חברת המוניות אובר מפסיקה את פעילותה בישראל

נהגי המוניות קיבלו היום הודעה כי הפעילות תסתיים בסוף השבוע הבא • החברה הידועה בשירות ההסעות השיתופי שלה בעולם פעלה בישראל כחברה המספקת שירות מוניות בדומה לגט ויאנגו

אובר / צילום: Shutterstock
אובר / צילום: Shutterstock

אובר, אפליקציית הנסיעות השיתופית האמריקאית, מסיימת את פעילותה בתחום המוניות בישראל. נהגי המוניות קיבלו היום (ה') הודעה כי הפעילות תסתיים בסוף השבוע הבא. החברה הידועה בשירות ההסעות השיתופי שלה בעולם פעלה בישראל כחברה המספקת שירות מוניות בדומה לגט ויאנגו.

מה באמת עומד מאחורי התקלה המסתורית שמונעת את פתיחת הקו האדום? | ניתוח
מנוע הצמיחה הבא שמסתתר בדוחות של שתי יבואניות הרכב הגדולות | ניתוח

יצוין כי אובר מספקת בישראל גם שירות דרך האפליקציה להזמנת קורקינטים של חברת ליים. השירות ימשיך לפעול גם לאחר סיום פעילות המוניות.

בהודעת אובר לנהגים נכתב: "אנו מצטערים להודיע שלמרות המאמצים שלנו לאורך השנים האחרונות, קיבלנו את ההחלטה הלא קלה שלא להמשיך לספק את שירותי הזמנת המוניות שלנו בישראל החל מיום שישי הבא, 23 ביוני 2023. שימו לב שמרכז התמיכה שלנו לנהגים בתל אביב ייסגר החל מהיום ולא יתקיימו שעות קבלה, אך ניתן להמשיך ולקבל שירות באמצעות אפליקציית הנהגים. אנו רוצים להודות לך על האמון שנתת בנו לאורך השנים".

החברה השיקה את פעילותה המקורית בשנת 2014, צמצמה את הפעילות עם פרוץ הקורונה וחזרה לפעול בתחילת 2022 כאשר היקף הפעילות עלה בשנה אחרונה. למרות זאת החליטו להפסיק את הפעילות. עיקר הקהל של אובר בישראל הוא תיירים ואנשי עסקים. לפי נתוני אובר, בשנת 2022 נסעו במוניות תיירים דרך אובר ביותר מ-100 מדינות.

הרקע להחלטה הוא היעדר אופק לשינוי רגולטורי בישראל, העובדה שישראל היא שוק קטן ורמת השירות שסיפקו נהגי המוניות לנוסעים בינלאומיים. בישראל הרגולציה על ענף המוניות מכבידה ולא מתקדמת. אובר ניסתה לקדם מונית שיתופית, ותעריף ידוע מראש אך המהלכים לא צלחו ונתקלו בהתנגדות מצד הרגולטור.

מטעם אובר נמסר כי ״קיבלנו את ההחלטה הלא פשוטה להשהות את שירותי הזמנת המוניות שלנו בישראל במקביל להפסקת שירותי המשלוחים באיטליה, כפי שעשינו בעבר בשווקים נוספים. ההחלטה התקבלה בהתאם למדיניות של Uber להתמקד בשווקים הגלובליים המרכזיים של החברה. אנו פועלים למזער את הפגיעה בנהגי המוניות הפעילים בפלטפורמה ובצוות שלנו בישראל״.