנכ"ל טכנולוגיה טיפוסיים של קפוצ'ון אפור, ג'ינס ונעלי ספורט לבנות בצורה מסנוורת, אלטמן תיאר את החינוך שקיבל כהרבה יותר צנוע.

לבוש במדי מנכ''ל טכנולוגיה טיפוסיים של קפוצ'ון, ג'ינס ונעלי ספורט לבנות בצורה מסנוורת / צילום: Reuters, Brendan McDermid
 לבוש במדי מנכ''ל טכנולוגיה טיפוסיים של קפוצ'ון, ג'ינס ונעלי ספורט לבנות בצורה מסנוורת / צילום: Reuters, Brendan McDermid

הוא גדל בפרבר של סנט לואיס, הבכור מבין ארבעה ילדים שנולדו לקוני גיבסטין, רופאת עור, וג'רי אלטמן, שעבד בעבודות שונות, כולל כעורך דין, ונפטר לפני חמש שנים. הייעוד האמיתי של אלטמן האב היה ניהול עמותות לדיור בר השגה, אמרה משפחתו, והוא בילה שנים בניסיון להחיות את מרכז העיר סנט לואיס.

בין השיעורים שאביו לימד אותו, אמר אלטמן, היו ש"אתה תמיד עוזר לאנשים - גם אם אתה חושב שאין לך זמן, אתה מבין את זה".

ד"ר גיבסטין אמרה שבנה היה מפעיל את מכשיר הווידאו של המשפחה בגיל שנתיים והזמין מחדש את כרטיס הטיסה שלו הביתה ממחנה הנוער בגיל 13. כשהיה בכיתה ג', הוא עזר למורים בבית הספר הציבורי המקומי לפתור בעיות מחשב, לדבריה. בחטיבת הביניים עבר לבית ספר פרטי.

"המורים אהבו אותו כי הוא היה ממש מבריק ועבד קשה, אבל הוא גם היה חברתי במיוחד", אמר אנדי אבוט, ראש בית הספר, המנהל דאז.

אלטמן המשיך לסטנפורד, שם ערך מחקר במעבדת בינה מלאכותית. עד שנה ב' הספיק להיות שותף מייסד ב־Loopt, שירות רשתות חברתיות מבוסס מיקום ואלטמן עזב את בית הספר. Loopt מעולם לא הצליחה, ונמכרה ב־2012 תמורת 43.4 מיליון דולר, קרוב להשקעה הראשונית.

אז, הקים אלטמן קרן הון־סיכון ורכש בעלי ברית רבי עוצמה, כולל פיטר ת'יל ופול גרהם, שהקימו יחד את Y Combinator ובסופו של דבר הביאו גם את אלטמן. הוא עזר להפוך את החברה למתווך עוצמתי בעמק הסיליקון. אלטמן השקיע את כספו בעשרות חברות מצליחות בשלב מוקדם, כולל חברת תוכנת הענן Asana Inc. ואתר ההודעות Reddit Inc.

עולם דיסטופי שנשלט על ידי מכונות AI חזקות

תוך כדי הפעלת Y Combinator, החל להתעורר בו חשש גובר שמעבדות מחקר גדולות כמו DeepMind, שנרכשה על ידי גוגל ב־2014, יוצרות טכנולוגיות AI שעלולות להיות מסוכנות מחוץ לעין הציבור. מאסק הביע אז דאגות דומות של עולם דיסטופי שנשלט על ידי מכונות AI חזקות. אלטמן ומאסק החליטו שהגיע הזמן להקים מעבדה משלהם. שניהם היו חלק מקבוצה שהבטיחה מיליארד דולר לעמותה, OpenAI Inc.

בשנותיה הראשונות העמותה התפתלה, והתנסתה בפרויקטים כמו הכשרת רובוטים לבצע משימות כמו פתרון קוביה הונגרית. OpenAI פיטרה חלק מהצוות הקטן שלה ב־2017.

חוקרי OpenAI הגיעו עד מהרה למסקנה שהדרך המבטיחה ביותר להשגת בינה כללית מלאכותית נעוצה במודלים גדולים של שפה, או תוכנות מחשב המחקות את האופן שבו בני אדם קוראים וכותבים. מודלים כאלה הוכשרו על כמויות גדולות של טקסט והצריכו כמות עצומה של כוח מחשוב ש־OpenAI לא הייתה מצוידת לממן כמלכ"ר, לדברי אלטמן. "לא הייתה לנו תחושה פנימית של כמה יקר הפרויקט הזה הולך להיות", אמר. "ועדיין אין לנו".

באותה שנה, אלטמן אמר שהוא בחן אפשרויות לגייס יותר כסף עבור OpenAI, כמו הבטחת מימון פדרלי והשקת מטבע קריפטוגרפי חדש. "אף אחד לא רצה לממן את זה בשום צורה", אמר. "זו הייתה תקופה ממש קשה". לפי מקורבים לנושא, המתיחות גברה גם עם מאסק, שנעשה מתוסכל מההתקדמות האיטית ודחף ליותר שליטה בארגון.

מנהלי OpenAI בסופו של דבר החיו מחדש רעיון יוצא דופן שהוצג קודם לכן בהיסטוריה של החברה: יצירת זרוע למטרות רווח, OpenAI LP, שתדווח לעמותת־האם.

ריד הופמן, מייסד שותף בלינקדאין שייעץ ל־OpenAI באותה תקופה ולאחר מכן כיהן במועצת המנהלים, אמר שהרעיון היה למשוך משקיעים להוטים להרוויח כסף מהשחרור המסחרי של טכנולוגיית OpenAI כלשהי, ולהאיץ את ההתקדמות של OpenAI.

לפי מקורבים, ההחלטה הרחיקה עוד יותר את מאסק והוא נפרד מ־OpenAI בפברואר 2018. בהודעה על עזיבתו, בה נכחו כל עובדי החברה, מאסק הסביר שלדעתו יש סיכוי טוב יותר ליצור בינה כללית מלאכותית באמצעות טסלה, שם הייתה לו גישה למשאבים גדולים יותר. כך לפי עדויות של עובדים לשעבר. חוקר צעיר שאל אם מאסק חשב לעומק על ההשלכות הבטיחותיות, מאסק הפך "מתוסכל", לפי העדויות, כינה את המתמחה "חמור", והותיר את העובדים המומים. זו הייתה הפעם האחרונה שרבים מהם ראו את מאסק באופן אישי. ממאסק לא נמסרה תגובה לכתבה.

130 מיליון דולר בתרומות ועסקה עם השטן

עזיבתו של מאסק סימנה נקודת מפנה. אלטמן הפך רשמית למנכ"ל ועזר להשלים את הקמת החברה־הבת למטרות רווח בתחילת 2019. OpenAI מסרה כי היא קיבלה כ־130 מיליון דולר בתרומות מההבטחה הראשונית של מיליארד דולר, ושאין צורך בתרומות נוספות לאחר הקמת החברה. מאסק צייץ בטוויטר שהוא תרם כ־100 מיליון דולר ל־OpenAI.

בינתיים החל אלטמן לצוד משקיעים. ההזדמנות שלו הגיעה בכנס השנתי של אלן ושות' בסאן ואלי, איידהו בקיץ 2018, שם הוא נתקל בסאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, בחדר מדרגות וסיפר לו על OpenAI. נאדלה אמר שהוא מסוקרן.

מנכ''ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press, Ted S. Warren
 מנכ''ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה / צילום: Associated Press, Ted S. Warren

"אני זוכר שחזרתי לצוות אחר כך וחשבתי שזה השותף היחיד", אמר אלטמן. "הם מקבלים את חומרי הבטיחות, הם מקבלים בינה כללית מלאכותית. יש להם את ההון, יש להם את היכולת להפעיל את המחשוב". אלטמן שיתף את העובדים בחוזה תוך כדי משא ומתן, והקציב את כל העובדים ושעות המשרד כדי להפיג את החששות שהשותפות סותרת את ההתחייבות הראשונית של OpenAI לפתח בינה מלאכותית מחוץ לעולם הארגוני, אמרו העובדים לשעבר. חלק מהעובדים עדיין ראו בזה עסקה עם השטן.

חוקר הבטיחות הראשי של OpenAI, דריו אמודי וסגניו חששו שהעסקה תאפשר למיקרוסופט למכור מוצרים באמצעות טכנולוגיית OpenAI חזקה לפני שהיא תעבור מספיק בדיקות בטיחות, אמרו עובדים לשעבר. הם הרגישו שהטכנולוגיה של OpenAI רחוקה מלהיות מוכנה לשחרור גדול - שלא לדבר על אחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם - בדאגה שהיא עלולה לתפקד או לעשות שימוש לרעה ועושיה לפגוע בדרכים שלא ניתן לחזות. מר אמודי גם חשש שהעסקה תקשור את הספינה של OpenAI לחברה אחת בלבד - מיקרוסופט - מה שמקשה על OpenAI להישאר נאמנה למחויבות של אמנת היסוד שלה לסייע לפרויקט אחר אם היא תגיע ראשונה ל־AGI, אמרו העובדים לשעבר.

מיקרוסופט השקיעה בתחילה מיליארד דולר ב־OpenAI. בעוד שהעסקה העניקה ל־OpenAI את הכסף הדרוש לה, היא הגיעה עם מחיר: בלעדיות. OpenAI הסכימה להשתמש רק בשרתי המחשב הענקיים של מיקרוסופט, כדי להכשיר את דגמי הבינה המלאכותית שלה, ולתת לענקית הטכנולוגיה את הזכות הבלעדית להעניק רישיון לטכנולוגיה של OpenAI למוצרים עתידיים. "העסקה מערערת לחלוטין את אותם עקרונות שהבטיחו מעמד של עמותה", אמר גארי מרקוס, פרופסור אמריטוס לפסיכולוגיה ומדעי העצב באוני' ניו־יורק, שהיה שותף להקמת חברה ללימוד מכונה. אלטמן "ניהל ציר של 180 מעלות שנראה לי רק נותן מס שפתיים לדאגה לאנושות".

אלטמן לא הסכים. "מה שיוצא הדופן במיקרוסופט כשותפה הוא שהיא מאפשרת לנו לשמור על כל העקרונות שאנו חושבים שהם חשובים למשימה שלנו", אמר.

תמונה מתוך הבלוג של חברת OPENAI שהבינה המלאכותית יצרה: אלטמן לא רצה להיות הראשון לפתח בינה מלאכותית בה התוכנה טובה במשימה כמו הפקת טקסט או תמונות- אלא יכולה להבין וללמוד טוב יותר ממה שיכול אדם / צילום: מתוך הבלוג של חברת OPENAI
 תמונה מתוך הבלוג של חברת OPENAI שהבינה המלאכותית יצרה: אלטמן לא רצה להיות הראשון לפתח בינה מלאכותית בה התוכנה טובה במשימה כמו הפקת טקסט או תמונות- אלא יכולה להבין וללמוד טוב יותר ממה שיכול אדם / צילום: מתוך הבלוג של חברת OPENAI

עימותים על רקע שחרור ה־API

המזומנים הניעו את ההתקדמות של OpenAI, והעניקו לחוקרים גישה לכוח המחשוב הדרוש לשיפור מודלים גדולים של שפה, שהוכשרו על ידי מיליארדי עמודים של טקסט זמין לציבור. עד מהרה פיתחה OpenAI מודל שפה חזק יותר בשם GPT-3 ולאחר מכן מכרה למפתחים גישה לטכנולוגיה ביוני 2020 באמצעות שורות קוד ארוזות הידועות כממשקי תוכניות יישומים, או APIs.

אלטמן ואמודי התעמתו שוב על רקע שחרור ה־API, אמרו עובדים לשעבר. אמודי רצה שחרור מצומצם ומדורג יותר של המוצר כדי לעזור להפחית את הפרסום ולאפשר לצוות הבטיחות לבצע יותר בדיקות על קבוצה קטנה יותר של משתמשים, אמרו עובדים לשעבר.

אמודי עזב את החברה כמה חודשים לאחר מכן יחד עם כמה אחרים כדי לייסד מעבדת בינה מלאכותית מתחרה בשם Anthropic. מאז קיבלה Anthropic יותר מ־300 מיליון דולר מגוגל השנה ושחררה צ'אט בוט בינה מלאכותית משלה בשם קלוד במרץ, שזמין גם למפתחים דרך API. בשלוש השנים שלאחר העסקה הראשונית, מיקרוסופט השקיעה סך של 3 מיליארד דולר ב־OpenAI, לפי מסמכי משקיעים.

יותר ממיליון משתמשים נרשמו ל־ChatGPT תוך חמישה ימים משחרורו בנובמבר 2021, מהירות שהפתיעה אפילו את אלטמן. האינטרנט התמלא אנקדוטות על אנשים שמשתמשים ב־ChatGPT כדי ליצור סונטות או לתכנן מסיבות יום הולדת לפעוטות. עד פברואר הצ'אט הגיע ל־100 מיליון משתמשים, לפי אנליסטים ב־UBS, הקצב המהיר ביותר של אפליקציית צרכנים בהיסטוריה להגיע לרף הזה.

התוכנה הזתה והמציאה תשובות

אלטמן אמר שהוא עיכב את שחרור הגרסה האחרונה של הדגם שלו, GPT-4, מהשנה שעברה למרץ כדי להריץ מבחני בטיחות נוספים. משתמשים דיווחו על כמה חוויות מטרידות עם המודל, המשולב ב־Bing, שבהם התוכנה הזתה - כלומר המציאה תשובות לשאלות שהיא לא מכירה. היא פרסמה אזהרות מבשרות רעות ואיומים.

"הדרך לעשות את זה נכון היא לגרום לאנשים לעסוק בזה, לחקור את המערכות האלה, ללמוד אותן, כדי ללמוד איך להפוך אותן לבטוחות", אמר אלטמן.

לאחר שההשקעה הראשונית של מיקרוסופט תוחזר, היא תחזיק ב־49% מהרווחים של OpenAI עד לתקרת הרווח, לעומת 21% בהסדרים מוקדמים, כך עולה מהמסמכים. OpenAI Inc. עמותת־האם, תקבל את השאר.

הפרויקטים הנוספים של אלטמן כוללים את Worldcoin, חברה שהוא שותף בהקמתה, המבקשת לתת מטבעות קריפטו לכל אדם עלי אדמות.

אלטמן שם כמעט את כל הונו הנזיל בשנים האחרונות בשתי חברות. הוא הכניס 375 מיליון דולר ל־Helion Energy, המבקשת ליצור אנרגיה נטולת פחמן מהיתוך גרעיני וקרובה ליצירת "אנרגיה לגיטימית של רווח נקי בהדגמה אמיתית", אמר אלטמן.

הוא גם הכניס 180 מיליון דולר ל"רטרו", שמטרתה להוסיף 10 שנים לתוחלת החיים האנושית באמצעות "תכנות מחדש סלולרי, טיפולים בהשראת פלזמה ואוטופגיה", לפי החברה.

הוא ציין כמה קלות יותר הבעיות הללו, מבחינה מוסרית, מאשר בינה מלאכותית. "אם אתה עושה היתוך גרעיני, הכל הפוך. זה פשוט טוב", אמר. "אם אתה מייצר AI, זה פוטנציאלית טוב מאוד, ופוטנציאלית נורא".