סימילרווב פספסה את התחזיות ומפטרת מעל ל-60 עובדים

חברת התוכנה הישראלית מפטרת 6% מיותר מאלף העובדים שהיא מעסיקה בארץ ובמדינות נוספות • ככל שנודע, רוב המפוטרים הם ממרכזי החברה בחו"ל

הנפקת סימילרווב בבורסה בניו יורק / צילום: NYSE
הנפקת סימילרווב בבורסה בניו יורק / צילום: NYSE

עם הצגת תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה, הודיעה סימילרווב , חברת התוכנה הישראלית מגבעתיים, על פיטורי מעל ל-60 עובדים, או 6% מ-1,064 העובדים שהיא מעסיקה בישראל, צרפת, ארה״ב ובמדינות נוספות. ככל הידוע, רוב המפוטרים הם ממרכזי החברה בחו"ל.

הנאסד"ק מאותת על יציאה מהשוק הדובי הארוך ביותר מאז שנת 2008 
חברת האוטו-טק UVeye השלימה גיוס בהיקף של כ-100 מיליון דולר 

בחברה הסבירו זאת כחלק מהמאמץ להגיע לרווחיות, היות שהחברה עדיין מפסידה: "הרבעון הראשון הוכיח שעשינו התקדמות בהגעה לתזרים מזומנים חיובי עד סוף השנה", נכתב בהודעה למשקיעים. "לפיכך, אנחנו ממקדים את המשאבים שלנו בפעולות הליבה שמייצרות הכנסות ומשפרות את הרווחיות".

סימילרווב דיווחה אמש (ג') על הכנסות של 52.75 מיליון דולר, מעט מתחת לתחזיות שצפו הכנסות של 52.85 מיליון דולר. ההפסד למנייה הכה את התחזיות ונע בין 7 ל-9 סנט, בהשוואה ל-16 סנט על פי תחזיות האנליסטים. מניית החברה ירדה בכאחוז, והשלימה ירידה של 12.4% מאז תחילת השנה.

שיעור הצמיחה בהכנסות של סימילרווב מרבעון לרבעון הצטצמם מ-51% ברבעון הראשון של 2022 ביחס לרבעון המקביל לו ב-2021, ל-19% בלבד ברבעון הראשון לשנה זו ביחס לרבעון המקביל. עם זאת, החברה ממשיכה עם מגמת הקיטון בהפסדים ובשיפור במגמת הלקוחות הרווחיים. החברה העלתה את הנתח שתופסים מנויים רב שנתיים בקצב ההכנסות השנתי מ-35% ל-40% ודיווחה על שיפור ברווח התפעולי.

דימום המזומנים הצטמצם לתזרים שלילי של 300 אלף דולר, וכעת מדווחים בחברה על קופת מזומנים של 75.3 מיליון דולר.

זהו הגל הפיטורים השני בחברה - בחודש נובמבר פיטרה החברה 10% ממצבת העובדים שלה, או 120 איש. באופן שכזה, בתוך כחצי שנה התכווצה החברה הישראלית ב- 20% מגודלה לפני שנה במונחי עובדים.

החברה לא התייחסה לבינה מלאכותית בדוחותיה ולא ציינה את הטכנולוגיה הצומחת ברשימת הסיכונים שלה. במכתב למשקיעים היא ציינה את ChatGPT כגורם חיובי שעשוי לתרום לצמיחתה: ״סימילרווב נכנסה למיינסטרים כמקור מידע למשתמשי ChatGPT. אנחנו מצפים שבינה מלאכותי תשפר את היכולת שלנו לעבד יותר מידה במהירות גבוהה יותר, לחזק את פיתוח המוצר שלנו ולהגדיל את פריון העובדים שלנו. יחד עם חברות רבות אנחנו צופים שהחברה תרוויח כתוצאה מהשימוש בבינה מלאכותית כמקור מידע״.