בורסות עולם | סיקור שוטף

ירידות בנעילה בוול סטריט; טסלה צנחה בכ-10% לאחר הדוחות

מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.8%, מדד ה-S&P 500 נחלש בכ-0.6%, והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.3% • הרווח של ענקית הרכב החשמלי האמריקאית טסלה צנח ב-24% לאחר הפחתות המחירים בעולם • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק רשם ירידה של כ-0.8%, מדד ה-S&P 500 נחלש בכ-0.6%, והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.3%.

מניות יצרניות הרכבים החשמליים טסלה , ניאו  וריביאן  רשמו ירידות חדות לאחר שטסלה פרסמה דוחות ועל רקע מלחמות המחירים בתחום. גם פורד  ו-GM  איבדו גובה.

21:33

הירידות בוול סטריט מתחזקות. מדד הנאסד"ק רושם ירידה של כ-0.7%, מדד S&P 500 נחלש בכ-0.5% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.3%. 

מניות לאם ריסרצ'  ו-לאס וגאס סנדס  מזנקות בעקבות דוחות טובים שפרסמו שתי החברות. מנגד, איי.טי אנד טי  צונחת לאחר הדוחות.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות חדות לייבפרסון , ווקמי , צים וטבע. מנגד, סטיקספיי קומיוניקיישנס  מזנקת במחזור גדול.

20:15

הירידות בוול סטריט מתמתנות. מדד הנאסד"ק רושם ירידה מזערית, מדד S&P 500 נחלש בכ-0.2% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.1%.

מניית סאנלייט (סימול: SUNL) מזנקת ב-100% במחזור גבוה על רקע דיווח בסוכנות בלומברג כי חברת פאגאיה  שוקלת לרכוש את השליטה בחברה. מוקדם יותר דיווחנו כי פאגאיה הישראלית מגייסת 75 מיליון דולר מאחת המשקיעות הוותיקות בה, קרן Oak מארה"ב, ומתכננת להשתמש בכספי הגיוס למיזוגים ורכישות.

18:50

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת. מדד הדאקס רשם ירידה של כ-0.6%, הפוטסי נותר יציב ומדד הקאק ירד בכ-0.1%. 

בוול סטריט ירידות קלות. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.4%, מדד S&P 500 נחלש בכ-0.3% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.2%.

עליות בולטות רושמות בין השאר לאס וגאס סנדס , די.אר הורטון  ו-קוסטקו וולסייל . גם נטפליקס  ואפלייד מטריאלס  בולטות בעליות.

17:07

מתמתנות הירידות בניו יורק. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.5%, מדד S&P 500 נחלש בכ-0.6% וגם והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.6%.

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות של יותר מ-1% טבע , לייבפרסון , צים , קורנית דיגיטל  ואלביט מערכות .

בשוק הסחורות נרשמו ירידות של כ-2% במחירי הנפט אתמול והיום ממשיכים המחירים לרדת בעוד כ-1%. הברנט יורד ל-81.4 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-77.5 דולר.

מאקרו ארה"ב: מכירות של בתים מיד שנייה הסתכמו ב-12 החודשים האחרונים בכ-4.44 מיליון יחידות, לעומת צפי ל-4.5 מיליון יחידות. בחודש שעבר נרשמה ירידה של 2.4% במכירות לעומת צפי לעלייה של 5%. 

מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים רשם ירידה של 1.2% בחודש שעבר, לעומת צפי לירידה של 0.7%. 

16:31

יום המסחר בוול סטריט התחיל במגמה שלילית. מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.9% והדאו ג'ונס נסוג בכ-0.5%. 

טסלה  צונחת ב-8%. יצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם רשמה הכנסות של 23.33 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על 23.21 מיליארד דולר ועלייה של 24% בהשוואה לשנה שעברה. הרווח המתואם למניה עמד על 85 סנט, בהתאם לתחזיות בשוק. הפחתות המחירים הרבות קיצצו את הרווח הנקי הרבעוני של טסלה ב-24% והוא הסתכם ב-2.51 מיליארד דולר.

במקביל לטסלה רושמות מניות ג'נרל מוטורס  ופורד  ירידות חדות, לצד ריביאן  וניאו , ככל הנראה על רקע המשך הוזלות המחירים האגרסיביות של טסלה. 

גם איי.טי אנד טי  רושמת ירידה חדה של כ-6% לאחר שהחברה פרסמה דוחות מאכזבים.

15:35

מאקרו ארה"ב: התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו בשבוע שעבר על כ-245 אלף, בכ-5,000 מעל הצפי. מדד ה"פילי פד" עמד על 31.3- נק' לעומת צפי לרמה של 19- נק'.

15:25

חברת הפינטק הישראלית פאגאיה  מגייסת 75 מיליון דולר מאחת המשקיעות הוותיקות בה, קרן Oak מארה"ב, ומתכננת להשתמש בכספי הגיוס למיזוגים ורכישות. ההשקעה מתבצעת במניות בכורה המירות שיונפקו לקרן, במחיר המרה של 1.25 דולר המשקף פרמיה של 36% על המחיר בנאסד"ק. בחברה מציינים שההשקעה תחזק את יכולתה לבצע רכישות אסטרטגיות, כאשר אחד התחומים שעשויים לעניין אותה הוא תחום האשראי לאנרגיה סולארית.

14:35

פיליפ מוריס  דיווחה על רווח למניה של 1.38 דולר, בהשוואה לציפיות השוק של 1.35 דולר.

אמריקן אקספרס  לא עמדה בתחזיות עם רווח למניה של 2.4 דולר, בהשוואה לתחזית של 2.66 דולר. 

13:35

מלבד טסלה, גם IBM  פרסמה דוחות אמש. הרווחים עלו על הציפיות אך היא פספסה בהכנסות. הרווח המתואם עמד על 1.36 דולר (התחזיות היו 1.26 דולר למניה) וההכנסות הסתכמו ב-14.25 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-14.35 מיליארד דולר. ההכנסות היו גבוהות בפחות מחצי אחוז בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הרווח הנקי צמח ב-26% ל-927 מיליון דולר.

11:45

זירת המסחר המוקדם בוול סטריט נפתחה וטסלה  מרכזת עניין וצונחת בקרוב ל-8% לאחר הדוחות (ראו בעדכונים קודמים). גם יתר ענקיות הטכנולוגיה מושפעות מהמומנטום השלילי, בהן אפל שנסוגה ב-1%, אנבידיה שיורדת ב-1.4% ואמזון שמשילה 1.2%.

פחות מחודשיים חלפו מאז שחברת הטכנולוגיה הישראלית האב סקיוריטי  החלה להיסחר בנאסד"ק, וכעת נודע שבחברה בודקים האם המייסד והמנכ"ל לשעבר אייל משה מעל בכספי החברה. לצורך זה אף נשכר חוקר פרטי, שהציג לחברה נתונים מחקירתו, ובשלב זה החברה ממשיכה לבדוק זאת על מנת לבסס את הנושא ולבחון האם כל ההוצאות שבוצעו בשנים האחרונות היו אכן לצרכי החברה.

בהונג קונג ננעל המסחר ביציבות ומדד הנג סנג רשם עלייה מזערית של פחות מ-0.1%.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות קלות. מדד דאקס בפרנרפורט משיל כ-0.3% מערכו ואילו קאק הצרפתי ופוטסי הבריטי רושמים ירידה של פחות מ-0.1%. יורוסטוקס 50 הכלל אירופי לעומת זאת, מטפס בכ-0.1%.

באסיה ננעל מדד ניקיי היפני בעלייה של 0.1%, בשנגחאי צומצמה הירידה לכ-0.1% ובורסת שנזן נפרדה מ-0.5%. בהונג קונג, שם עדיין מתקיים מסחר, עולה מדד ההנג סנג בכ-0.3%.

בוול סטריט נמשכת המגמה השלילית בחוזים העתידיים על המדדים, בשיעורים מתונים יחסית של 0.1%-0.5%. טסלה , החברה השביעית בגודלה מבחינת שווי שוק בבורסה האמריקאית (ושמינית בגודלה בעולם, אם ארמקו הסעודית נכנסת לרשימה), צנחה ב-6% במסחר המאוחר וצפויה לגרור מטה את המדדים.

08:00

בורסות אסיה מתנהלות במגמה מעורבת בשעה זו. מדד ניקיי בטוקיו עולה ב-0.2% ובסידני והונג קונג נרשמות עליות של 0.1%. לעומת זאת מדד שנגחאי בסין יורד ב-0.7% וגם בסיאול מדד הקוספי מאבד גובה.

מחכות לרגע האחרון: למה רוב החברות בבורסת ת"א מתעכבות עם פרסום הדוחות
בעלי ההון שזונחים את הנדל"ן והבורסה בת"א לטובת השקעות בדולר ובחו"ל  
כשהדוקטור של הקנאביס נפגש עם הערת "עסק חי" בדוחות: מה עובר על פנאקסיה 

בסין, ריבית הפריים על הלוואות בבנק סין נותרה ללא שינוי, כצפוי, בשיעור של 3.65%. ביפן נרשם נתון יבוא טוב ממה שהחזאים העריכו (4.3% לעומת צפי של 2.6%, בקצב שנתי) ואילו הייצוא עלה ב-7.3% בלבד כאשר הצפי היה שיעלה ב-11.4%. מדובר בירידה בהשוואה לחודש פברואר בשני המקרים, אז היבוא עלה ב-8.3% והיצוא ב-6.5%.

עוד פורסם הבוקר שהאינפלציה ברבעון הראשון בניו זילנד התקררה ל-6.7% בקצב שנתי, נמוך מהתחזיות שצפו מדידה של 7.1% ונמוך מנתון הרבעון הקודם (7.2%). ברבעון הראשון לבדו עלה המדד ב-1.2%, מתחת לתחזיות שצפו שיעור עלייה של 1.7%.

בוול סטריט החוזים העתידיים רושמים ירידות קלות של 0.1% עד 0.4% לאחר נעילה יציבה אמש. הנאסד"ק ו-S&P 500 ננעלו ללא שינוי, הדאו ג'ונס ירד ב-0.2%. תשואות האג"ח של ארה"ב המשיכו לעלות אתמול, כאשר תשואת האג"ח לשנתיים קפצה ב-6 נקודות ותשואת האיגרת לעשור עלתה בכ-3 נקודות. הבוקר נרשמות ירידות קלות בתשואות, והן נסוגות ל-4.24% ו-3.59% בהתאמה.

טסלה  פרסמה אמש את דוחותיה לאחר סיום המסחר וצנחה ב-6% במסגרת המסחר המאוחר. יצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם רשמה הכנסות של 23.33 מיליארד דולר, מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על 23.21 מיליארד דולר ועלייה של 24% בהשוואה לשנה שעברה. הרווח המתואם למניה עמד על 85 סנט, בהתאם לתחזיות בשוק. הפחתות המחירים הרבות קיצצו את הרווח הנקי הרבעוני של טסלה ב-24% והוא הסתכם ב-2.51 מיליארד דולר.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות חדות: הביטקוין צונח ב-4.2% לרמה של 28.9 אלף דולר, כשבוע לאחר שהצליח לחצות את רף ה-30 אלף דולר למטבע, והאת'ריום נחתך ב-6.5% ונסחר סביב 1,950 דולר.

בשוק הסחורות נרשמו ירידות של כ-2% במחירי הנפט אתמול והבוקר ממשיכים המחירים לרדת בעוד כ-1%. הברנט יורד ל-82.4 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-78.3 דולר.

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מעריך כי הודו תהנה מהפיצול הגיאו פוליטי בין סין לארה"ב ותהיה יעד מעניין להשקעה.

"המעבר מהעדפת עלות להעדפת חוסן הואץ על ידי המתיחות בין ארה"ב לסין, מגפת הקורונה ופלישת רוסיה לאוקראינה. כתוצאה מכך מדינות רבות נותרות ניטרליות כדי להימנע מבחירה בין סין לארה"ב. אם שרשראות אספקה ​​גלובליות והשקעות יתפצלו, השווקים המתעוררים יתחלקו לשלוש קבוצות: הראשונה כוללת כלכלות מתועשות מאוד כמו דרום קוריאה, שחשובות לרשתות אספקת טכנולוגיה גלובליות. קבוצה שנייה של יצואניות משאבי טבע, כולל ערב הסעודית, עשויה לנסות להישאר חסרת שיוך גושי ולהתמקד בפיתוח ארוך טווח ובשמירה על מחירים יציבים. הקבוצה השלישית תכלול מדינות שכבר נמשכות לעבר גוש ספציפי אך מחפשות תמריצים חזקים יותר, כמו הודו ומדינות דרום - מזרח אסיה", כותב מונייה.

"הפיצול הגיאו-כלכלי אמור לקצר את שרשראות האספקה ​​לאורך זמן ולאפשר ליצרנים להגיב מהר יותר לביקוש הצרכני המשתנה. עם זאת, הוא עשוי להשאיר את מצב התחרות סטטי ולהוביל לפערי מחירים בין מוצרים דומים באזורים השונים. הנהנות הצפויות ממגמה זו הן הודו, אינדונזיה, וייטנאם, מקסיקו ופולין, שקרובות לגוש בהנהגת ארה"ב.

"לדעתנו, הגמישות האסטרטגית, הגודל והגיוון של השוק בהודו הופכים אותה ליעד סביר להשקעה, במיוחד מכיוון שיש לה גם השקעות הון סיכון משגשגות במגזר הטכנולוגי. ארבעת השווקים האחרים עשויים להציע חשיפות שימושיות לתיקים מסוימים והעדפות משקיעים שונות, אך דורשים מעקב צמוד", הוא מסכם.