קרסו מוטורס צפויה לייבא את XPENG הסינית, והמותג הספורטיבי של רנו נחת בישראל

לגלובס נודע כי מותג הרכב הסיני XPENG החליט לשנות את המודל העסקי שלו בישראל למודל המקובל של יצרן־יבואן, וקבוצת קרסו צפויה לייבא ולשווק את כלי הרכב עצמאית • אותה קבוצה השיקה השבוע בישראל את מותג הספורט־פרמיום ALPINE של קבוצת רנו־ניסאן • וגם: הסטארט־אפ שחיבר רמזורים לענן גייס 50 מיליון דולר • השבוע בענף הרכב

מותג הרכב הסיני XPENG / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
מותג הרכב הסיני XPENG / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מנאסד"ק לישראל: קרסו מוטורס צפויה לייבא ולשווק את XPENG הסינית | בלעדי

חברת קרסו מוטורס צפויה לקבל את זיכיון השיווק בישראל של חברת XPENG הסינית. היצרנית שנסחרת בנאסד"ק, ניהלה בשנתיים האחרונות מגעים עם שורה של יבואני רכב וגורמים עסקיים בישראל ובין השאר בחנה להיכנס לישראל על פי מודל של "יצרן מפיץ". כלומר, שהיבוא והשיווק של כלי הרכב מתבצע ישירות על ידי החברה באמצעות אתר האונליין, בדומה לטסלה, ואילו הגורם המקומי מספק רק שירותי הפצה ולוגיסטיקה. אולם לבסוף החברה החליטה לשנות את המודל העסקי שלה בישראל למודל המקובל של יצרן־יבואן, וקרסו צפויה לייבא ולשווק את כלי הרכב עצמאית. 

המכוניות החדשות שבדרך לישראל, והרגולציה על החשמליות שעשויה לעשות עלייה 
המבחן הגדול של מותגי הרכב הסיניים בישראל: שוק מכוניות היוקרה

חברת XPENG מוטורס הוקמה ב־2014 והחלה לייצר כלי רכב חשמליים בסוף 2018. החברה יצאה להנפקה בנאסד"ק באוגוסט 2020 ונסחרת כיום לפי שווי של כ־11 מיליארד דולר, כאשר בשיא נסחרה לפי שווי של מעל 60 מיליארד. בין בעלי המניות העיקריים שלה נמצאים המייסד שי שיאפנג וקבוצת עליבאבא הסינית. 

Xpeng / צילום: יח''צ
 Xpeng / צילום: יח''צ

החברה הייתה אחת היצרניות הסיניות הראשונות שהחלו לייצא כלי רכב חשמליים לאירופה והיא נחתה בנורבגיה באוגוסט 2021. החברה משווקת כיום מכוניות במספר מדינות נוספות באירופה וההיצע שלה כולל קרוס־אובר חשמלי בגודל בינוני, משפחתית חשמלית שמתחרה בטסלה 3, מכונית ספורט־סדאן חשמלית. עם זאת, עד כה מכירותיה באירופה היו זניחות יחסית.

בתחילת השנה היא הצהירה על מתווה אסטרטגי חדש, שכולל השקה של שורה של דגמי פרמיום עתידיים כולל קרוס־אובר פרמיום חשמלי ספורטיבי בשם G6, עם הספק של עד 460 כ"ס וטווח של עד 755 ק"מ בתקן הסיני, שאמור להתחרות ישירות בטסלה Y. מחירו בסין מתחיל בכ־31 אלף דולר. על פי הערכות, היבוא לישראל עשוי להתחיל עוד לפני סוף השנה כדי להקדים את עליית מס הקנייה על רכב חשמלי. =

המותג הספורטיבי של רנו נחת בישראל, ודגמים נוספים בדרך

פריזבי (קרסו מוטורס) השיקה השבוע בישראל את מותג הספורט־פרמיום "ALPINE" של קבוצת רנו־ניסאן. בשלב הראשון הושקה בישראל מכונית הספורט קופה אלפין 110, שמצוידת במנוע מרכזי ובמרכב קל משקל מחומרים מתקדמים.

הרכב מצויד במנוע 1.8 ליטר טורבו עם הספק של 252 או 301 כ"ס בהתאם לגרסה ומסוגל לזנק מאפס ל־100 ב־4.5 שניות עד 3.9 שניות בהתאם לגרסה. לכל הגרסאות יש תיבה אוטומטית ספורטיבית עם שבע מהירויות ומערך פיקוד דיגיטלי. המחירים מתחילים ב־480 אלף שקל. 

ALPINE / צילום: יח''צ
 ALPINE / צילום: יח''צ

זו הסנונית הראשונה במערך עתידי של שבעה דגמים ייחודיים למותג, שרובם יהיו חשמליים ויתבססו על פלטפורמה חדשה. הדגם הבא בתור, שיושק בשנה הבאה, יהיה גרסת ביצועים חשמלית של מכונית ההאצ'בק החשמלית החדשה "רנו 5". ב־2025 יצטרף להיצע פרמיום קרוס־אובר חשמלי בעיצוב ספורטיבי וב־2026 תוצג מכונית ספורט חשמלית דו־מושבית בגרסת קופה ורודסטר. בחברת האם רנו־ניסאן מייעדים למותג צמיחה של 40% בשנים הקרובות, ואנליסטים מעריכים כי היא תשאף לפצל ולהנפיק אותו בעתיד, בדומה לפרארי ופורשה שהפכו להיות ציבוריות.

הסטארט־אפ שחיבר רמזורים לענן גייס 50 מיליון דולר

חברת הסטארט־אפ NoTraffic, שפיתחה טכנולוגיה ניהול תנועה באמצעות חיבור מערך הרמזורים לרשת "חכמה" ואוטונומית בענן, הודיעה על השלמת גיוס בהיקף של כ־50 מיליון דולר בסבב B. את הגיוס הובילה M&G Investments הבריטית והוא מעלה את סך הגיוסים של החברה ליותר מ־75 מיליון דולר. החברה הוקמה ב־2017 על ידי טל קרייזלר, שמשמש כיו"ר, אוריאל כץ (CTO) ואור סלע, סגן נשיא למו"פ. 

מייסדי חברת הסטארט־אפ NoTraffic / צילום: NoTraffic
 מייסדי חברת הסטארט־אפ NoTraffic / צילום: NoTraffic

החברה מעסיקה כ־100 עובדים בישראל ובארה"ב והיא מעורבת במספר פרויקטים למחשוב מערך הרמזורים במדינות שונות בארה"ב. המערכת של החברה, המבוססת על בינה מלאכותית, מזהה אוטומטית את היקפי התנועה בכל צומת ומייעלת משמעותית את זרימת התנועה בהשוואה לרמזורים "טיפשים". המערכת גם מאפשרת לתת עדיפות לגורמי תנועה שונים.

על פי הערכות, היקף שוק מערכות התנועה החכמות בעולם צפוי לגדול למעל 84 מיליארד דולר עד שנת 2027. הממשל האמריקאי לבדו כבר הודיע כי בכוונתו להשקיע מעל מיליארד דולר בתשתית חכמה לניהול תנועה.