המכללה למינהל משקיעה מיליוני שקלים בקמפיין ה־AI הטלוויזיוני הראשון בארץ

בחודשים האחרונים תופסים תאוצה פרסומות שנוצרו בעזרת AI • השבוע עלה לראשונה בטלוויזיה קמפיין שלם שצולם באמצעות בינה מלאכותית, השייך למכללה למינהל, בהשקעה של מיליוני שקלים

קמפיין ה־AI של המכללה למינהל / צילום: יוטיוב
קמפיין ה־AI של המכללה למינהל / צילום: יוטיוב

בחודשים האחרונים עולים בישראל טיפין־טיפין קמפיינים שנעשו בעזרת הבינה המלאכותית היוצרת. רובם יועדו לדיגיטל בלבד (למשל הקמפיין ללשכת התיירות של ליטא) או כללו עיבודי תמונות סטילס (קמפיין האגודה למלחמה בסרטן). 

מייסד אולפני דרימוורקס: "ה־AI תשבש את תעשיית הקריאייטיב יותר מכל תחום" 
תגבירו את הקצב: כך ישתנה עולם הפרסום בעידן הבינה המלאכותית היוצרת
ביקשנו מבינה מלאכותית לעצב לנו לוגו חדש. זה מה שיצא

השבוע עלה לראשונה בטלוויזיה קמפיין שלם שצולם באמצעות בינה מלאכותית, השייך למכללה למינהל (המסלול האקדמי), בהובלת סמנכ"לית השיווק והדיגיטל עידית כהן־ברגר ואנשי הפרסום יונתן סטירין, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של אדלר־חומסקי, ואריאל פרידן, בעלי חברת ההפקות פרדיסו.

בפרסומת נראים סטודנטים במגוון סיטואציות אשר "נצבעות" בצבעי העתיד, כך שניתן לראות אותם הופכים לחלק משוק התעסוקה. הסלוגן הנבחר, "AI Connect", מרמז על שילוב של לימודי AI.

במהלך הושקעו מאות אלפי שקלים, ורכש המדיה עומד על עוד כמה מיליוני שקלים - הפרסומת עולה גם ברדיו, בדיגיטל ובשילוט חוצות שחלקו דיגיטלי.

גמישות וטולרנטיות

בשלב ראשון ערכו במכללה חידוד אסטרטגיה בעזרת מומחה השיווק והאסטרטגיה אבי זיתן. "זה ללכת באדמה לא חרושה", מציינת כהן־ברגר. "לא ידענו עד הסוף מה היכולות של הטכנולוגיה, ונתקלנו בהמון קשיים. זה דרש המון גמישות והמון טולרנטיות. זו חתיכת גלולת אומץ, כי אתה יוצא לדרך, וכמו שנצליח, אנחנו יכולים להיכשל".

"עבודת וידאו ב־AI קצת מזכירה רכיבה על שור משתולל, בעיקר כי מדובר בכלי סטטיסטי שמשתנה כל הזמן", מוסיף פרידן. "לא תמיד יוצא בדיוק השוט שדמיינתי, לפעמים שינוי של מילה אחת בפרומפט משנה את השוט לגמרי. צריך המון סבלנות ושחרור של האגו".

גם סטירין משתף בחוויית העבודה: "'כל התקשורת השיווקית של האקדמיה תיעשה באמצעות AI' - זה השקף הראשון שכתבתי לעצמי כשחשבתי על הפיצוח. האמת היא שרעדתי כשראיתי את מה שכתבתי על המסך. הסיבה הייתה די פשוטה: לא היה לי מושג ב־AI".

הקמפיין צולם באמצעות טלפון סלולרי בלבד על־ידי הצלם עידו איז'ק, המתמחה בכך. "חשבנו שהשילוב של AI עם צילום במובייל ייתן את נופך החדש, תפיסה ונראות אחרת", מציינת כהן־ברגר. "זה ניהול הפקה אחר לחלוטין. לא היה לנו מושג איך הכול ייראה".

מה בעצם היתרון של קמפיין AI אם זה כל־כך מסובך?
"חסכנו ימי צילומים, וחסכנו השקעה בפעלולים. נכון שהיום עריכת AI מאוד יקרה, כי אין מספיק אנשי מקצוע, אבל בהמשך זה יהיה יותר זול ומהיר. זו דרמה אדירה, ברמת המצאת האינטרנט".