ישראל וארה"ב משקיעות בחברות אנרגיה ירוקה

קרן בירד אנרגיה, שהוקמה כחלק מהסכם בין משרדי האנרגיה של ארה"ב וישראל, יוצאת בקול קורא לתמיכה במיזמים ישראלים-אמריקאים בתחומי האנרגיה המתחדשת • וגם: לאחר הפיטורים - Wix מגייסת • אירועים ומינויים

לימור נקר־וינסנט, קרן בירד אנרגיה / צילום: איה אפריים
לימור נקר־וינסנט, קרן בירד אנרגיה / צילום: איה אפריים

יותר ויותר חברות שנחשבות מזהמות משנות כיוון, ומשקיעות באנרגיה ירוקה - רק השבוע דיווחנו בגלובס כי דוראל וסונול יקימו חברה משותפת שתעסוק בהקמה ותפעול של תחנות תדלוק מימן ירוק. הכנסת המימן לשוק נועדה להוות תחליף לדלק עבור התחבורה הכבדה, שנחשבת למקור הזיהום המשמעותי בישראל.

בימים אלה יוצאת קרן בירד אנרגיה, שהוקמה כחלק מהסכם בין משרדי האנרגיה של ארה"ב וישראל, בקול קורא לתמיכה במיזמים ישראלים-אמריקאים בתחומי האנרגיה המתחדשת, התייעלות אנרגטית, גז טבעי וטכנולוגיות להפחתת פליטות פחמן. בסופו של דבר ייבחרו 8-10 פרויקטים, והמענק המקסימלי לפרויקט יעמוד על 1.5 מיליון דולר (ועד 50% מעלות המחקר והפיתוח).

הפרויקטים הזכאים להשתתף בתוכנית הם שיתופי-פעולה במחקר ופיתוח בין חברה אמריקאית לחברה ישראלית, או שיתוף-פעולה בין חברה ממדינה אחת לאוניברסיטה או גוף מחקר אקדמי מהמדינה השנייה. כמו כן, לפרויקט חייב להיות פוטנציאל מסחרי משמעותי.

תהליך הגשת המועמדות הוא אינטרנטי, והדד-ליין להגשת תקציר מנהלים הוא ה-29 ביוני. הצעות מלאות ניתן להגיש עד ה-10 בספטמבר. את הפרויקטים יבחנו משרד האנרגיה האמריקאי, משרד האנרגיה הישראלי ורשות החדשנות. ההחלטות יתקבלו בנובמבר.

מ-2009 ועד היום מימנה בירד אנרגיה כ־60 פרויקטים בהשקעה ממשלתית של כ־50 מיליון דולר, ובהשקעה נוספת של 65 מיליון דולר מהמגזר הפרטי. לימור נקר-וינסנט, מנהלת קרן בירד אנרגיה, מציינת כי "לפי מחקר שעשתה חברת המחקרMeidata , 95 מהחברות שזכו במענקים שלנו גייסו בהמשך יותר מ-927 מיליון דולר בסבבי מימון ומענקים (לא כולל הנפקות), מה שסייע להן להאיץ את הפיתוח הטכנולוגי שלהן ולחדור לשוק".

אזור התעשייה

תוכנית הגיוס של WIX

לאחר שבקיץ פיטרו כ־100 עובדים בארה"ב, כעת עוסקים ב־Wix בגיוסים. החברה, המציעה פלטפורמת בניית אתרים וכלים לניהול העסק אונליין, משיקה בימים אלה מחזור חדש של Wix Enter - תוכנית להכשרת סטודנטים למקצועות פיתוח. המטרה: לגייס ג'וניורים שישתלבו בחברה בסיום הלימודים כמפתחים.

ההרשמה החלה השבוע, כשהמטרה היא להגיע לכמה עשרות משתתפים. הלימודים יתקיימו במשך שמונה שבועות בקמפוס Wix באופן פרונטלי - שלושה שבועות של תכנים מקצועיים מרוכזים, וביתר תוכנית התמחות בליווי צוותי הפיתוח מהגילדות של החברה. התוכנית היא ללא עלות, ובמהלכה יקבלו הסטודנטים משכורת התואמת למקובל בשוק.

לדברי יניב אבן-חיים, סמנכ"ל הפיתוח ב-Wix, "יותר ויותר מפתחים בראשית דרכם מתקשים למצוא עבודה ראשונה בהייטק, מאחר שחברות רבות דורשות מספר שנות ניסיון כתנאי קבלה. אנחנו רואים בג'וניורים את דור העתיד של החברה, והשאיפה שלנו היא לאפשר לסטודנטים בעלי פוטנציאל להצטרף אלינו גם ללא ניסיון קודם".

החברה החליטה לקרוא מעתה לתוכנית הסטודנטים על שמו של איתם מגיני ז"ל, אשר נרצח באפריל 2022 בפיגוע ירי בדיזינגוף, בו נרצח גם חברו תומר מורד ז"ל. מגיני היה ממצטייני המחזור הראשון של התוכנית.

היין של סרקוזי מגיע לישראל

בדיוק ביום שבו נדחה ערעורו של נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, על ההרשעה בניסיון לשחד שופט־חוקר בתמורה למידע על חקירה נגדו - בישראל מושק Roseblood יין רוזה פרימיום, המיוצר ביקב שאטו ד'אסטובלון שהוא אחד מבעליו. היין משווק בכ-50 מדינות, ובארץ תשווק ותפיץ אותו בבלעדיות יבואנית האלכוהול אנוטקה של משפחת חינאווי ג'ורג'.

יין רוזה Roseblood / צילום: יח''ץ חו''ל
 יין רוזה Roseblood / צילום: יח''ץ חו''ל

היקב, שהוקם ב-1489, נמצא מאז 2020 בבעלות סרקוזי ואשתו קרלה ברוני, שתי משפחות נוספות ורשת מלונות היוקרה Airelles. הוא כולל שטח של 300 דונם, 17 דונם של כרמים ו-120 דונם של מטעי זיתים וחקלאות אורגנית. במאה ה-18 הוקמה על שטחו טירה הכוללת 10 חדרים, אשר מציעה כיום בעיקר למטרות אירוח פרטי.

סרקוזי, אגב, אינו שותה יין, ובראיון שהעניקה ברוני בעבר העידה כי בטעימות שהם מבצעים הוא "רק מריח, טועם קצת ויורק. הוא לא אוהב את הטעם של יינות, ולדעתי הוא גם לא אוהב לאבד שליטה".

לדברי אנדריי חינאווי, מבעלי אנוטקה, "בשנים האחרונות צריכת יינות הרוזה בארץ נמצאת במגמת עלייה מתמדת, והיא צפויה להתחזק עוד. היין שהשקנו נשען על מסורת ושושלת מפוארת שזוכה להערכה רבה ברחבי העולם".

חדשות טובות

תרומה של בנק דיסקונט, שעל פי הערכות עומדת על כ-3 מיליון שקל, תאפשר את המשך קיומו של מחנה הקיץ של 'כנפיים של קרמבו' המיועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, וזאת לאחר שתמיכת המדינה בו בוטלה. למהלך התגייסו גם חברות עסקיות, תורמים פרטיים ורשויות מקומיות.