בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; החשש ממשבר נוסף הפיל את מניות הבנקים

מדד הבנקים האזוריים KBW צנח ב-4.6% • מדד הנאסד"ק רשם ירידה של 1.1%, הדאו ג'ונס ירד בשיעור דומה, וה-S&P 500 ננעל בירידה של כ-1.2% • בורסות אירופה ננעלו בירידות של 1.3%-1.7% • החוזים על הנפט הגולמי צנחו בכ-5% ומשכו למטה את מניות האנרגיה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה שלילית בניו יורק. מדד הנאסד"ק רשם ירידה של 1.1%, הדאו ג'ונס ירד בשיעור דומה, וה-S&P 500 ננעל בירידה של כ-1.2%. מדד הבנקים האזוריים KBW צנח ב-4.6% על רקע חששות המשקיעים מהתחדשות משבר הבנקאות ומשיכת פיקדונות מהבנקים הקטנים והבינוניים.

בלטו בירידות פאק-ווסט בנקורפ , וולס פארגו , ווסטרן אליאנס בנקורפ , בנק אוף אמריקה ו-יו.אס בנקורפ .

בקרב המניות הישראליות בלטו בירידות, בין השאר,  פייבר , לייבפרסון , נייס , סלינה ורדהיל.

21:45

מתמתנות הירידות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק נסוג בכ-1%, הדאו ג'ונס יורד ב-1.3% ומדד S&P 500 רושם גם הוא ירידה של כ-1.3%.

החששות מהתחדשות משבר הבנקים בארה"ב משפיעים על המסחר. המניות של PacWest ו-Western Alliance נחתכות ב-20%-25% כל אחת, מה שמחדש את הלחץ על המשקיעים למכירת מניות של הסקטור כולו מחשש לאפקט דומינו נוסף. המסחר במניות אלו אף הופסק במהלך היום בצל הירידות החדות.

במקביל לירידות במניות, נרשמות עליות חדות באג"ח ותשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב יורדות. תשואת האיגרת ל-10 שנים יורדת בכ-13 נקודות בסיס ל-3.44%. התשואה על האג"ח לשנתיים צונחת ב-15 נקודות לכ-3.98%. 

בזירת המסחר בסחורות רושמים החוזים על הנפט הגולמי ירידות חדות של כ-5% ואילו הזהב מטפס ב-1.6%.

20:00

מגמה שלילית בוול סטריט. מדד הנאסד"ק נסוג בכ-1.2%, הדאו ג'ונס יורד ב-1.5% ומדד S&P 500 רושם ירידה של 1.4%.

"אנו מעריכים שהמשקיעים מודאגים בנוגע ליציבות מערכת הבנקאות, בעיקר בנקים קטנים ובינוניים. בנוסף יש דאגות בנוגע לתקרת החוב של ארה"ב ונוסיף לזה את הדריכות לקראת הודעת הפד מחר אז הסנטימנט שלילי וחלק מהמשקיעים מעדיף לממש רווחים לאחר העליות שנרשמו לאחרונה", אמר ל-CNBC גרג באסוק ( Greg Bassuk ), מנכ"ל חברת AXS השקעות. 

הנפט צונח ומנגד הזהב עולה ב-1.6% לרמה של 2,025 דולר לאונקיה ובמקביל רושמות מניות הסקטור עליות חדות, ביניהן אגניקו איגל מיינס , באריק גולד  וניומונט .

19:00

הירידות בוול סטריט מתחזקות. מדד הנאסד"ק נסוג בכ-1.3%, הדאו ג'ונס יורד ב-1.5% ומדד S&P 500 רושם ירידה של 1.6%.

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 1.3%-1.7%.

החוזים על הנפט הגולמי צונחים ביותר מ-4% ומושכים למטה את מניות האנרגיה. אקסון מובייל , שברון  ואוקסידנטל פטרוליום  בולטות בירידות חדות.

גם סקטור הבנקים רושם ירידות חדות, לקראת הודעת הפד מחר. וולס פארגו , ווסטרן אליאנס בנקורפ , פאק-ווסט בנקורפ , זיונס בנקורפוריישן  ומניות קיקורפ  ובנק אוף אמריקה בולטות באדום.

17:05

ירידות קלות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.5%, הדאו ג'ונס יורד בשיעור דומה ומדד S&P 500 יורד בכ-0.4%. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בירידות פייבר , סנטינל וואן , קורנית דיגיטל  ומאנדיי.

מניית רי אוטומוטיב  מזנקת לאחר שהחברה חשפה היום את P7-C, משאית בינונית במשקל של עד 7.5 טון המציעה עיצוב תא נוסעים חדש שנבנה על הפלטפורמה החשמלית המודולרית P7. עוד מעדכנת החברה על הצטרפותן של מפיצות חדשות לרשת המפיצים המורשים של REE ועל השלמה מוצלחת של כיול מערכות הליבה שלה X by Wire במסגרת מבחני חורף בשבדיה, צעד נוסף לקראת השלמת הדרישות הרגולטורית בארה"ב העתידים להסתיים בראשית הרבעון הרביעי לשנת 2023.

16:33

ירידות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדד הנאסד"ק נסוג בכ-0.2% והדאו ג'ונס יורד בכ-0.4%. 

מניות טסלה , מיקרוסופט  ואפל רושמות עליות. מנגד, אנבידיה יורדת קלות ו-BP  צונחת לאחר שפרסמה דוחות מאכזבים.

15:00

אובר  מזנקת ב-9% במסחר המוקדם לאחר שדיווחה על תוצאות הרבעון הראשון שגברו על ציפיות האנליסטים להכנסות. ההפסד למניה עמד על 8 סנט - סנט אחד פחות מהתחזיות - על הכנסות של 8.82 מיליארד דולר (כשהצפי היה 8.72 מיליארד דולר).

גם ענקית התרופות והחיסונים פייזר  פרסמה דוחות. הרווח המתואם למניה עמד על 1.23 דולר - הרבה מעל התחזיות לרווח של 98 סנט למניה, וגם בהכנסות היא עקפה את התחזיות, והן הסתכמו ב-18.28 מיליארד דולר, לעומת הערכות של 16.59 מיליארד דולר.

13:50

המסחר בבורסות אירופה עבר למגמה שלילית לאחר פרסום נתוני האינפלציה. מדד דאקס יורד ב-0.2%, קאק ב-0.4% ויורוסטוקס 50 הכלל אירופי ב-0.3%. מדד פוטסי הבריטי נותר יציב.

בוול סטריט נרשמת מגמה מעורבת במסחר על החוזים. החוזים על הדאו ג'ונס יורדים ב-0.2% וחוזי ה-S&P 500 משילים 0.1%, בעוד שהחוזים על מדד הנאסד"ק עולים בכ-0.1%.

בבית ההשקעות אופנהיימר התייחסו לדוחות צ'ק פוינט , שהעידו על החמצת התחזיות בהכנסות ובהזמנות billings ועל המשך האטה בקצב הצמיחה. "הנהלת החברה ציינה סביבת מאקרו מאתגרת בתור הגורם המרכזי המוביל להתארכות מחזורי מכירה ודחיית שדרוג מוצרים. לעומת זאת, פעילות המנויים האחראית על כ-40% מסך הכנסות צ'ק פוינט, ממשיכה בקצב צמיחה דו-ספרתי, על רקע צמיחה חזקה במיוחד לפתרונות Cloudguard ו-Harmony ולפלטפורמת אינפיניטי. הנהלת צ'ק פוינט שמרה על תחזיותיה לשנת 2023, אך אנו נותרים בעמדה זהירה לגבי המשך השנה, ובכך מותירים את המלצת Perform ללא מחיר יעד", כתבו כלכלני בית ההשקעות.

12:00

מאקרו אירופה: הנתון הראשוני לחודש אפריל של מדד המחירים לצרכן בגוש האירו התפרסם. שיעור האינפלציה השנתי טיפס מ-6.9% במרץ ל-7%, בהתאם להערכות המוקדמת, כאשר העלייה החודשית הסתכמה ב-0.7%, מעט נמוך מהתחזיות. מדד הליבה, שלא כולל את מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים, ירד מ-5.7% בחודש הקודם לקצב שנתי של 5.6%, אך עלייה חודשית של 1% ברמות המחירים מעידה על "דביקות" האינפלציה בגוש. המדד המשולב (HICP), שמשקף את האינפלציה ההרמונית במדינות גוש האירו לאחר האחדה והתאמה, עמד על 7.3% בקצב שנתי - נמוך בשתי עשיריות האחוז מנתון מרץ ומתחזיות האנליסטים.

באסיה נרשמה נעילה חיובית במרבית הבורסות שפעלו היום. מדד ניקיי בטוקיו עלה ב-0.1%, הנג סנג טיפס ב-0.2% וקוספי ב-0.9%. באוסטרליה ירד מדד הדגל ASX200 ב-0.9% לאחר העלאת הריבית המפתיעה של הבנק המרכזי.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח ביציבות, לאחר שהיו בחופשה אתמול לרגל יום הפועלים. מדד דאקס הגרמני בולט בעלייה של כ-0.8% ואילו פוטסי הבריטי עולה ב-0.1% וקאק יורד ב-0.1%. יורוסטוקס 50 הכלל אירופי עולה ב-0.2%.

ענקית האנרגיה הבריטית BP  דיווחה על רווח של 4.96 מיליארד דולר ברבעון הראשון, ירידה בהשוואה לרווח של 6.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2022, וזאת בשל ירידת מחירי הנפט הגולמי במהלך הרבעון. האנליסטים ציפו שתדווח על רווח של 4.3 מיליארד דולר, כך שמדובר בהפתעה לטובה. החברה הודיעה על רכישה חוזרת נוספת של מניות בסך 1.75 מיליארד דולר, שהיא מצפה להשלים לפני פרסום תוצאותיה לרבעון השני בתחילת אוגוסט. עוד עדכנה כי ב-28 באפריל השלימה רכישה חוזרת של מניות ב-2.75 מיליארד דולר, שעליה הכריזה בעבר.

בוול סטריט נרשמות עתה עליות של עד 0.2% במסחר על החוזים, בהובלת הנאסד"ק.

08:05

באסיה המסחר חלקי (בורסות סין בחופש), ונרשמות עליות קלות למדדי ניקיי היפני, הנג סנג בהונג קונג והקוספי בסיאול. בסידני לעומת זאת נחלש מדד הדגל ב-0.7% לאחר שהבנק המרכזי באוסטרליה העלה את הריבית ל-3.85%, בעוד התחזיות בשוק היו שהיא תיוותר ללא שינוי בשיעור של 3.60%.

בשעה 12:00 שעון ישראל יתפרסם נתון ראשוני לחודש אפריל של מדד המחירים לצרכן בגוש האירו. על פי התחזיות, המדד יעלה מקצב שנתי של 6.9% במרץ ל-7%, כאשר העלייה החודשית צפויה להיות גבוהה ולהסתכם ב-0.9%. מדד הליבה, שלא כולל את מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים, צפוי להיוותר באותו קצב שנתי כמו בחודש הקודם (5.7%), לצד עלייה חודשית של 1.1% ברמות המחירים. המדד המשולב (HICP), שמשקף את האינפלציה ההרמונית במדינות גוש האירו לאחר האחדה והתאמה, צפוי להסתכם ב-7.5% בקצב שנתי - כמו בחודש מרץ.

המשפחה שאספה עשרות דירות בתל אביב מנסה שוב לגייס חוב בבורסה
השקעה בזהב: חשיפה לסחורה שרושמת שיאים בתקופות של אי ודאות בשווקים  
ענקיות הטק מסתערות על ה־AI והעובדים משלמים את המחיר | ניתוח

הבוקר החוזים העתידיים על מדדי המניות בארה"ב נסחרים ביציבות, לאחר שאתמול נותר ה-S&P 500 כמעט ללא שינוי, בעוד שנאסד"ק ודאו ג'ונס נסוגו ב-0.1%. תשואות האג"ח הממשלתיות זינקו אמש, כאשר תשואת האיגרת ל-10 שנים קפצה ב-14 נקודות בסיס ל-3.59%. הבוקר היא נחלשת ל-3.55% בעוד שתשואת האג"ח לשנתיים ללא שינוי מהותי ועומדת על 4.13%.

חברת ננוקס  הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק מאז אוגוסט 2020, הודיעה אמש על קבלת אישור שיווק מה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, למכשיר הרנטגן שלה, שאמור לספק חלופה זולה, ניידת ודלת קרינה למכשירי רנטגן קיימים. המניה זינקה בתגובה בקרוב ל-70%, לשווי של כ-570 מיליון דולר. שוויה עדיין נמוך משמעותית מהשווי בהנפקה (800 מיליון דולר אחרי הכסף) ובהשוואה לשיא לפני כשנתיים, אז נסחרה סביב שווי שוק של 3.5 מיליארד דולר.

בשוק הנפט הגולמי המסחר יציב הבוקר לאחר שאמש נרשמו ירידות של עד כ-2% במחירי החוזים - שהתמתנו לקראת סיום יום המסחר. חבית נפט מסוג ברנט נסחרת במחיר של 79.3 דולר ונפט אמריקאי במחיר של 75.8 דולר. מחיר הזהב ללא שינוי, 1,981 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נרשמו אתמול ירידות חדות של כ-5% בשווי המטבעות הפופולריים, וגם הבוקר המגמה שלילית. הביטקוין יורד כעת בכ-2% ל-27.9 אלף דולר (עדיין גבוה בכ-2% בהשוואה לרמתו לפני שבוע) והאת'ריום מאבד כ-1% ונסחר סביב 1,828 דולר.

מחר (רביעי) בערב תתפרסם החלטת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב. רפי גוזלן, כלכלן ראשי ב-IBI בית השקעות, מעריך כי ההרעה במערכת הבנקאית לא בעוצמה שתמנע מהפד להעלות את הריבית" "גם הפעם ברקע הדברים נרשמת הרעה במערכת הבנקאות, אך סביבת האינפלציה הגבוהה, המשך לחצי שכר גבוהים ותנאים פיננסיים שהשתפרו לאחרונה יובילו להעלאת ריבית נוספת. להערכתנו, הציפיות בשוק למפנה להפחתת ריבית במחצית השנייה של השנה אינן עקביות עם תמחור נכסי הסיכון".

"סביבת האינפלציה הגבוהה והדביקה ולחצי השכר הגבוהים, מספקים תמיכה להעלאת ריבית נוספת בארה"ב, של 25 נ"ב. להערכתנו תידרש הרעה משמעותית בתנאים הפיננסיים כדי שהפד יעביר את הפוקוס מהאינפלציה לעבר הצמיחה/יציבות פיננסית בעוצמה שתוביל אותו להפחתת ריבית", מעריך גוזלן.

ביום חמישי תתפרסם הודעת הריבית בגוש האירו. לפי רוב ההערכות, הריבית תעלה בעוד 25 נקודות בסיס. להערכת זבז'ינסקי, "ה-ECB עשוי לספק הפתעה 'ניצית' ולהעלות ריבית ב-50 נקודותבניגוד לקונצנזוס, אך הוא עדיין נמצא בסיכון להישאר 'מאחורי העקום' במלחמתו נגד האינפלציה".