בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות קלות בסיום יום תנודתי; תשואות האג"ח זינקו

גוגל איבדה גובה אחרי שדווח כי סמסונג שוקלת להחליף את מנוע החיפוש במכשיריה לבינג של מיקרוסופט • נעילה מעורבת בבורסות אירופה • מחר יפרסמו דוחות בנק אוף אמריקה, גולדמן זאקס ונטפליקס • מחירי הנפט הגולמי ירדו בעד כ-2%, הגז הטבעי זינק

בורסת הנאסד''ק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
בורסת הנאסד''ק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל בסיומו של יום תנודתי בעליות קלות, כאשר גם הדאו ג'ונס, הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו בכ-0.3% כל אחד. תשואות האג"ח של ממשל ארה"ב זינקו - תשואת האיגרת ל-10 עומדת כעת על 3.59%, וזו של השנתיים עלתה ל-4.18%.

גמידה סל  הישראלית זינקה בכמעט 40%, לאחר שה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאי, הודיע על מתן אישור שיווק לתרופה לטיפול בסרטן של החברה.

עוד בלטו בקרב הישראליות - אינוביד , ביונדווקס, אדיסט ביו, טרמור ופלייטיקה הולדינג . בצד השלילי בלטו בירידות מיי סייז, פאגאיה , דריו הלת'  ואנלייט.

אלפאבית (גוגל)  צמצמה את הירידה שלה בסופו של יום לכ-2.8%. המניה פתחה את המסחר בירידה של כ-4%, בהמשך לדיווח של ה"ניו יורק טיימס" על כך שסמסונג שוקלת לשנות את מנוע החיפוש ברירת המחדל במכשיריה לבינג של מיקרוסופט .

בשוק הסחורות החריפו ירידות המחירים של החוזים על הנפט עד לכ-2%: הנפט האמריקאי ירד ל-81 דולר לחבית, והנפט מסוג ברנט ירד ל-84.6 דולר לחבית. לצד זאת זינקו מחירי הגז הטבעי בארה"ב ביותר מ-8%.

21:00

הירידות בוול סטריט נמשכות בשיעורים של 0.2%-0.4% בשלושת מדדי המניות העיקריים, בהובלת הנאסד"ק.

לצד זאת תשואות האג"ח הממשלתיות קופצות - תשואת האג"ח ל-10 שנים עולה ב-7 נקודות ל-3.58%, ותשואת האג"ח לשנתיים מזנקת ב-9 נקודות ל-4.19%. כמו כן, הדולר מתחזק בכ-0.6% ביחס לאינדקס המטבעות.

אפל  השיקה היום חשבון חיסכון משלה, עם ריבית שנתית של 4.15%. החברה לא דורשת הפקדה או יתרה מינימלית, ומשתמשים יכולים להגדיר את החשבון מאפליקציית הארנק באייפון שלהם. יחד עם זאת, הם חייבים בכרטיס אפל (אפל קארד) כדי לפתוח את חשבון החיסכון. לאפל קארד תוכנית קאשבק שמציעה עד 3% החזר על רכישות, בשם "Daily Cash". כל התגמולים היומיים שנצברו באמצעות הכרטיס יופקדו אוטומטית לחשבון החיסכון, ומשתמשים יוכלו כמובן גם להוסיף כספים מחשבון הבנק שלהם כדי שיצברו את הריבית המדוברת.

19:10

המסחר בבורוסת אירופה ננעל במגמה מעורבת: מדד דאקס הגרמני ירד ב-0.1%, וקאק הצרפתי השיל 0.3%, בעוד שפוטסי הבריטי טיפס בכ-0.1%. מדד יורוסטוקס 50 הכלל-אירופי ירד ב-0.5%.

בוול סטריט השתנה הכיוון לשלילי, אם כי הירידות מתונות יחסית: הדאו ג'ונס יציב, ה-S&P 500 יורד ב-0.2%, והנאסד"ק נחלש ב-0.4% - כאשר בתחתית בולטות מודרנה , חבורת השבבים AMD  ו-ASML  ההולנדית וכן אלפאבית (גוגל) .

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של 1.7% במחירי הנפט הגולמי: נפט מסוג ברנט יורד ל-84.8 דולר לחבית, ונפט אמריקאי יורד ל-81.1 דולר לחבית. הזהב נחלש ב-0.7% לרמה של 1,988 דולר לאונקיה.

גם בקריפטו המגמה שלילית: הביטקוין מאבד מעל ל-3% ויורד ל-29.3 אלף דולר (עדיין גבוה בכ-3% מרמתו לפני שבוע). האת'ריום יורד ב-1% ל-2,074 דולר, ועל אף הירידה שערו גבוה ב-11% בהשוואה לשערו לפני שבוע.

18:00

הרוגע בוול סטריט נשמר עם תנודות של עד 0.1% במדדי המניות העיקריים. 

אנפייז אנרג'י  והמתחרה הישראלית סולאראדג'  בולטות בעליות חדות בראש מדד ה-S&P 500, ועוד עליות בולטות רושמות HP ודלתא איירליינס.  חברת התרופות פרומתיאוס טסה ב-70% במחזור גבוה, לאחר שחברת מרק  הגרמנית הודיעה כי תרכוש אותה בתמורה ל-10.8 מיליארד דולר. 

ענקיות הטכנולוגיה עברו לירידות קלות, שמובילה גוגל שמאבדת כ-3.5%. טסלה, אפל ואמזון עם ירידות של פחות מחצי אחוז, AMD יורדת ב-2.7%, ומטא ב-1.3%. מיקרוסופט בולטת לטובה לעומתן, אך בעלייה מתונה של כ-0.5%.

16:31

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח ללא תנודות חדות במיוחד, כאשר הדאו ג'ונס מטפס קלות, ואילו S&P 500 יציב ונאסד"ק נחלש בכ-0.1%.

טסלה , מיקרוסופט, עליבאבא  ואפל  בולטות בעליות במסחר, בעוד שגוגל מאבדת כמעט 4% (ראו בעדכון קודם). עוד בולטות לטובה מניות הבנקים, בהן צ'ארלס שוואב שפרסם דוחות, בנק אוף אמריקה  ו-M&T בנק . גם מניות הטכנולוגיה הסיניות באידו , ג'יי.די.קום  ויצרנית הרכב ניאו  מתחזקות.

בנק צ'ארלס שוואב  דיווח על רווחים טובים מהצפוי (93 סנט למניה, התחזיות היו 90 סנט) על הכנסות של 5.12 מיליארד דולר, בהתאם להערכות. גם יחס ההלוואות לעומת הפיקדונות נמוך.

בגזרת האג"ח הממשלתיות התשואות עולות, בדומה למגמה שנרשמה בסוף השבוע האחרון. תשואת האג"ח ל-10 שנים קופצת ב-5 נקודות בסיס ל-3.57%, ותשואת האיגרת לשנתיים עולה בכ-7 נקודות ל-4.17%.

16:00

מניית אלפאבית  (החברה-האם של גוגל) יורדת במסגרת המסחר המוקדם בוול סטריט בכ-4%, זאת לאחר דיווח ב"ניו יורק טיימס" שמעלה חשש לפגיעה בעסקיה של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית. לפי הדיווח, סמסונג שוקלת להחליף את מנוע החיפוש ברירת המחדל במכשיריה מזה של גוגל ל-Bing של מיקרוסופט .

ההכנסות השנתיות של גוגל מההסכם עם סמסונג עומדות על 3 מיליארד דולר. לגוגל יש עסקה דומה עם אפל, שם היקפה עומד על כ-20 מיליארד דולר בשנה. בסך-הכול, עסקי החיפוש של החברה היו שווים בשנה שעברה 162 מיליארד דולר. 

14:30

המדדים המרכזיים בבורסות אירופה נסחרים בעליות קלות. מדד פוטסי מוסיף 0.4%.

בלונדון, חברת התעופה איזיג'ט  קופצת ב-4%, ובגרמניה מניות דויטשה בנק  נופלת ב-1.5%, ומניית  אדידס  נחלשת ב-1.3%.

המסחר בחוזים עתידיים על וול סטריט עבר למגמת ירידה: החוזים העתידיים על הדאו ג'ונס יורדים ב-0.4%, ה-S&P 500 נחלש ב-0.2%, והחוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק מאבדים 0.3%.

עליות קלות בתשואות על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב: התשואה על האגרת לשנתיים מוסיפה 4 נקודות בסיס לרמה של 4.14%, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים מתקדמת ב-2 נקודות ל-3.54%.

13:15

המסחר בביטקוין מאבד את המומנטום מהשבוע שעבר, בו חצה את רף ה-30 אלף דולר למטבע. ביממה האחרונה יורד המטבע ב-1.3% ונסחר תמורת 29.9 אלף דולר ליחידה. האת'ריום נסחר תמורת 2,089 דולר ליחידה.

חזרה לימים הגדולים? מה מאיים על הנסיקה של הביטקוין

ענקית המשחקים היפנית סאגה הגישה הצעת רכישה לרוביו, יצרנית המשחק "אנגרי בירד". ההצעה של 776 מיליון אירו מגיעה תמורת החזקה מלאה במניות החברה ומעריכה את מניות החברה בשווי של 9.2 אירו ליחידה. רוביו, הנסחרת בבורסת לונדון, עולה כעת ב-18%.

לפני כחודש הודיעה רוביו כי המגעים עם פלייטיקה, במסגרתם החברה הישראלית הציעה לרכוש את החברה מפינלנד בעסקה של 690 מיליון אירו, הסתיימו ללא תוצאות.

12:05

בורסות אירופה נסחרות בעליות קלות במדדי המניות המרכזיים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות.

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציין בסקירה שפרסם כי "האינפלציה ממשיכה להוות מכשול עבור הכלכלה האירופית, היא פוגעת בכיסם של הצרכנים באזור ומאלצת את איגודי העובדים לפעול למען תיקון המצב ולהציב דרישות לשכר גבוה יותר. עם זאת, הכלכלה האירופית מראה סימנים של חזרה לשגרה, היא נראית יציבה, ומוסדותיה ממשיכים להסתגל למצב החדש. הבנק האירופי המרכזי צופה כי האינפלציה בגוש האירו תואט ל-3.5% בשנה הקרובה ול-2.9% בשנה שאחריה. בנוסף, התוצר המקומי, אמור להשתפר וצפוי להוביל לצמיחה של כ-1%".

"אינפלציית הליבה, העוקבת אחרי שינויים בטווח הארוך יותר ומחירי הבסיס של סחורות ושירותים אחרים, עלתה ב-5.7% בגוש האירו. בשנה הקודמת, עליית השכר הגיעה לקצב שיא שנתי של 5.7% בשלושת החודשים האחרונים של השנה החולפת. בנוסף, האתגר הכלכלי הדחופה ביותר של האיחוד האירופי מגיע דווקא מחוק הפחתת האינפלציה בארה"ב, המעלה את הסכנה למשיכת טכנולוגיות והשקעות מהגוש. האיחוד האירופי הגיב עם חבילת NextGenEU משלו, שנועדה להשקיע בתשתיות ולתמוך במעבר לטכנולוגיות התומכות במעבר לכלכלה נטולת פחמן", הוא כותב.

10:22

שבוע המסחר באירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המרכזיים. גם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות, בעת שהמשקיעים ממתינים לשבוע עמוס בדוחות.

באסיה ננעל יום המסחר במגמה חיובית במרבית הבורסות: מדד הנג סנג בהונג קונג רשם עלייה של כ-1.7%, בטוקיו טיפס הניקיי בכ-0.1%, ובסיאול עלה הקוספי בכ-0.2%. בורסת שנחאי עלתה בכ-1.4%.

08:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת, בפתיחת שבוע המסחר העולמי: מדד הנג סנג בהונג קונג רושם עלייה של כ-0.5%, בטוקיו רושם הניקיי ירידה קלה, ובסיאול יורד הקוספי בכ-0.2%. בורסת שנחאי עולה בכ-1%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת מגמה מעורבת. 

● למה שוק המניות בארה"ב מסרב לרדת והזיכרון הרע מ-2008

עונת הדוחות בארה"ב נכנסת לקצב גבוה השבוע ובשבוע הבא. ביום שלישי תפרסם נטפליקס תוצאות אחרי סיום המסחר, וביום רביעי טסלה. עוד יפרסמו השבוע בנק אוף אמריקה, גולדמן זאקס וג'ונסון אנד ג'ונסון ביום שלישי לפני המסחר, ענקית השבבים ASML ומורגן סטנלי ביום רביעי בצהריים, IBM לאחר המסחר, ופרוקטר אנד גמבל ביום שישי.

במסחר באג"ח של הממשל האמריקאי נרשמת יציבות כעת. בארה"ב תשואות האג"ח הממשלתיות עלו בימים חמישי ושישי. תשואת האיגרת ל-10 שנים קפצה ביומיים הללו מ-3.38% ל-3.51%, ותשואת האג"ח לשנתיים עלתה מ-3.95% ל-4.09% - עיקר העלייה ביום שישי.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב, מציין בסקירתו השבועית כי "המשקיעים בשוק האג"ח האמריקאי ממוקדים בעיקר בנתוני האינפלציה. אולם יש גורם נוסף שיכול לשחק תפקיד משמעותי. ברבעון הראשון עלה הגירעון בתקציב הממשלתי כמעט ל-7% לעומת 5.5% במחצית השנייה של 2022. העלייה בגירעון נובעת בעיקר מהגידול המהיר בהוצאות הממשלה, כאשר צד ההכנסות נמצא בקיפאון בשנה האחרונה. השפעת הגירעון על תשואות האג"ח אינה לינארית. לעתים אין השפעה לשינויים בגירעון, אך בנסיבות הקיימות של אינפלציה גבוהה, עליית ריבית והסיכון של התקלות בתקרת החוב נושא הגירעון יכול להפוך לסיכון משמעותי".

 בשוק הפורקס העולמי נפתח שבוע המסחר כשהדולר מתחזק בשיעורים קלים של 0.1%-0.2% מול האירו, הליש"ט והין היפני.

החוזים על הנפט הגולמי יציבים: מחירה של חבית נפט אמריקאי עומד על 82.5 דולר (לאחר עלייה של 3.5% בשבוע שעבר וזינוק של כ-22% בתוך חודש), ומחיר נפט מסוג ברנט עומד על 86.3 דולר לחבית. 

הזהב יציב סביב 2,020 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות: הביטקוין נסחר סביב 30 אלף דולר, והאת'ריום נסחר סביב רמה של 2,090 דולר.