רבבות הפגינו בקפלן הערב; השבוע יצביעו בוועדת החוקה על עילת הסבירות

ההפגנות התחדשו ברחבי הארץ • בשבוע הבא יצביעו בוועדת החוקה על אישור החוק לביטול עילת הסבירות לקראת קריאה שניה ושלישית • מובילי המחאה הודיעו על על "יום התנגדות לאומי" ביום שלישי

המחאה בקפלן, הערב / צילום: אמיר גולדשטיין
המחאה בקפלן, הערב / צילום: אמיר גולדשטיין

השבוע ה-28 למחאה: מאות אלפים הפגינו ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית, השבוע הבא בכנסת צפוי להיות דרמטי, ומחר יחל יום הדיונים האחרון בוועדת החוקה. ההפגנות הערב התרחשו בלמעלה ממאה מוקדים ברחבי הארץ בהם ירושלים, רחובות, הרצליה, חיפה, נתניה, צומת נהלל, צומת הגומא, וצומת העוגן.

יאיר לפיד ואיתמר בן גביר מציגים: לחסום כבישים זה עניין של פוזיציה | המשרוקית של גלובס
●  הלקח של תנועות מחאה: זהירות, אינרציה | יואב קרני, פרשנות

בהמשך השבוע יצביעו בוועדה על אישור החוק לביטול עילת הסבירות על החלטות הממשלה והשרים לקראת קריאה שניה ושלישית. מובילי המחאה הודיעו על על "יום התנגדות לאומי" כדבריהם ביום שלישי לאחר שתחילה הודיעו כי יום המחאה יתקיים ביום שני. מובילי המחאה מתכננים אירועי מחאה לאורך השבוע ועד למועד החקיקה.

בהפגנה המרכזית בקפלן נאמו שר המשפטים לשעבר דן מרידור וסא״ל במיל' רון שרף, ממובילי "אחים לנשק". הזמר חמי רודנר הופיע. השבוע הצעדה הקבועה לקפלן תצא מגבעתיים.

דן מרידור, שר המשפטים לשעבר מטעם הליכוד אמר בקפלן הערב: "זו הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות ישראל המסכנת את עתידה של ישראל. המביאה את מעמדנו הבינלאומי לשפל. ממשלה שעוסקת בהפצת שקלים, הפצה ושנאה המאיימים לקרוע את החברה הישראלית.

מרידור הוסיף "הם רוצים במקום ציונות גזענות, במקום דמוקרטיה שלטון ללא מעצורים, במקום שומרי סף מינויים פוליטיים".

מפגינים נגד המהפכה המשפטית, בצומת נהלל, הערב / צילום: צביקה גולן
 מפגינים נגד המהפכה המשפטית, בצומת נהלל, הערב / צילום: צביקה גולן

לפיד: "אם עילת הסבירות תבוטל, כל הגדרות יפרצו"

בהפגנה בהוד השרון נאם ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "אם עילת הסבירות תבוטל, כל הגדרות יפרצו, כל הגבולות יחצו. אנחנו צריכים את עילת הסבירות, מפני שיש לנו ממשלה לא סבירה. אנחנו צריכים אותה מפני שבית המשפט הוא קו ההגנה האחרון שלנו.

"בשבוע שעבר היתה לי שיחה ארוכה עם אלוף-משנה אודי אורי, 'הצפונבון' כמו שקרא לו דודי אמסלם. הוא יילך בשבוע הבא לעוד ניתוח כדי להציל את העין שלו. הוא אמר לי, "אני יודע שזה משפט מוזר, אבל אם אני צריך לתת עין בשביל להציל את הדמוקרטיה, אין לי בעיה עם זה". זו רמת הנחישות שתציל את המדינה. זו רמת המחוייבות של הטייסים והמילואמניקים שנאבקים להצלת המדינה. זו זו רמת המחוייבות שאני רואה כאן מולי", כך אמר ראש האופוזיציה לפיד.

יאיר לפיד בהפגנה בהוד השרון / צילום: אלעד גוטמן
 יאיר לפיד בהפגנה בהוד השרון / צילום: אלעד גוטמן

הבוקר הקימו פעילי מחאה מהרצליה מייצג סמוך לבית המשפט בעיר תחת הכותרת "מאחז הדמוקרטיה הראשון". במקום הוקמו אוהלים והמוחים מתכוונים לאייש את המאהל בימים הקרובים.