מקום שלישי באירוויזיון, כמה ברייטינג? אלה נתוני הצפייה בערב הגמר

נועה קירל ו"יוניקורן" הגיעו למקום השלישי והמכובד באירוויזיון • איך נראו נתוני הצפייה במשדר המיוחד של "כאן 11" מול הערוצים המתחרים, ומה היה בשאר שידורי הערב?

נועה קירל בהופעת גמר האירוויזיון. סיימה במקום השלישי / צילום: Associated Press, Martin Meissner
נועה קירל בהופעת גמר האירוויזיון. סיימה במקום השלישי / צילום: Associated Press, Martin Meissner

אמש (שבת), אירופה צפתה מקרוב בכוכבת ישראלית חזקה, נועה קירל, מבצעת את השיר "Unicorn". באירוע החגיגי, קירל סיימה במקום השלישי המכובד ורשמה הישג מרשים על גבי הבמה. אך הישג נוסף מרשים שרשמה קירל הוא נתון הרייטינג בקרב הצופים בישראל.

הכספים הקואליציוניים התנפחו, והאוצר נגד תוכנית הדגל של דרעי 
מנדל"ן ועד סייבר: 150 החברות האמינות בישראל | פרויקט מיוחד 
דוז פואה לנועה קירל, גם ברייטינג: כמה אנשים בישראל צפו בשידורי חצי הגמר של האירוויזיון? 

לפי נתוני וועדת המדרוג, משדר גמר האירוויזיון בערוץ "כאן 11" רשם נתון גבוה במיוחד של 31% צפייה. רק הביצוע של קירל גרף נתון משמעותית הרבה יותר גבוה, של 38.7% (1.269 מיליון צופים).

לצורך ההשוואה, באירוויזיון בשנה שעברה, אז הנציג הישראלי היה מיכאל בן דוד, משדר הגמר גרף רק 6.4%. הפיק של המשדר אמש עמד על 39.2%, במהלך הביצוע של קירל. 

כדי לקבל תמונה מלאה אף יותר, האירוויזיון אמש, למרות שקירל הופיעה בו, רשם נתון נמוך יותר ממשדרי עבר: כשהאירוויזיון היה כאן בישראל, וקובי מרימי ייצג אותנו, משדר הגמר רשם רייטינג של 38.2%; ובשנה קודם לכן, כשנטע ברזילי ייצגה אותנו באירוויזיון ב-2018, נתוני הרייטינג עמדו ב-35% למשדר הגמר.

בתאגיד השידור מעדכנים כי בנוסף לשידורי הטלוויזיה הנמדדים ברייטינג, שידורי משדר גמר האירוויזיון בדיגיטל (משמע - אתר, מובייל וכאן BOX), גרף מעל ל-400 אלף צופים בפלטפורמות הדיגיטליות. לדברי התאגיד, מדובר בנתון גבוה יותר מהמונדיאל, אז אפליקציית כאן BOX רק הושקה, אך סירבו לספק את הנתונים המדויקים.

לורין משבדיה, הזוכה באירווזיון 2023 / צילום: Reuters, Peter Kneffel
 לורין משבדיה, הזוכה באירווזיון 2023 / צילום: Reuters, Peter Kneffel

מה היה בשאר שידורי מוצאי השבת? בקשת שידרו שידור חוזר של "מלחמת הכרישים הגדולה" שרשם אמש רייטינג של 4.8%, ברשת שידרו שידור חוזר של "שנות ה-90" שגרף 3%, ולבסוף ערוץ 14 ששידר את הפטריוטים עם 5.2% ואת חדשות הלילה עם 2.5%. 

התאגיד נהנה בהתחזקות ברצועת המהדורות בזכות האירוויזיון: המהדורה של חדשות 12 רשמה רייטינג של 16.4%, המהדורה של התאגיד במקום השני עם 8.4%, מהדורת חדשות 13 עם 7.2%, ומשדר מיוחד בערוץ 14 רשם 3.5%.

נזכיר, כי קירל כבר הוכיחה במהלך השבוע כי היא מצליחה למשוך את הצופים הישראליים. משדר חצי הגמר האירוויזיון בהשתתפותה גרף 23.7% רייטינג, נתון טוב לתאגיד השידור הציבורי. רק הביצוע של נועה קירל, הנציגה הישראלית, גרף נתון משמעותית הרבה יותר גבוה - 34.2%. לצורך ההשוואה, בשנה שעברה, חצי הגמר בהשתתפות בן דוד גרף רק 7.3%. בהשוואה לנטע ברזילי, חצי הגמר בה היא השתתפה, גרף נתון דומה לנועה קירל - 23.8%. חצאי הגמר בישראל היו עם נתוני רייטינג גבוהים במיוחד למרות שישראל לא השתתפה (כמנצחת ומארחת האירוויזיון, היא מופיעה רק בגמר), אז היו משדרים עם 23.2% ו-24.5%.