אמת מחשוב | בלעדי

המנכ"ל הוותיק עוזב, אז מדוע זינקה המניה ב-15%?

יואב וינברג ייפרד מאמת מחשוב לאחר כ-20 שנה • בד-בבד פרסמה החברה דוחות חזקים עם עלייה של 45% בהכנסות ויותר מהכפלת הרווח הנקי

יואב וינברג, מנכ"ל חברת אמת מחשוב / צילום: ניב קנטור
יואב וינברג, מנכ"ל חברת אמת מחשוב / צילום: ניב קנטור

יואב וינברג, מנכ"ל חברת אמת מחשוב , הודיע על פרישתו לאחר כשני עשורים בתפקיד. טרם נקבע מועד לסיום הכהונה. חרף הפרידה הצפויה מהקברניט הוותיק, מניית אמת זינקה היום (ב') בכ-15% - לאחר שפרסמה דוחות חזקים לרבעון הראשון של השנה. 

לראשונה מאז ההנפקה: צים עברה להפסד ברבעון הראשון 
האיחוד האירופי הטיל על פייסבוק קנס שיא של 1.3 מיליארד דולר

החברה עוסקת בתחום שירותי ה-IT, ובתקופת כהונתו של וינברג הוא הוביל בה מספר מהלכים אסטרטגיים הכוללים בין היתר רכישת חברות; המהלכים האחרונים היו מכירת השליטה לקרן פימי, בראשותו של ישי דוידי בתחילת 2021, וכשנה לאחר מכן פיצול פעילותה בתחום ה-OEM - שבמסגרתה מערכות שלה משולבות במוצרי הלקוחות בהתאמה אישית - לחברה נפרדת, הייפר גלובל , שנסחרת כיום במקביל בבורסה בתל אביב.

אמת מחשוב נסחרה טרם הזינוק היומי במניה בשווי של 364 מיליון שקל. קרן פימי מחזיקה ב-62.5% מהמניות שלה, בשווי כ-227 מיליון שקל כשיו"ר החברה הוא גילון בק, מבכירי הקרן. פימי רכשה את השליטה בחברה לפני כשנתיים בתמורה ל-443 מיליון שקל. כאמור מאז הרכישה פוצלה חברת הייפר גלובל, שם מחזיקה פימי ב-59.2% בשווי נוכחי של 469 מיליון שקל, כך שבסה"כ היא מחזיקה מניות בשווי של כ-700 מיליון שקל - תשואה נאה של מעל 50%.

ההכנסות והרווחים זינקו בחדות

וינברג הצטרף למייסדי אמת מחשוב במכירת השליטה לפימי, כשמכר מניות בתמורה ל-30 מיליון שקל, אך הוא נותר בתפקיד מנכ"ל החברה גם לאחר השלמת העסקה, וכעת כאמור הודיע על פרישתו. וינברג (61) מונה לתפקיד באוקטובר 2004.

כאמור אמת פרסמה במקביל דוחות חיוביים: ההכנסות ברבעון צמחו ב-45% ל-391 מיליון שקל, בשל גידול אורגני וגם בשל איחוד תוצאות חברות שנרכשו. אמת מחשוב פועלת בשני מגזרים עסקיים, ושניהם צמחו ברבעון בשיעור דו-ספרתי: ההכנסות ממגזר תשתיות ענן מחשוב וסייבר עלו ב-42% ל-293 מיליון שקל, בזכות פרויקטים חדשים והרחבת פעילות בקרב לקוחות קיימים, וההכנסות ממגזר תוכנה, יישומי ענן ודיגיטל עלו ב-54% ל-97.8 מיליון שקל בזכות לקוחות חדשים ותוספת ההכנסות של חברת איידאו שנרכשה בשנה שעברה.

הרווח התפעולי של החברה קפץ ב-59.7% ל-18.1 מיליון שקל, הרווח הנקי יותר מהוכפל ל-11.7 מיליון שקל לעומת 5.6 מיליון שקל ברבעון המקביל וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-25.4 מיליון שקל, עלייה של 42.1%.

לדברי וינברג, "אנו שמחים על התוצאות החזקות ברבעון ועל המגמה החיובית בפעילות החברה, חרף אתגרי המאקרו של התקופה. אנו מעודדים מהביקושים הגדלים למוצרינו בשני מגזרי הפעילות, כאשר ברבעון זה הצגנו גידול משמעותי בפעילות האורגנית של מגזר התשתיות לצד גידול במגזר התוכנה. במקביל, החברה זכתה בפרויקטים חדשים בסקטור הממשלתי והעסקי אשר את ביטויים נראה בשנת 2023-2025. אנו נמשיך להתמקד בחיזוק מנועי הצמיחה של החברה, לרבות תחומי הענן והסייבר ומאמינים כי היכולות הקיימות בחברה והקשרים האסטרטגיים ארוכי הטווח שלנו עם הלקוחות, ממצבים את החברה עם יכולת טובה למימוש אסטרטגיית הצמיחה בשנים הקרובות".