בעקבות הפיגוע בעלי: דיון ועדת החוקה בעניין הגבלת עילת הסבירות יידחה

הדיון שתוכנן בוועדת החוקה בעניין הגבלת עילת הסבירות יידחה בשל הפיגוע הקטלני בצומת עלי, בו נרצחו ארבעה בני אדם • מועד חדש ייקבע בהקדם • ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר הוועדה, פירסם את נוסח החוק המוצע, לפיו ביהמ"ש לא יוכל להתערב בסבירות ההחלטה של הממשלה, שרים ונבחרי ציבור

דיון בוועדת החוקה, בשבוע שעבר / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
דיון בוועדת החוקה, בשבוע שעבר / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

דוברות ועדת החוקה הודיעה הערב (ג') כי בשל הפיגוע הקטלני מוקדם יותר היום בצומת עלי שבבנימין, בו נרצחו ארבעה בני אדם, הדיון שתוכנן למחר בעניין הגבלת עילת הסבירות יידחה. לפי ההודעה, הדחייה נובעת מבקשת חברי כנסת ומוזמנים לדיון להשתתף בלוויות הנרצחים, ומועד חדש לדיון ייקבע בהקדם. 

סמוטריץ' בסבב פגישות להרגעת הרוחות במשק | בלעדי

ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת החוקה, פירסם אתמול את נוסח החוק המוצע, לפיו ביהמ"ש לא יוכל להתערב בסבירות ההחלטה של הממשלה, שרים ונבחרי ציבור. באותו יום הבהיר הנשיא יצחק הרצוג כי הידברות בנושא המשפטי היא "הפתרון הנכון ביותר למדינת ישראל" וכי בשיחות בבית הנשיא לא הוצעו טיוטות חוק. הרצוג ציין עוד כי "חשוב לי להדגיש כי בשיחות שהתקיימו תחת חסותי לא הועברו טיוטות מחייבות מטעם בית הנשיא למי מן הצדדים ומובן שלא הושגו הסכמות מלאות באף נושא. אני ממליץ שלא לפגוע בהגינות וביושרה של התהליך.

"מטבע הדברים הועלו רעיונות הן בדיונים הפנימיים והן בציבור הכללי בנוגע לנושאים שעל הפרק אך הם טרם התגבשו לכדי הבנות וסיכומים כלשהם. אני סבור שניתן להגיע להסכמות וכי גם נושאי ליבה אפשר ליישב בשיח ודרכי שלום. כך אנחנו צריכים לנהוג כלפי העתיד המשותף שלנו. אני מאמין שרוב גדול בציבור רוצה בכך".