סוכנות הדיגיטל לידרס משיקה מערכת AI לזיהוי משפיענים ברחבי העולם

מדובר במערכת המזהה משפיענים באינסטגרם, בטיקטוק, יוטיוב, טוויץ' ובטוויטר; מנתחת את קהל העוקבים שלהם, את תחומי העניין, דמוגרפיה ופסיכוגרפיה; ומדרגת את המשפיענים לפי כמות המכירות שייצרו

ערן ניזרי ויונתן עראמי, מייסדי לידרס / צילום: באדיבות לידרס
ערן ניזרי ויונתן עראמי, מייסדי לידרס / צילום: באדיבות לידרס

קבוצת הדיגיטל הישראלית לידרס משיקה את InfluencerMarketing.AI - כלי בינה מלאכותית המאפשר חיפוש, זיהוי וניתוח של משפיענים בכל העולם.

מדובר במערכת המזהה משפיענים באינסטגרם, בטיקטוק, בטוויץ ובטוויטר; מנתחת את קהל העוקבים שלהם, את תחומי העניין, דמוגרפיה ופסיכוגרפיה (פילוח צרכנים לפי פעילויות, אמונות, עמדות ודעות המובילות לתהליכי קבלת החלטות של צרכנים); ומדרגת את המשפיענים לפי כמות המכירות שייצרו. 

מאימפריית מכוני כושר לסף פשיטת רגל: השאלות הפתוחות על פרשת שר פיטנס 
האסטרטגיה של בארנס אנד נובל: חוזרת להתמקד בספרים ופותחת 30 סניפים חדשים 

החברה מציעה למפרסמים שלוש חבילות, לפי מדרגות תשלום: 99 דולר לחודש תמורת זיהוי של 50 משפיענים; 499 דולר תמורת 350 משפיענים; ו-999 דולר בחודש ללא הגבלה. בנוסף, היא תעניק שבוע חינם לרגל ההשקה.

במקביל, כל משפיען מקבל "דשבורד" המציג בזמן אמת את מצב המכירות כתוצאה מפעילותו - מעין תמריץ שנועד לעודד אותו לייצר תוכן נוסף עבור המותג שעמו הוא עובד.

300 מיליון משפיענים

"התחלנו לפתח את הטכנולוגיה עוד ב-2017, מתוך צורך פנימי שלנו כמשרד פרסום דיגיטלי שעובד עם משפיעני רשת בכל העולם. הטכנולוגיה סורקת רשתות חברתיות, ומזהה משפיענים בעלי 2,000 עוקבים ומעלה, כאשר בסך-הכול מדובר בכ-300 מיליון משפיענים", מסביר ערן ניזרי, מבעלי לידרס. "אנחנו יודעים מה רמת האינגייג'מנט והמכירות אצלם, מי העוקבים שלהם ובמה העוקבים האלה מתעניינים, וזה דאטה בייס עצום".

קבוצת לידרס הוקמה ב-2009 על-ידי ניזרי ויונתן עראמי, היא מעסיקה 30 עובדים ופועלת גם בספרד, בגרמניה, בארה"ב, בתאילנד, בקנדה, בבריטניה ועוד. בין המותגים שכבר משתמשים בטכנולוגיה שלה נמנים קוקה-קולה, אסתי לאודר, מותג האופנה Boohoo, אתר הביוטי Cosonova ועוד.

"המערכת כבר מתורגמת ל-11 שפות, כולל אנגלית, צרפתית, סינית וערבית", מספר ניזרי. "הפוקוס שלנו הוא לא רק על מותגים, אלא גם על אתרי איקומרס: יש מעל 2 מיליון אתרים חדשים כאלה רק מאז תקופת הקורונה". 

מוכרים גם למתחרים

בישראל פועלות מספר סוכנויות משפיענים גדולות, חלקן החלו אף הן לעבוד עם בינה מלאכותית - יפעת מידע תקשורתי, למשל, יודעת לזהות בעזרת כלי AI אם משפיען עובד עם מותג מסוים ולתמחר את הפעילות שלו.

לדברי המנכ"ל מני אברהמי, החברה יודעת כמה משפיען קיבל עבור קמפיין, ומה היו החשיפות שלו. היא מנטרת את כל הרשתות החברתיות בישראל, אך מתמקדת בטיקטוק ובאינסטגרם, מתך זיהוי שאלה הפלטפורמות הרלוונטיות ביותר למשפיענים בארץ. 

בלידרס, לעומת זאת, מכוונים לזירה הבינלאומית ומציעים ניטור רחב יותר של הפעילות. "נמכור את המערכת שלנו לסוכנויות משפיענים, משרדי פרסום ויחסי ציבור בכל העולם, כולל ישראל", אומר ניזרי.

למה לך להתחרות בעצמך?
"ככל שיהיו יותר משתמשים במערכת, נוכל לשפר אותה. חוץ מזה, כסוכנות אנחנו טובים בזכות הקריאייטיב והאנשים שלנו, ולא רק בזכות הטכנולוגיה".