צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים: הרווח הנקי עלה ב-7%

הדוח הרבעוני הראשון לשנת 2023 של חברת הסייבר הישראלית מראה על מצב חיובי, למרות שהחברה לא עקפה את תחזית האנליסטים בהכנסות • המנכ"ל גיל שויד: "ההאטה הכלכלית הובילה למחזורי מכירה ארוכים יותר, אך ההכנסות החוזרות נותרו חזקות"

גיל שויד, מנכ''ל צ'ק פוינט / צילום: תמר מצפי
גיל שויד, מנכ''ל צ'ק פוינט / צילום: תמר מצפי

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  פתחה באופן חיובי את שנת 2023, כשעקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח על אף הכנסות מעט נמוכות יותר מהתחזיות.

החברה, בניהולו של גיל שויד, רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 566 מיליון דולר, צמיחה של 4.3% ביחס לרבעון המקביל ב-2021, ובעוד שהאנליסטים ציפו לכ-569 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי Non-GAAP בסך 218 מיליון דולר, עלייה של 7% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי למניה הגיע ל-1.8 דולר, גבוה ב-6 סנטים מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) עמד על 184 מיליון דולר, לעומת 169 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בכירי הפינטק שהתמקמו בראש טבלת השכר ומי המנכ"ל שקיבל 45 מיליון דולר במזומן | בדיקת גלובס
הלקוחות נוטשים ועסקת טאואר תקועה: 3 הערות על ההפסד הגדול בתולדות אינטל
הקפיטליזם של מפא"י והתעשייה הצבאית: כך הוקמה אומת הסטארט-אפ

צ'ק פוינט ייצרה ברבעון הראשון 386 מיליון דולר ובסיום הרבעון היו לה בקופה מעל 3.6 מיליארד דולר. החברה נהנתה מהכנסות מימון גבוהות יחסית של כ-19 מיליון דולר בזכות עליית הריבית. במהלך הרבעון החברה רכשה מניות של עצמה תמורת 325 מיליון דולר, במחיר ממוצע של כ-125 דולר למניה. כיום מחיר המניה הוא כ-127 דולר ומשקף לחברה שווי שוק של 16 מיליארד דולר. המניה עולה במסחר המוקדם על וול סטריט בכ-0.3%.

התחזית השנתית נותרה ללא שינוי. ברבעון השני צ'ק פוינט צופה הכנסות של 570-605 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 1.85-1.95 דולר למניה. באמצע טווח התחזית, ההכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים אך הרווח גבוה מהן.

"ההאקרים לא מאטים, וישראל נמצאת ברמת שיא של התקפות"

"אנחנו מרוצים מהתוצאות הפיננסיות שלנו, שכללו צמיחה של 15% ברווח הנקי למניה וצמיחה של 13% בהכנסות מנויי האבטחה", אמר המנכ"ל גיל שויד. "ההאטה הכלכלית הובילה למחזורי מכירה ארוכים יותר, אך ההכנסות החוזרות נותרו חזקות".

במסיבת עיתונאים וירטואלית שערכה החברה אמר שויד כי צ'ק פוינט ממשיכה לראות סביבת התקפות סייבר ערה מאוד. "ההאקרים לא מאטים, וישראל נמצאת ברמת שיא של התקפות, עם התקפות יותר ויותר מתוחכמות", אמר שויד. "ההתקפות על ישראל מאוד מתוחכמות. ראינו התקפות כופר על ארגונים כמו הטכניון, שממפות את הארגון ולא רק גורמות נזק, אלא גם מנוהלות היטב. ראינו גם הרבה התקפות DDoS (מניעת שירות) בהיקפים ורמות תחכום שלא ראינו כמותם. חלק מהתוקפים הם ארגוני פשע, וחלק עם מוטיבציות לאומיות".

בנוגע למצב הכלכלי אמר שויד כי "אנחנו לא יכולים להתעלם מכך שהסביבה מאוד מאתגרת מבחינת הכלכלה. לקוחות לא ממהרים לחדש מוצרים. בנסיבות האלה, לא טריוויאלי שהצגנו תוצאות פיננסיות מצוינות". שויד הוסיף כי בכל מקרה, אבטחת סייבר היא לא "nice to have" ולכן ההזדמנות בפני החברה גדולה.

נזכיר שברבעון הקודם צ'ק פוינט פרסמה את התחזית השנתית שלה, לפיה ב-2023 היא תצמח בכ-4% ל-2.34-2.51 מיליארד דולר, ותציג רווח נקי Non-GAAP של 7.7-8.3 דולר למניה, עלייה לעומת 2022.

המשבר בהייטק רחוק מהשיא

היום פרסמה רשות החדשנות נייר עמדה חריג ובו התריעה בנוגע להשלכות של יוזמת החקיקה המשפטית על ההייטק הישראלי, ובין היתר ציינה שרוב הסטארט-אפים הישראלים החדשים נרשמו בחו"ל. שויד נשאל על כך ואמר כי "ישראל צריכה לעשות את המקסימום כדי שכלכלת ההייטק תמשיך להצליח. חלק מהדברים קשורים בהחלט למצב בישראל, וישראל צריכה להתמודד עם זה ולראות איך מתקנים את זה - בשביל המשק, ולא בשביל ההייטק".

באופן כללי יותר שויד מעריך שהמשבר בהייטק (לאו דווקא ספציפית בישראל) עוד רחוק משיאו. "יש שינוי בסביבה העסקית, ויש מגמה של התפכחות עסקית - מעבר למודלים של מכירות ורווח. זה היה צפוי מזה שנים רבות, אבל כשזה מגיע זה תמיד נראה כמו הפתעה". לדבריו, צ'ק פוינט מסתכלת על יעדים לרכישה, אם כי השוויים של החברות לא ירדו הרבה. "ברור שתהיה קונסולידציה בתעשייה", אמר שויד.