עורכי דין נעצרו בחשד לעבירות מרמה ומס בהיקף של 100 מיליון שקל

בלשי היחידה הכלכלית בלהב 433 וחוקרי מס הכנסה ת"א עצרו הבוקר מספר עורכי דין בחשד לביצוע שיטתי של עבירות מרמה הונאה, עבירות מס והלבנת הון עבור לקוחותיהם בישראל ובחו"ל ■ הפרשה נחשפה בעבר בגלובס

עבירות מס / צילום: Shutterstock, Andre Boukreev
עבירות מס / צילום: Shutterstock, Andre Boukreev

משטרת ישראל ורשות המסים עצרו היום (א') מספר עורכי דין בחשד למעורבות בפרשת מרמה רחבת-היקף, הכוללת הלבנות הון והעלמות מס מתוחכמות, שיטתיות ומאורגנות בהיקף של 100 מיליון שקל. 

אחרי 45 שנה בית המשפט קבע: המלון לא יוכל להשתלט על חוף בכנרת | שלושה פסקי דין בשבוע
המשל של פרקליט המדינה שמסביר את חוסר האמון במערכת המשפט | אבישי גרינצייג, טור סופ"ש

חוקרי יאל"כ בלהב 433 ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה בשיתוף עם רשות המסים, ממנה עלה חשד לביצוע עבירות הונאה, מרמה, עבירות מיסוי והלבנת הון של עורכי דין ושותפים.

מהחקירה עולה כי החשודים לא עסקו במתן שירותים משפטיים בלבד, אלא סיפקו שירותי הלבנת הון לקהל לקוחותיהם, כספים אשר לא דווחו לרשויות המס, ומשכך גם לא שולם עבורם מס, ומקור הכספים אינו ידוע.

על-פי החוקרים, מהחקירה עלה עוד כי החשודים פעלו במספר שיטות לביצוע העבירות המיוחסות להם, כגון נאמנויות, חברות זרות, מטבעות וירטואליים, עסקאות פיקטיביות ועוד, על-מנת להלבין את כספי לקוחותיהם ותוך הסתרת זהות הנהנים בכספים.

החקירה המשותפת נערכה בסיוע גופי אכיפה אזרחיים, ובהם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ולוותה על-ידי פרקליטות תל אביב מיסוי וכלכלה. מהחקירה עולה חשד להיקף עבירות בשווי מוערך של 100 מיליון שקל כאמור.

הבוקר החקירה הפכה לגלויה עם מעצרם של עורכי הדין וכן של חשודים נוספים, אשר שימשו בתפקידים שונים, ובהם סייענים, בלדרי כספי המזומנים, אנשי עסקים המתווכים בעסקאות, רואי חשבון ועורכי דין.

במהלך הבוקר נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים ונתפס רכוש רב.

שמם של החשודים עדיין אסור לפרסום, עד לתום חקירותיהם והדיונים בהארכת מעצרם בבת משפט השלום בראשון לציון.

הפרשה נחשפה בעבר בגלובס במסגרת סכסוך אזרחי בין החשודים ללקוח שטען כי גנבו ממנו סכומי עתק.

*** חזקת החפות: הנחקרים לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.