מטה מחאת ההייטק לנתניהו: אל תיתן יד לרוב לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים

עשרות בכירים בתעשיית ההייטק בארץ חתמו על עצומה הקוראת לנתניהו שלא לנצל את הרוב שיש לו בכנסת בהצבעה על מינוי שני נציגי קואליציה בוועדה לבחירת שופטים • "השסע שנפער יעמיק, ואין לדעת אם ניתן יהיה לתקנו בעתיד" • בין החתומים: משקיע הסייבר שלמה קרמר, מנכ"לית מטא ישראל עדי סופר-תאני ומייסדי מאנדיי רועי מן וערן זינמן

פעילי מחאת ההייטק, בחודש שעבר / צילום: מחאת ההייטקיסטים
פעילי מחאת ההייטק, בחודש שעבר / צילום: מחאת ההייטקיסטים

מטה מחאת ההייטק, הכולל בתוכו אישים כגון משקיע הסייבר שלמה קרמר, מנכ"לית מטא ישראל עדי סופר-תאני ומייסדי מאנדיי רועי מן וערן זינמן, הוציא הערב (ג') הודעה הקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לנצל את הרוב שיש לו בכנסת בהצבעה שתתקיים מחר על מינוי שני נציגי קואליציה בוועדה לבחירת שופטים.

פשרה או פיצוץ: מה צפוי מחר בבחירות לנציגי הוועדה לבחירת שופטים | שאלות ותשובות
חברות המזון תכננו קמפיין נגד הממשלה, ואז גנזו אותו | בלעדי

"רק השבוע תיארת את מדינת ישראל ככזו שעתידה להוביל את מהפכת הבינה המלאכותית בפניה ניצב העולם כולו", נכתב בעצומה עליה חתמו עשרות הבכירים. "השתלטות של הרוב הקואליציוני על הוועדה לבחירת שופטים תרחיק אותנו מרחק רב מהשגת מטרה זו. מדינה שאין בה שילוב של ודאות כלכלית ושלטונית, יציבות ודמוקרטיה מובטחת, לא תוכל להוביל מהלכים גלובליים כפי שתיארת בדבריך".

"לא זו העת לטלטל את הספינה"

עוד נכתב בעצומה כי "השסע שנפער ובא לידי ביטוי ביציאת מאות אלפי מוחים לרחובות כבר חודשים ארוכים, יעמיק, ואין לדעת אם ניתן יהיה לתקנו בעתיד. לאור האתגרים הכלכליים והביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל, לא זו העת לטלטל את הספינה עבור 'ניצחון' רגעי. לא זו העת לבחון את הכלכלה הישראלית השבירה ממילא ולאתגר את תמיכתם של משקיעי חוץ בה".

לקריאה הצטרפו בכירים נוספים בקבוצת מחאת ההייטק, בהם גם שאול מרידור, לשעבר ראש אגף התקציבים במשרד האוצר; נשיא וויקס, ניר זוהר; גיגי לוי-וייס, לשעבר מנכ"ל 888 וכיום שותף בקרן NFX; תומר בר-זאב, מנכ"ל איירון סורס-יוניטי; שי וינינגר, מנכ"ל למונייד; טל ברנוח, שותף מייסד בקרן דיסרפטיב; ומיכה קאופמן, מנכ"ל פייבר.

"אנחנו חושבים שזוהי עת קריטית, העשויה להיות נקודת מפנה לטובה או לרעה בשסע ההולך וגדל בעם, שמטלטל את מדינת ישראל מאז הוצגה התוכנית של שר המשפטים תחת ממשלתך", נכתב בפנייה לנתניהו. "הנוהג המקובל מזה שנים רבות הוא שבוועדה לבחירת שופטים מכהנים נציג אופוזיציה ונציג קואליציה. מתוך הקואליציה בראשותך עולים קולות הקוראים להפר את הנוהג ולנצל את הרוב הקואליציוני בכנסת למינוי שני חברי קואליציה".

מחר (ד') ייערכו בכנסת הבחירות לנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. ההצבעה של חברי הכנסת תיערך באופן חשאי מאחורי פרגוד, אך ההערכה היא שההצבעה בקרב חברי הכנסת של הקואליציה תיעשה בהנחיה של נתניהו לתמיכה בשני חברי כנסת מהקואליציה, או לתמיכה בחבר כנסת אחד מהקואליציה ובקארין אלהרר - נציגת האופוזיציה.

"כיזמים, משקיעים ומנהלים בסקטור אשר מוביל את הכלכלה הישראלית, זה שאחראי לנתח עצום מתקבולי המסים במדינה באופן ישיר ועקיף, ומקדם את הפריון של שוק העבודה בישראל - אנו קוראים לך לפעול למען יציבות וודאות - שרק בהן טמון הסיכוי להחזיר את ההייטק ואת הכלכלה לצמיחה ולהתמודדות עם האתגרים הגלובליים הרבים", חתמו אנשי ההייטק את העצומה.