מגעים לפגישה בין סם אלטמן לראש הממשלה בנימין נתניהו

לגלובס נודע כי המשא ומתן טרם הבשיל, אך הסיכוי להשלמתו הוא גבוה • אלטמן מכהן כמנכ"ל OpenAI - החברה שעומדת מאחורי ChatGPT, והוא צפוי לבקר בארץ בשבוע הבא

סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: Associated Press, Patrick Semansky
סם אלטמן, מנכ''ל OpenAI / צילום: Associated Press, Patrick Semansky

בשבוע הבא צפוי סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI - החברה שעומדת מאחורי ChatGPT, הצ'אט מבוסס הבינה המלאכותית שהצליח לאסוף מיליוני משתמשים במספר חודשים בלבד - להגיע לביקור בישראל.

לגלובס נודע כי מתנהל משא ומתן לעריכת פגישה בין אלטמן לראש הממשלה בנימין נתניהו. אומנם המשא ומתן טרם הגיע לשלב הסופי, אך הסיכוי להשלמתו הוא גבוה. בסביבתו של נתניהו לא מכחישים.

מה מתכנן האיש שמאחורי ChatGpt בביקורו בישראל
מניות השבבים של הדור הבא מזנקות ומשאירות את אינטל מאחור | ניתוח

במהלך סיורו באירופה נפגש אלטמן עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, עם ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז, עם ראש ממשלת אנגליה רישי סונאק ועם מטאוש מורבייצקי, ראש ממשלת פולין, זאת על רקע המשבר החוקתי המתרחש בפולין בחמשת השנים האחרונות. אלטמן אף אמר כי פולין יכולה להוות מיקום מעניין לפתיחת מרכז מחקר ופיתוח של OpenAI.

במהלך הפגישות עם מנהיגי המדינות באיחוד האירופי אלטמן דן על נושא הרגולציה סביב פיתוח הבינה המלאכותית, זאת כנראה במטרה לנסות ולהשפיע על התצורה הסופית של החוקים שיחוקקו בנושא. לאחר כל אחת מהפגישות פורסמה תמונה רשמית של אלטמן לצד המנהיג. 

בביקורו הצפוי בארץ, אלטמן יגיע לבית הנשיא. כמו כן הוא יגיע למרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט למפגש עם מתכנתים ועובדים וגם עם מספר סטארט-אפים ישראלים. אלטמן יגיע גם לשיחות פתוחות באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת רייכמן. 

בנוסף, לאלטמן יש משפחה בישראל, ועל כן הביקור הנוכחי יכלול גם מפגשים בפן האישי.