ועדת חוקה צפויה לאשר את ביטול עילת הסבירות בשבוע הבא

ח"כ שמחה רוטמן הודיע כי הדיון בוועדת חוקה על ביטול עילת הסבירות יסתיים ביום ראשון הקרוב • נתניהו צפוי להביא את החוק להצבעה במליאה בשבוע לאחר מכן

יו''ר ועדת החוקה שמחה רוטמן / צילום: נועם מושקוביץ' - דוברות הכנסת
יו''ר ועדת החוקה שמחה רוטמן / צילום: נועם מושקוביץ' - דוברות הכנסת

יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן הודיע כי הדיון בוועדה על ביטול עילת הסבירות יסתיים ביום ראשון הקרוב. הסתייגויות לחוק יוגשו עד ליום שני בשעה 7 בבוקר ובאותו היום צפויה הוועדה להתחיל להצביע על ההסתייגויות לקראת אישור הצעת החוק לקריאות שנייה ושלישית. נתניהו צפוי להביא את החוק להצבעה במליאה בשבוע לאחר מכן.

במכתב ששלח רוטמן אתמול (ה') בלילה לחברי הוועדה הוא כתב "בדיון היום, בהמשך ליתר הדיונים השבוע, נשמעו מומחים וחברי כנסת, כמו גם נציגי ארגונים ואזרחים. הדיון היה ארוך וממצה וזיקק היטב את נקודות המחלוקת וההסכמה בעניין החוק".

אתמול התקיים דיון במהלכו אמרה נציגת היועצת המשפטית לממשלה אביטל שטרנברג כי התיקון שנעשה בנוסח החוק אינו ריכוך "ולמעשה מדובר בהחרפה של הצעת החוק". היא הוסיפה כי משמעותו "שחרור הממשלה ושריה מהחובה לפעול בסבירות כלפי אזרחי המדינה בהחלטותיהם".

מובילי המחאה הודיעו כי ביום שני יתקיים "יום התנגדות" נוסף במהלכו יערכו הפגנות, שיירות, ויחסמו כבישים ברחבי הארץ. בתוך כך גם אתמול נמשכו ההפגנות מול בתי חברי הקואליציה. הפגנה התקיימה מול שגרירות ארה"ב בהשתתפות מאות בני אדם וצעדות מחאה נערכו בירושלים, בקיסריה ובתל אביב. הבוקר הפגינו פעילות "בונות אלטרנטיבה" של מחאת הנשים מול ביתו של חבר הכנסת אלי דלל.