"רוקדים עם כוכבים" מול "האח הגדול": כך נראתה מפת הרייטינג אמש

שני הערוצים המסחריים הגדולים השיקו עונה חדשה לתוכניות נצפות מאוד: רשת 13 עלתה עם "האח הגדול", וקשת 12 עלתה עם "רוקדים עם כוכבים" • מה האירועים הטלוויזיוניים עשו למפת הרייטינג אמש, ומי הוביל בסוף הערב?

השקת העונה החדשה של ''האח הגדול'' ברשת 13 / צילום: מיכאל טומרקין
השקת העונה החדשה של ''האח הגדול'' ברשת 13 / צילום: מיכאל טומרקין

שני ערוצי הברודקאסט הגדולים השיקו אמש (ג') עונה חדשה למותגים חזקים מאוד: רשת 13 השיקה את תוכנית הדגל שלה, "האח הגדול", וקשת 12 השיקה את "רוקדים עם כוכבים". איך מפת הרייטינג נראתה אמש עם ההשקות הגדולות האלה, ואיזה ערוץ ניצח?

השתתפתם באירוע חברה? יכול להיות שתיאלצו לשלם על כך מס הכנסה 
שתיים מתקוטטות והשלישית מנסה להנפיק בוול סטריט עם הערת "עסק חי" 
ברמת גן ובראשון לציון: המבצעים בשוק הנדל"ן עולים מדרגה, וגם הסיכונים 

על-פי נתוני ועדת המדרוג, ברצועת הפריים - אירוע הכניסה של "האח הגדול" גרף אמש עבור רשת 13 רייטינג של 19.1%, וכך קטף את המקום הראשון ברצועה החשובה. במקביל, בקשת 12 שידרו את תוכנית ההשקה של "רוקדים עם כוכבים", שהשיגה רייטינג של 15%. "הפטריוטים" בערוץ 14 גרפו 5.6%, ואילו במקום האחרון "כאן 11" עם "זמן אמת" ונתון של 3.1%. רגע הפיק בהשקת "האח הגדול", בשעה 22:12, הניב רייטינג של 22.6% ו-621 אלף צופים.

אלה נתונים חשובים מאוד לערוץ 13, שבחודשים האחרונים סובל מנתוני רייטינג נמוכים. הצלחת המותג החזק שלהם, "האח הגדול", חשובה להמשך הדרך לערוץ, ומדובר במותג שתולים בו הרבה מאוד תקוות. המשימה של רשת היא לשמור על נתונים גבוהים לאורך כל העונה.

עם זאת, צריך לומר - מדובר בהשקת "האח הגדול" הנמוכה ביותר בהיסטוריית התוכנית: בשנה שעברה התוכנית גרפה בפרק הבכורה רייטינג של 21.4%; ובשנת 2018, השנה הראשונה בה שודרה התוכנית ברשת 13, הפרק גרף 29%. גם השקת "רוקדים עם כוכבים" מאוד נמוכה ביחס לעבר: בשנה שעברה פרק הבכורה עמד על 24.4%. הירידה הזו בנתונים מיוחסת לירידה בצפייה בטלוויזיה, ובכל זאת הערוצים בוחנים איך למשוך יותר צופים בתקופה המשתנה הזו.

מהדורת חדשות 12 עדיין מובילה 

מבחינת רצועת המהדורות, חדשות 12 עדיין במקום הראשון עם רייטינג של 14.1%, במקום השני מהדורת חדשות 13 עם אודי סגל שרשמה 7.2%, במקום השלישי ערוץ 14 שהניבה 6.2%, ולבסוף חדשות "כאן 11" עם 4.7%.

ברצועת הפרה-פריים: בשעה 18:00 תוכניתו של עודד בן עמי בקשת רשמה 7.6%, כשברשת התוכנית "אזור הבחירה" עם רביב דרוקר רשמה 4.2%. ברצועת 19:00 המפה נראתה כך: "תוכנית חיסכון" בקשת במקום הראשון עם 9.1%, "הצינור" ברשת עם 4%, בתאגיד אילה חסון רשמה 3.3%, ואמיר איבגי בערוץ 14 רשם 2.6%.

נתון מענייו שכדאי שים לב אליו: ברצועת הלייט-נייט, התוכנית "הצינור" משודרת במהדורת הלילה - שם הנתון יותר אמש היה גבוה יותר מאשר ברצועת 19:00, אז התוכנית רשמה 7.4%. נכון לבדוק האם מדובר באותם הצופים, או שמא מדובר בצופים חדשים עם פרופילי צפייה שונים - כך למעשה הרייטינג של רשת לתוכנית "הצינור" יכול להסתכם לנתון גבוה יותר.

הקפיצה ברייטינג של רשת 13 בין מהדורת החדשות לבין "האח הגדול" מראה כי מדובר בתוכנית ריאליטי מאוד אהובה ובמותג חזק של הערוץ - בעוד שהעלייה בקשת בין החדשות לבין "רוקדים עם כוכבים" אינה משמעותית כמו אצל המתחרה.