המסר של השופטים במשפט נתניהו: הפרקליטות תתקשה לבסס את סעיף השוחד

עפ"י דיווח בחדשות 13, השופטים העבירו מסר כי הפרקליטות תתקשה לבסס את סעיף השוחד בתיק 4000 • לאחרונה דחתה היועצת המשפטית לממשלה ניסיון לפנות לגישור, אך הבהירה כי היא נכונה לקיים שיח על הסדר טיעון • בעוד שהערת השופטים לא מחייבת, בפרקליטות יצטרכו לחשוב איך להתקדם כעת

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמית שאבי, ''ידיעות אחרונות''
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמית שאבי, ''ידיעות אחרונות''

שופטי ההרכב במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו השבוע עם נציגי התביעה וההגנה בפרשה 4000 (תיק בזק-yes) והעבירו להם את המסר כי הפרקליטות תתקשה לבסס את סעיף השוחד בתיק - כך עולה מדיווח בחדשות 13. 

השופטים הטילו פצצה בתיקי נתניהו. האם היא מקרבת אותנו להסדר טיעון? | פרשנות

השופטים שמעו את העדים המרכזיים בתיק 4000, בהם עד המדינה שלמה פילבר, ממכ"ל משרד התקשורת לשעבר; מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה; וגורמים שונים במשרד התקשורת.

נזכיר כי נתניהו מואשם בשלושה אישומים: בתיק 1000 (תיק המתנות) בהפרת אמונים; בתיק 2000 ("ידיעות אחרונות"-נוני מוזס) בהפרת אמונים; ובתיק 4000 האישום החמור ביותר - שוחד, בנוסף להפרת אמונים.

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, דחתה לאחרונה ניסיון לפנות לגישור שהציע בית המשפט, אך הבהירה כי היא נכונה לקיים שיח על הסדר טיעון.

יש לציין כי הערת השופטים לא מחייבת, אך בפרקליטות יצטרכו לחשוב איך להתקדם כעת, בהתחשב בהתרשמות השופטים. האפשרויות העומדות בפני בהרב-מיארה הן להסכים לגישור, לנהל משא-ומתן ישיר להסדר, או למחוק את סעיף השוחד ולהמשיך לנהל את המשפט בתיק 4000 בעבירה של הפרת אמונים.  

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את המיוחס לו, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.