בית ההשקעות אופנהיימר מסמן את המניות המומלצות בתחום הבינה המלאכותית

סקירה שחיברו בבית ההשקעות מציינת את מניות החברות הבולטות בענף שצפויות להרוויח מפריחת תחום הבינה המלאכותית • הם מעריכים כי אנבידיה לא הגיעה לשיא, משווים את אינטל לטבע, מזכירים לחיוב את JFrog הישראלית, ומעניקים המלצה מיוחדת ברודקום ו-NXP

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה / צילום: Reuters, ANN WANG
ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה / צילום: Reuters, ANN WANG

בית ההשקעות אופנהיימר קיים בשבוע שעבר כנס טכנולוגיה בסיליקון ואלי בקליפורניה, שכלל סדרת מפגשים עם החברות המובילות במגזרי התוכנה והשבבים. הפוקוס המרכזי של המשקיעים היה כמובן על נושא הבינה המלאכותית, שהפכה שם נרדף לטכנולוגיה עתידית שתשנה את העולם.

כלכלן הבנק השוויצרי בטוח: "השקל יתאושש, המשבר בישראל אינו חריג" | ראיון
המאבק על המורשת, הפנייה לנתניהו והטעות בדרך: לנגיד מצפים חמישה חודשים סוערים | פרשנות
מיסוי רווחי יתר של הבנקים ומאבק ביוקר המחיה: מה היה בפגישה הדחופה של הנגיד ושר האוצר? 

באופנהיימר מציינים כי הבינה המלאכותית, או ה־AI, "מניעה גל צמיחה חדש בסקטור הטכנולוגיה ובכלכלה הגלובלית כולה. עם זאת, התלהבות המשקיעים מה־AI מובילה לעיוותים מסוימים בתמחור חברות שונות המתמחות בתחומים מסורתיים", כך לדברי אביבית מנה־קליל, מנכ"לית משותפת של אופנהיימר בישראל, ואנליסט בבית ההשקעות סרגיי וסצ'ונוק.

לפי אופנהיימר, פריחת הבינה המלאכותית תשפיע לחיוב על שוק השבבים, כשהיא "עתידה לשמש מנוע חדש להשקעות מצד ארגונים, להאיץ את המעבר לענן הטהור - SaaS בשוק התוכנה, ולהיטיב גם עם שוק השבבים". הסיבה לכך היא שהיעילות הגבוהה של מעבדי ה־GPU (מעבדים גרפיים) נחוצה לעיבוד משימות בינה מלאכותית כבדות.

באופנהיימר סקרו את החברות המובילות בתחום, והעניקו המלצות למניותיהן.

אנבידיה: מדורגת ב"תשואת יתר"

לפי אופנהיימר, חברת השבבים המובילה בשוק הבינה המלאכותית היא "ללא ספק אנבידיה, ענקית הענף שחצתה לאחרונה את רף השווי של טריליון דולר, עם העלאת התחזית לרבעון הבא בכ־50%, על רקע ביקושים גבוהים לשבבי AI".

היתרון המשמעותי של אנבידיה  לעומת המתחרות, מתבטא לפי אופנהיימר בשליטה על שפת תכנון השבבים CUDA שפותחה על ידה - ואף הפכה לסטנדרט בפיתוח חומרה ותוכנה בקרב מיליוני מפתחים. באופנהיימר מתרשמים מהנוכחות של אנבידיה במנועי הצמיחה החזקים של שוק השבבים ומהאסטרטגיה להתרחבות לשוקי יעד גדולים עוד יותר.

"אי אפשר להתווכח עם הצלחה כל כך מרשימה, אך גם לא עם העובדה שרף ציפיות המשקיעים כלפי המניה קפץ מדרגה, וכך גם רף התמחור", כותבים בבית ההשקעות. "אנו מדרגים את מניית NVDA בהמלצת תשואת יתר".

אינטל: מזכירה את הדעיכה של טבע

בהגמוניה של אנבידיה מזנבת חברת AMD, "ששוויה עבר לאחרונה את שווי יריבתה הנצחית אינטל, שאיבדה את ההובלה בענף השבבים אחרי עשרות שנים", כותבים האנליסטים, ומזכירים כי AMD הציגה באחרונה את מוצריה החדשים בכנס AI שערכה. עם זאת אנליסט השבבים הראשי של אופנהיימר סבור שהדרך של AMD לכיבוש הענף עוד ארוכה.

בהתייחס לאינטל הוותיקה, מנה־קליל ו־וסצ'ונוק משווים אותה לטבע הישראלית. "תהליך הדעיכה של אינטל  מזכיר במידה רבה את תהליך ההיחלשות בעסקי יצרנית התרופות טבע, שהגיע כתוצאה משילוב של ניהול כושל, הזנחת מחקר ופיתוח ורכישות שלא בעסקי הליבה, שהעיקו על המאזן וגרמו להסטת תשומת לב ניהולית" אמרו. "ייאמר לזכותן של אינטל וטבע עם זאת, שההנהלות החדשות משקיעות מאמצים רבים כדי לנווט את הספינה לעבר ההצלחה, אך הדרך עוד רבה".

ברודקום זוכה להמלצה מיוחדת

באופנהיימר ישראל מתייחסים לחברות השבבים לתחום התקשורת מארוול וברודקום, ומציינים כי השנה הנוכחית הייתה מאתגרת עבור ענף השבבים כולו (למעט אנבידיה), בעיקר בגלל החולשה בהשקות מוצרים למגזר הארגוני. הם מסבירים כי מארוול מציגה צמיחה מרשימה בתחום שבבי התקשורת האופטית, ו"רואים בה סיפור צמיחה עתידי המתפרס על מגוון מנועי צמיחה, ובכך מקטין את סיכוני ההשקעה לאורך זמן. אנו צופים חזרה לצמיחה במחצית השנייה של השנה הנוכחית (2024 הפיסקלית), והאצה לקצב צמיחה דו־ספרתי בשנים שלאחר מכן".

חברת ברודקום, בעלת שווי השוק השני בגודלו בקרב יצרניות השבבים האמריקאיות, מהווה "ההפך הגמור מאנבידיה" לתפיסתם, כשהיא נחשבת חברת "ערך" במובן הקלאסי, אשר "פועלת כרוכשת סדרתית של חברות בעלות ניהול חלש והופכת את כולן למכונות מזומנים, אך זאת על חשבון צמיחה". החברה לא מגבילה את עצמה רק לשוק השבבים, אלא נכנסת למגזר התוכנה ועוד. "מניית AVGO (ברודקום) מדורגת "תשואת יתר" במחיר יעד של 900 דולר, והיא נמנית על רשימת ההמלצות המיוחדות "אופקים רחבים" של אופנהיימר ישראל.

NXP מתחום הרכב: "אטרקטיבית למשקיעי ערך"

יצרנית נוספת שזוכה להתייחסות מיוחדת היא NXP, המובילה את שוק שבבי הרכב. החברה מקבלת כ־60% מהכנסותה מתחום שבבי הרכב, והשאר מתחומי התעשייה, ה־IoT, התקשורת והמובייל. "NXP עברה את השפל המחזורי בפעילותה וממוצבת היטב לצמיחה עתידית, אך עדיין נסחרת בחסר ביחס לממוצע הענף ומהווה הזדמנות אטרקטיבית למשקיעי 'ערך'" מציינים באופנהיימר, שם מעניקים למניה המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 205 דולר, וכוללים אותה ברשימת "אופקים רחבים" של השלוחה הישראלית.

חברת Workday היא ספקית של פלטפורמת CRM מבוססת ענן לשני תחומים מרכזיים בארגונים: משאבי אנוש וניהול ותכנון פיננסי. באופנהיימר סוברים שהחברה תהנה מצמיחה דו־ספרתית לאורך זמן, וכי היא ממוצבת היטב על מנת לנצל הזדמנויות של הגדלת נתח שוק על חשבון פתרונות מסורתיים, לצד התרחבות גלובלית. מניית WDAY מדורגת Outperform עם מחיר יעד של 240 דולר.

ג'ייפרוג: "פוטנציאל צמיחה משמעותי"

הנציגה הישראלית היחידה בסקירה של אופנהיימר היא חברת ג'יי פרוג , המספקת פלטפורמה לניהול קוד מכונה שמשמש בסיס לפיתוח והשקת פתרונות תוכנה. החברה מתמקדת בעבודה עם ארגונים גדולים, ופתרון הדגל שלה אחראי לכ־44% מההכנסות, עם צמיחה גבוהה במיוחד של 50%. החברה סיפקה לאחרונה תחזית ארוכת טווח לשנת 2027, עם צפי להכנסות של כ־800 מיליון דולר (שיעור צמיחה ממוצע מעל 20%) ושיעור רווח תפעולי של 22%.

באופנהיימר רואים את החברה כ"שחקנית נישה בעלת פוטנציאל צמיחה משמעותי", ומעריכים כי "שיפור בשיעורי הרווחיות, תוך שמירה על שיעורי צמיחה גבוהים, יוביל להצפת ערך במניית FROG", אשר מדורגת שם ב"תשואת יתר" ובמחיר יעד של 26 דולר.